RSS

Δευτέρα 24 Μαΐου 2010

Νόμος για το διαδίκτυο, δεν υπάρχει (ούτε για το χαρτί,την tv, το fax το ραδιόφωνο)...


«Νόμος για το διαδίκτυο, δεν υπάρχει. Για την ακρίβεια, νόμος δεν χρειάζεται. Όπως δεν υπάρχει νόμος για το χαρτί, για τη μηχανή του fax, τη συσκευή της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου. Εφαρμόζεται όμως στο διαδίκτυο όλο το γνωστό νομικό πλαίσιο που ισχύει για τα υπόλοιπα μέσα επικοινωνίας.» Η φράση αυτή είναι τυπωμένη στον πρόλογο βιβλίου του Ιωάννη Καράκωστα, προέδρου της Νομικής Σχολής και αντιπρύτανη του Πανεπιστημίου, με τίτλο «Δίκαιο & Internet» – για τα Νομικά ζητήματα του Διαδικτύου.
Το διαδίκτυο δεν είναι ΜΜΕ -Μεταξύ άλλων, είναι και φορέας διανομής ΜΜΕ
Πριν οριοθετήσουμε το ρόλο του διαδικτύου στην ενημέρωση, πρέπει να συμφωνήσουμε στο γενικό ορισμό της έννοιας «Μέσο Ενημέρωσης». Αυτό ταυτίζεται με το περιεχόμενο και όχι με τα εξωτερικά στοιχεία της εμφάνισής του, όπως το υλικό κατασκευής και η τεχνολογία μετάδοσης.
Σε αντίθετη περίπτωση, θα υπήρχε νόμος που να ορίζει ότι μια εφημερίδα πρέπει να τυπώνεται σε χαρτί ορισμένων προδιαγραφών πυκνότητας ή υλικών κατασκευής κ.λπ. Θα είχαμε επίσης νόμο να ορίζει τις προδιαγραφές μιας εκτυπωτικής μηχανής. Αν δηλαδή θα είναι Χαϊδελβέργη ή Ρόλαντ, απλή ή βαθυτυπία, ψηφιακή ή χημική…
Φυσικά, τέτοιοι νόμοι δεν υπάρχουν κι έτσι μια εφημερίδα ή ένα περιοδικό μπορεί να τυπωθεί ακόμη και σε ένα μικρό εκτυπωτή, τεχνολογίας ψεκασμού μελάνης.
Μπορεί ακόμη να τυπωθεί σε μια ψηφιακή οθόνη. Ή να προβληθεί σε ένα τοίχο, στην τηλεόραση, στο πανί ενός κινηματογράφου, σε ένα ολόγραμμα στη μέση του δρόμου. Σε ότι τέλος πάντων επιτρέπει η τεχνολογία και η φαντασία.
Το διαδίκτυο έχει δημιουργήσει μια νέα κοινωνική πραγματικότητα, η οποία δεν είναι δυνατόν να μείνει αρρύθμιστη – και φυσικά, δεν μένει. Το ίδιο σύνολο κανόνων που διαμορφώνονται από την κοινωνία για να προστατεύσει τη συνοχή της, επειδή η ίδια η κοινωνία θεωρεί ότι πρέπει να αντιδράσει στην παραβίασή τους, το ίδιο σύνολο ερμηνεύει όσα συμβαίνουν και στο διαδίκτυο. Αναλογικά.
Ένα Μέσο Ενημέρωσης είναι μέσο ενημέρωσης λόγω του περιεχομένου του και όχι εξαιτίας της μορφής του. Αν σε μια ιστοσελίδα δημοσιεύονται ειδήσεις, αυτή η ιστοσελίδα είναι μέσο ενημέρωσης. Αν αυτή η ιστοσελίδα δημοσιεύει και διαφημίσεις, αυτές οι διαφημίσεις δημοσιεύονται σε Μέσο Ενημέρωσης. Τόσο απλά, τόσο καθαρά.
no-news

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου