RSS

Σάββατο, 17 Απριλίου 2010

10 + 1 συμβουλές για οικονομική οδήγηση.


Ο τρόπος οδήγησης μπορεί να αυξήσει δραματικά την κατανάλωση, ανατρέποντας οποιεσδήποτε αναλογίες μεταξύ των διάφορων μοντέλων. Γιατί μόνο οδηγώντας με σύνεση θα κάνουμε οικονομία.
1. Δεν επιταχύνουμε απότομα αν δεν υπάρχει λόγος. Περισσότερο γκάζι σημαίνει μεγαλύτερη κατανάλωση. Επιταχύνουμε και επιβραδύνουμε όσο μπορούμε πιο ομαλά, προσπαθώντας να προσαρμοστούμε στη ροή της κυκλοφορίας.
2. Αποφεύγουμε να "γεμίζουμε" τις ταχύτητες χωρίς λόγο. Αλλάζουμε
γρήγορα ταχύτητες (από 1η σε 2α και από 2α σε 3η κ.ο.κ) εφόσον νιώθουμε ότι ο κινητήρας ήδη "τραβάει". Συνήθως αυτό συμβαίνει πριν από... τις στροφές στις οποίες εμφανίζεται η μέγιστη ροπή, γύρω στις 2.500 στροφές/λεπτό. Χαμηλότερες στροφές λειτουργίας ίσον χαμηλότερη κατανάλωση.
3. Επιβραδύνουμε απαλά, με όσο το δυνατόν λιγότερο φρένο, πραγματοποιώντας ομαλά "κατεβάσματα" ταχυτήτων (π.χ. από 4η σε 3η και από 3η σε 2α).
4. Στις κατηφόρες ποτέ δεν βάζουμε νεκρά. Όταν έχουμε κάποια ταχύτητα στο κιβώτιο (κάτι που επιβάλλεται και για λόγους ασφαλείας - για να "κόβουμε φόρα") και δεν πατάμε γκάζι, δεν καταναλώνουμε βενζίνη, αφού χωρίς γκάζι η παροχή της διακόπτεται. Αντίθετα, με νεκρά και τον κινητήρα στο ρελαντί καταναλώνουμε άσκοπα καύσιμο.
5. Σβήνουμε τη μηχανή του αυτοκινήτου μας όταν μένουμε ακίνητοι για πολλή ώρα.
6. Αφαιρούμε τη σχάρα ή την μπαγκαζιέρα από την οροφή όταν δεν μεταφέρουμε κάποιο φορτίο, γιατί διαφορετικά αυξάνεται η αεροδυναμική αντίσταση και κατά συνέπεια και η κατανάλωση.
7. Φροντίζουμε ώστε το πορτ μπαγκάζ μας να είναι όσο το δυνατόν πιο άδειο. Δεν υπάρχει, για παράδειγμα, κανένας λόγος να έχουμε μαζί μας αντιολισθητικές αλυσίδες το καλοκαίρι. Μεγαλύτερο βάρος, μεγαλύτερη κατανάλωση.
8. Αποφεύγουμε το air condition όταν κινούμαστε με χαμηλές ταχύτητες (έως 50 km/h). Η χρήση του αυξάνει την κατανάλωση. Σε μεγάλες ταχύτητες, όμως, είναι προτιμότερο να το θέτουμε σε λειτουργία και να κλείνουμε τα παράθυρα, γιατί αλλιώς αυξάνεται πολύ η αεροδυναμική αντίσταση.
9. Ελέγχουμε τακτικά (σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή) τις πιέσεις των ελαστικών μας. Χαμηλότερη πίεση στα λάστιχα, μεγαλύτερη κατανάλωση.
10. Στο ταξίδι, η λογικότερη σχέση κατανάλωσης /χρόνου ταξιδιού είναι στα 120 έως 140 km/h. Εννοείται ότι στο κιβώτιο επιλέγουμε τη μεγαλύτερη σχέση (5η ή 6η ή 7η, ανάλογα με το αυτοκίνητό μας), ώστε οι στροφές του κινητήρα να είναι οι λιγότερες δυνατές. Χαμηλότερη ταχύτητα σημαίνει χαμηλότερη κατανάλωση.
11. Εμπιστευόμαστε τους υπολογιστές ταξιδιού και τις ενδείξεις που δείχνουν, οι οποίες μας βοηθούν να βλέπουμε πόση (λίγη ή πολλή) βενζίνη καταναλώνουμε..

από TreloKouneli

ΕΜΠΑΘΕΙΑ


Δεν μπορεί να κρυφτεί με τίποτα η εμπάθεια με την οποία αντιμετωπίζουν αρκετοί δημοσιογράφοι εφημερίδων ό,τι έχει να κάνει με τη δημόσια εκπαίδευση είτε πρόκειται για νηπιαγωγείο είτε για πανεπιστήμιο. Συντάκτης σημερινής εφημερίδας μεγάλης κυκλοφορίας περιγράφει την ιστορία μιας εργασίας μάστερ. Αναφέρει ότι φοιτήτρια κολεγίου παρέδωσε στον καθηγητή μια εργασία η οποία ήταν καταφανέστατα αντιγραφή από το διαδίκτυο. Ο καθηγητής δεν την αποδέχτηκε και της ζήτησε να γράψει καινούρια. Την άλλη μέρα παρουσιάστηκαν στον καθηγητή τρεις φουσκωτοί με απειλητικές διαθέσεις. Η πίεση κορυφώθηκε με την παρουσία γνωστής τραγουδίστριας, φίλης της φοιτήτριας, που προσπάθησε κι αυτή να πείσει τον καθηγητή. Και οι δύο προσπάθειες έπεσαν στο κενό και η φοιτήτρια του κολεγίου γράφει ξανά την εργασία. Ο αρθρογράφος καταλήγει εξαίροντας τη στάση του διδάσκοντα του κολεγίου και διατηρεί τις επιφυλάξεις του για το αν καθηγητής δημόσιου πανεπιστημίου θα έκανε το ίδιο, καθώς δεν είναι λίγες οι φορές, όπως είπε, που έχει βρεθεί σε κοντινά πρώτα τραπέζια πίστα με καθηγητές ΑΕΙ.
Ηθικό δίδαγμα:α) οι διδάσκοντες και κατεπέκταση τα κολέγια κρατούν υψηλά στάνταρ σπουδών χωρίς να υποκύπτουν σε πιέσεις και απειλές, ενώ οι καθηγητές του δημόσιου πανεπιστημίου κάνουν εκπτώσεις και ανοίγουν άμα τύχει κι ένα μπουκάλι ουίσκι στο μαγαζί της τραγουδίστριας με την οποία είναι κολλητή η φοιτήτρια...
Θαυμάστε επιχειρηματολογία!

Παρασκευή, 16 Απριλίου 2010

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ-ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΜΕ ΗΓΕΣΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ



Η υπουργός Παιδείας δήλωσε πως:

"Οι αναπληρωτές, που έχουν τις προϋποθέσεις, την εμπειρία, τους διαγωνισμούς, όλα αυτά τα χρόνια, θα αντιμετωπιστούν με τον πλέον αντικειμενικό τρόπο" και πρόσθεσε: " Συμφωνήσαμε και για το θέμα της μεταβατικής περιόδου, που είναι εξαιρετικά σημαντικό γι αυτούς, αλλά και για ορισμένα από τα πάγια αιτήματα τους, τα οποία είναι πολύ σοβαρά και τα αντιμετωπίζουμε θετικά".

Η υφυπουργός Παιδείας δήλωσε τα εξής:

" Ο νόμος παρέχει, όπως είπε και η Υπουργός, τη δυνατότητα να υπάρξουν προσαρμογές για όσους σήμερα υπηρετούν ως αναπληρωτές και για όσους καλύπτει το μεταβατικό στάδιο. Τίποτα δεν πάει χαμένο, ούτε η προϋπηρεσία ούτε η εμπειρία, ούτε βεβαίως τα επιπλέον προσόντα."

-Αν διευθετηθεί το ζήτημα των αναπληρωτών και ωρομισθίων, θα είναι μια σημαντική εξέλιξη καθώς το όριο και το μεταβατικό στάδιο έχει προκαλέσει τρομερή αναστάτωση σε χιλιάδες συναδέλφους στην Α/θμια και Β/θμια. Βέβαια περιμένω τη συγκεκριμενοποίηση των δηλώσεων, γιατί μου φαίνονται πολύ γενικόλογες. Τέλος το θέμα των αναπληρωτών και ωρομισθίων είναι μια πτυχή του πολυνομοσχεδίου, ενώ υπάρχουν και τα υπόλοιπα ζητήματα.

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΠΥΣΠΕ ΣΕ ΠΥΣΠΕ

Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων ορίζεται: από 19-04-2010 μέχρι 30-04-2010. Η προθεσμία αυτή είναι αποκλειστική και ουδεμία παράταση θα δοθεί.
Για τα σχετικά έγγραφα πατήστε εδώ

ΚΟΙΝΟ ΜΕΤΩΠΟ ΔΟΕ-ΟΛΜΕ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΟΛΜΕ

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αποφάσισε το παρακάτω πρόγραμμα απεργιακών κινητοποιήσεων:

1. Συμμετοχή στην 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ στις 22/4 και στα συλλαλητήρια

2. Συμμετοχή στα συλλαλητήρια στις 27/4 σε όλη την Ελλάδα

3. Συμμετοχή στις απεργιακές συγκεντρώσεις της 1ης Μάη

4. 24ωρη Απεργία στις 4/5 μαζί με τη ΔΟΕ για να μην κατατεθεί το «πολυνομοσχέδιο» του Υπουργείου Παιδείας


- Για να ακυρωθούν τα μέτρα της κυβέρνησης

- Όχι στον εργασιακό μεσαίωνα

- Όχι στην περικοπή μισθών και συντάξεων

- Όχι στη διάλυση του Ασφαλιστικού συστήματος

- Όχι στο «πολυνομοσχέδιο» του Υπουργείου Παιδείας

- Όχι στο πρόγραμμα σταθερότητας

Τη Δευτέρα 19/4 στις 10.30 το πρωί θα πραγματοποιηθεί κοινή σύσκεψη ΟΛΜΕ - ΔΟΕ για τα θέματα των απεργιακών κινητοποιήσεων.

AΠΕΡΓΟΥΜΕ ΣΤΙΣ 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2010


ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ
ΠΕΜΠΤΗ 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2010
ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ, ΣΤΙΣ 11:00 Π.Μ. ΣΤΗΝ ΠΛ. ΚΛΑΥΘΜΩΝΟΣ
AΠΕΡΓΟΥΜΕ ΣΤΙΣ 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2010


ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ Ε.Ε. ΚΑΤΕΔΑΦΙΖΟΥΝ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΙΣΟΠΕΔΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΚΡΟΥΣΗ ΝΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΑ ΜΑΣ.

Πέμπτη, 15 Απριλίου 2010

ΤΟ ΔΝΤ ΣΤΗΝ ΟΥΓΓΑΡΙΑ


Στην προχθεσινή εκπομπή του Π. Τσίμα για την Ουγγαρία και το ΔΝΤ μίλησαν δύο Ούγγροι εργαζόμενοι. Μια δασκάλα και ένας πυροσβέστης. Ο πυροσβέστης περιέγραφε την οικτρή κατάσταση λέγοντας ανάμεσα σε άλλα πως αναγκάζονται με δικά τους έξοδα να συντηρούν τα πυροσβεστικά οχήματα για να τα κρατούν σε επιχειρησιακή ετοιμότητα. Η δασκάλα μιλούσε για μηνιαίο μισθό 280 ευρώ, δεύτερη και τρίτη δουλειά, άγχος απόλυσης. Το ΔΝΤ έρχεται και εδώ. Λες;

ΑΜΟΙΒΕΣΤΕ ΕΛΑΧΙΣΤΑ, ΓΙΑΤΙ ΔΙΟΡΙΖΕΣΤΕ ΠΟΛΛΟΙ...

Από τη συνέντευξη του κ. Πανάρετου στην Ε.Στάη και Ν. Λιβαδάρη

Ν. ΛΙΒΑΔΑΡΗ: Να σας βάλουμε ένα ερώτημα που μας το δίνει ένας αδιόριστος καθηγητής – ακροατής μας. Λέει έχω τα κίνητρα και τη μόρφωση και όμως μου δίνει 1000 ευρώ, με τι όρεξη να δουλέψω σε μία τάξη 30 παιδιών λέει.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, εγώ το σέβομαι αυτό το επιχείρημα, το επιχείρημα δηλαδή της μη ικανοποιητικής ανταμοιβής των εκπαιδευτικών. Δεν είναι όμως αυτό μόνο Ελληνικό χαρακτηριστικό, και θα έλεγα ότι έχει φθάσει στο σημείο να είναι εξαιρετικά δύσκολο ακριβώς λόγω της πολιτικής που έχει ακολουθηθεί. Η πολιτική που έχει ακολουθηθεί μέχρι σήμερα ήταν να διορίζουμε όσο το δυνατόν περισσότερους πτυχιούχους για να ικανοποιούμε την επιθυμία, την φυσιολογική επιθυμία, να διορίζεται κάποιος στο σχολείο και να έχει πια μία μονιμότητα στη ζωή. Εάν δεν ήταν αυτός ο στόχος μας, αλλά ο στόχος ήταν να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες του σχολείου θα είχαμε όσους εκπαιδευτικούς πραγματικά χρειαζόμαστε και τότε στην οποιαδήποτε κυβέρνηση, τη σημερινή είτε μελλοντική θα είναι πιο εύκολο να βελτιώσει τις συνθήκες εργασίας στις οποίες περιλαμβάνεται η αμοιβή του εκπαιδευτικού.

ΚΕΝΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ;

Σε ανάρτηση πριν από ένα μήνα περίπου είχα επισημάνει ότι με μηδενικούς διορισμούς την προσεχή χρονιά το πρόβλημα των κενών θα λυθεί με τριαντάρια τμήματα ή με μαγικά. Ομολογώ δεν είχα φανταστεί, όπως πιστεύω και οι περισσότεροι, έναν άλλο τρόπο που αναφέρει η Α. Φατούρου, μέλος της ΟΛΜΕ, ότι διαφαίνεται στον ορίζοντα: υπολογισμός των κενών με βάση και την υπερωριακή απασχόληση. Το φαντάζεστε;

ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΜΕ ΔΟΕ -ΟΛΜΕ


Διαβάζω τις ανακοινώσεις των δύο ομοσπονδιών ύστερα από τις σημερινές συναντήσεις με την κ. Διαμαντοπούλου. Η ΟΛΜΕ αναφέρει ότι δεν πήρε καμιά θετική απάντηση στα ζητήματα που έθεσε στην Υπουργό. Η ΔΟΕ επισημαίνει τις αρνητικές απαντήσεις στο σύνολο των θεμάτων που έθιξε όπως:
α)προσλήψεις εκπαιδευτικών 60%-40%
β)άρση της τριετούς υποχρεωτικής παραμονής στον τόπο διορισμού
γ)εισαγωγική επιμόρφωση νεοδιόριστων
δ)αναπληρωτές με μειωμένο ωράριο
ε)έναρξη αυτοαξιολόγησης πριν το διάλογο με τους
εκπαιδευτικούς
στ)καμιά ρύθμιση για τα σεμινάρια των 400 ωρών
Διαπιστώσεις:
-Διαβλέπω ανάμεικτη απογοήτευση και οργή στην ΟΛΜΕ, καθώς δεν αναφέρει στην
ανακοίνωση καθόλου τα θέματα που τέθηκαν
-Απόλυτα αρνητική στάση σε όλα τα ζητήματα που έθεσε η ΔΟΕ επίδειξη προφανώς ισχύος
-Νέα συνάντηση παρελκυστικής πολιτικής

Τετάρτη, 14 Απριλίου 2010

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΕΜΠΤΗ 15 ΤΟΥ ΑΠΡΙΛΗ ΩΡΑ 12.00

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΠΕΜΠΤΗ 15 ΤΟΥ ΑΠΡΙΛΗ ΩΡΑ 12.00

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί όλους τους εκπ/κούς του Λεκανοπεδίου σε συγκέντρωση έξω από το Υπουργείο Παιδείας την Πέμπτη 15 Απρίλη 2010, στις 12.00΄ το μεσημέρι, προκειμένου να διαμαρτυρηθούμε για τις ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου που ανακοίνωσε η Υπουργός Παιδείας (προσλήψεις, εργασιακά κλπ.), αλλά και για τη συνολική επίθεση που δέχονται οι εργαζόμενοι και οι εκπαιδευτικοί από την πολιτική που ασκείται με το πρόγραμμα σταθερότητας και τις περικοπές των μισθών και των εργασιακών δικαιωμάτων.
Για τη διευκόλυνση συμμετοχής των συναδέλφων στη συγκέντρωση κηρύσσουμε 2ωρη στάση εργασίας τις δύο τελευταίες ώρες του διδακτικού ωραρίου του κάθε συναδέλφου για την πρωινή βάρδια και τις δύο πρώτες της απογευματινής.

ΠΟΥ ΤΗΝ ΨΩΝΙΣΕ;


Την είδα στο troktiko και αξίζει!!! Η μεγαλύτερη μύτη στον κόσμο...

ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΤΙΚΟ

Δείτε εδώ

ΕΛΠΙΔΕΣ ΚΑΙ ΕΥΧΟΛΟΓΙΑ


ΤΟ ΒΗΜΑ 14-4-2010
Δημήτρης Μπράτης «"Οχι" στην αλλαγή του συστήματος πρόσληψης»

«Θα συνεδριάσουμε άμεσα με μοναδικό θέμα τις προτάσεις που μας έστειλε η υπουργός Παιδείας, συνεκτιμώντας όμως ότι δεν πρόκειται για την τελική μορφή του νομοσχεδίου αλλά για την εισηγητική έκθεσή του. Στη συνάντηση που θα έχουμε με την υπουργό θα επιδιώξουμε να λάβουμε γνώση του τελικού κειμένου για να εξετάσουμε όλα τα θέματα που μας αφορούν και να τοποθετηθούμε ως ομοσπονδία. Θέλω να επαναλάβω ότι είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι με την αλλαγή του συστήματος πρόσληψης (60% από ΑΣΕΠ και 40% από τον Ενιαίο Πίνακα) που καθιερώθηκε το 2004 έπειτα από αγώνες του κλάδου. Το σύστημα αυτό είναι αντικειμενικό και αδιάβλητο. Για τα υπόλοιπα θέματα- αποσπάσεις, μεταθέσεις, αξιολόγηση- έχουμε συγκεκριμένες θέσεις τις οποίες έχουμε καταθέσει στην υπουργό ελπίζοντας ότι θα γίνουν αποδεκτές. Το ΔΣ της ΔΟΕ θα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις αν το ΥΠΕΠΘ επιμείνει στην αλλαγή του συστήματος πρόσληψης».

Πρόεδρος της ΔΟΕ

-κ. Πρόεδρε,πολύ σημαντική η θέση για το 60%-40%, αλλά για όλα τα υπόλοιπα-αξιολόγηση,υπερωρίες, ωράριο, μέντορες ,αναπληρωτές με μειωμένο ωράριο,δόκιμοι εκπαιδευτικοί.....-θα το ρίξουμε στις ελπίδες και τις ευχές;

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΤΙ ΚΙΝΕΙΤΑΙ



Για εβδομάδες τώρα οι ομοσπονδίες φαίνονταν υπνωτισμένες να παρακολουθούν αυτό το μπαράζ "αλλαγών" που παρουσίαζε το Υπουργείο Παιδείας και έδιναν την εντύπωση ότι είχαν αποδεχθεί αδιαμαρτύρητα τη μοίρα τους. Τις τελευταίες μέρες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ δείχνουν να αντιλαμβάνονται το σκηνικό και να περνούν στην αντεπίθεση. Η ΟΛΜΕ εξέδωσε μια πολύ καλά διατυπωμένη ανακοίνωση και εξήγγειλε το πρόγραμμα των κινητοποιήσεων. Και επειδή ο αγώνας πρέπει να είναι πανεκπαιδευτικός είναι πολύ χρήσιμη η κοινή συνεδρίαση που διεξάγεται μεταξύ των δυο ομοσπονδιών. Τα κατάλληλα "τάιμινγκ" κάποιων ΜΜΕ και του Υπουργείου κρίνονται στην πράξη και στην εφαρμογή και μεγαλόπνοα σχέδια χωρίς τη συναίνεση του εκπαιδευτικού κόσμου καταλήγουν στα αζήτητα. Γιατί, κ. Διαμαντοπούλου, κανείς υπουργός δεν κατάφερε τίποτα εναποθέτοντας τις ελπίδες του στις πένες κάποιων αρθρογράφων εφημερίδων. Και μην επενδύεται στη δυστοκία των απεργιακών κινητοποιήσεων. Δεν είναι μόνο οι απεργίες το όπλο.

Τρίτη, 13 Απριλίου 2010

Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΤΩΝ 2 ΕΥΡΩ


Να προετοιμαστούμε για Αμόλυβδη πάνω από 2€/λίτ.;
Η δειλή ανάκαμψη στην Αμερικανική οικονομία και η αυξητική τάση της κατανάλωσης στην Κίνα δείχνουν σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας (IEA) αύξηση της ζήτησης του αργού πετρελαίου...
Με δεδομένη την θέση των παραγωγών χωρών να διατηρήσουν την παραγωγή στα σημερινά επίπεδα είναι προφανές ότι οι τιμές του αργού θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν και το επόμενο διάστημα.
Η φετινή ζήτηση αναμένεται έτσι να διαμορφωθεί στα 86,60 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, κατά μέσον όρο, έναντι 84,93 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα το 2009.
Στην χώρα μας αυτό θα έχει δυσμενή επίπτωση στις τιμές καταναλωτή σε σημείο που δεν θα θεωρείται απίθανο να δούμε τιμές πρατηρίου πέριξ των 2 € / Λίτρο για την αμόλυβδη βενζίνη.

Από τον antilogos-gr

Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΔΟΕ


Παρατηρώ την ιστοσελίδα της ΔΟΕ τις τελευταίες εβδομάδες και μπερδεύομαι. Νομίζω ότι βρίσκομαι στο σάιτ του Υπουργείου Παιδείας. Τα περισσότερα μεγάλα πλαίσια περιέχουν ειδήσεις, νόμους, νομοσχέδια, εγκυκλίους και ανακοινώσεις του Υπουργείου.
Συνάδελφοι στην Ομοσπονδία, αν θέλουμε ενημέρωση για τις δραστηριότητες του Υπουργείου, θα επισκεφθούμε τη σελίδα του. Στο σάιτ της ΔΟΕ θέλουμε να βλέπουμε κριτική, κινητοποιήσεις και πρωτοβουλίες της Ομοσπονδίας.

ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ; Η΄ ΜΗΠΩΣ ΟΧΙ;

Θυμάστε πριν από λίγο καιρό τον ντόρο που είχε γίνει για τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται εκτός τάξης και πρέπει να επανέλθουν για να καλυφθούν τα κενά;
Θυμάστε τις μομφές εφημερίδων προς τους εκπαιδευτικούς;
Διαβάζω στο esos.gr:" To πολυνομοσχέδιο για την παιδεία προβλέπει εθελοντική μετάταξη των εκπαιδευτικών οι οποίοι έχουν έτη απόσπασης και ως εκ τούτου διοικητική εμπειρία, σε διοικητικές θέσεις του Υπουργείου, ώστε να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα δεκαετιών που τόσο το Υπουργείο Παιδείας όσο και οι εποπτευόμενοι οργανισμοί του, λειτουργούν με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς."
-Αποφασίστε τελικά πού είναι απαραίτητοι οι εκπαιδευτικοί, στο σχολείο ή στις διοικητικές θέσεις του υπουργείου, γιατί στο τέλος θα ζαλιστούν από το πέρα δώθε.

ΜΗ ΣΑΣ ΠΑΙΡΝΕΙ ΑΠΟ ΚΑΤΩ, Η ΚΡΙΣΗ ΕΧΕΙ ΤΑ ΚΑΛΑ ΤΗΣ...

Διαβάζω το δημοσίευμα του συντάκτη στα σημερινά ΝΕΑ και τρίβω τα μάτια μου.

"Είναι από τους κανόνες της πολιτικής: κάθε κρίση συνιστά και μία ευκαιρία. Γιατί οι συνθήκες που δημιουργούνται διευκολύνουν επιλογές, αποφάσεις και ρήξεις που δεν θα μπορούσαν να υλοποιηθούν σε «κανονικές» περιόδους. Τώρα τις καθιστά αναγκαίες η συλλογική συνειδητοποίηση ότι πρέπει να αλλάξουν τα πράγματα.
...Η συγκυρία διαμορφώνει τις πολιτικές προϋποθέσεις για να συζητηθούν με υπευθυνότητα οι προτεινόμενες αλλαγές- σε όλα τα επίπεδα της Παιδείας.
...Οι παρεμβάσεις σε κάθε βαθμίδα του εκπαιδευτικού συστήματος είναι πρωτοποριακές και ταυτοχρόνως προσαρμοσμένες σε πραγματικές ανάγκες."

-Τέρμα, φίλοι μου, οι "κανονικές" περίοδοι. Να πάνε και να μην ξανάρθουν. Κρίση και πάλι κρίση. Μόνο με τέτοιες συγκυρίες σαν τη σημερινή θα γίνουμε άνθρωποι. Υπεύθυνοι είναι οι Έλληνες μόνο στις κρίσεις. Σε νορμάλ περιόδους είναι τρεις λαλούν και δυο χορεύουν. Κι έλεγα γιατί τόσα χρόνια παραπαίει η εκπαίδευση, γιατί στερούνταν πρωτοπορίας οι παρεμβάσεις και προσαρμογής στις πραγματικές ανάγκες; Έλειπε ο κανόνας της πολιτικής:κάθε κρίση συνιστά και μία ευκαιρία.
Ουφ! ησύχασα. Η κρίση έρχεται, η ανευθυνότητα φεύγει. Ζούμε μεγάλες στιγμές!!!

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΣΚΟΥΠΑ...

Πηχιαίοι τίτλοι στις σημερινές εφημερίδες: νομοσχέδιο σκούπα, αλλάζουν όλα στην εκπαίδευση, επανάσταση στην παιδεία με:

1. Νέο σχολείο: ενεργοποιείται ο θεσμός του «δόκιμου εκπαιδευτικού»

2. Κατάργηση της βάσης του 10

3. Τα κολέγια... επανεντάσσονται στη μεταδευτεροβάθμια -μεταλυκειακή εκπαίδευση

4. Αναδιάρθρωση εκκλησιαστικής εκπαίδευσης με συγχώνευση και κατάργηση εκκλησιαστικών σχολείων

-Αυτοί που τα γράφουν ζουν στη χώρα; Έχουν αντίληψη της πραγματικότητας; Με τα παραπάνω μέτρα θα αλλάξει η εκπαίδευση; Με τη βάση του 10, την εκκλησιαστική εκπαίδευση και τη μεταδευτεροβάθμια(τι όρος κι αυτός);
Ήμαρτον που θα έλεγε και ο Γεωργίου...

ΤΑ ΨΙΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ...


Προσέξτε ένα τμήμα του σχεδίου νόμου που έρχεται προς ψήφιση:
" Ο θεσμός του ωρομισθίου στον ως άνω πίνακα περιορίζεται δραστικά και διατηρείται μόνο για τις εξαιρετικές περιπτώσεις που αντικειμενικοί λόγοι δεν επιτρέπουν την πρόσληψη αναπληρωτή.
Εάν το σύνολο των απαιτούμενων ωρών διδασκαλίας, σε ένα ή περισσότερα σχολεία, είναι λιγότερες από 16 ώρες εισάγεται ο θεσμός του αναπληρωτή με μειωμένο ωράριο (οι εκπαιδευτικοί έχουν όλα τα δικαιώματα του αναπληρωτή).
Η επιλογή αυτή γίνεται με την προϋπόθεση ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το ωράριό τους και έχει εξαντληθεί κάθε δυνατότητα ανάθεσης εκπαιδευτικού έργου σε όλους τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς καθώς και η δυνατότητα των 5 ωρών υπερωρίας των μόνιμων εκπαιδευτικών.
Για τις περιπτώσεις που δεν καλύπτεται το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών αλλά και για να αξιοποιούνται τα επιπλέον προσόντα και οι άλλες σπουδές των διδασκόντων, εφαρμόζονται οι διαδικασίες της δεύτερης ανάθεσης και καθιερώνεται η δεύτερη ειδικότητα του εκπαιδευτικού."
α)"Αναπληρωτής με μειωμένο ωράριο" νέο φρούτο. Ακουγόταν άσχημα η λέξη ωρομίσθιος, οι μαγικοί τρόποι που είχαμε εναποθέσει τις ελπίδες μας δεν υπάρχουν και νάτες πάλι οι ελαστικές μορφές εργασίας που ζουν και βασιλεύουν.
β)Υπάρχουν και εκπαιδευτικοί που δεν καλύπτουν το υποχρεωτικό ωράριό τους και τώρα θα πάει κάθε κατεργάρης στον πάγκο του; Πού ήταν αυτοί και δεν τους ξέραμε;
γ)Αυτή η δυνατότητα των 5 ωρών υπερωρίας τι σημαίνει; Θα είναι προαιρετική ή υποχρεωτική; Και πόσο θα πληρώνεται;
1η πρόβλεψη ενόψει Σεπτέμβρη: με λογιστικές τακτικές δεν καλύπτονται κενά και θα φανεί αυτό το φθινόπωρο
2η πρόβλεψη: όλο και περισσότεροι συνάδελφοι θα επισκέπτονται περισσότερα του ενός σχολεία

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Με ικανοποίηση παρατηρώ ότι ο χώρος των εκπαιδευτικών αρχίζει να δίνει απαντήσεις σε άρθρα, δημοσιεύματα, δηλώσεις και τοποθετήσεις ανωνύμων κα επωνύμων που έχουν στόχο τον κλάδο της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης. Είναι αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε πολίτη της χώρας να ασκεί κριτική και να θίγει τα κακώς κείμενα στο χώρο μας. Και μέσα από γόνιμο διάλογο να βελτιώνουμε από κοινού τον πιο ευαίσθητο και σημαντικό τομέα, την παιδεία. Δε θεωρούμε τους εαυτούς μας αλάνθαστους ούτε άμοιρους ευθυνών. Τελευταία όμως έχει εξαπολυθεί ένα μπαράζ κατασυκοφάντησης και δημιουργίας εντυπώσεων εναντίον των εκπαιδευτικών λες και είναι η ρίζα της κακοδαιμονίας της χώρας. Και μπορώ να αντιληφθώ τον απλό πολίτη που είτε από άγνοια είτε από αγανάκτηση για όσα υφίσταται προσφάτως ξεσπάει σε αυτόν που έρχεται σε άμεση επαφή κάθε μέρα και δεν είναι άλλος από τον εκπαιδευτικό του παιδιού του. Υπάρχουν όμως φωνές κάποιων που, ενώ γνωρίζουν, εξαπολύουν μύδρους κατά των εκπαιδευτικών ίσως όχι με αγνά κίνητρα. Εκμεταλλεύονται τη συγκυρία αλλά δυστυχώς η φαρέτρα τους είναι άδεια, καθώς μεταχειρίζονται αστεία επιχειρήματα. Εμείς δεν βλέπουμε παντού εφιάλτες και είμαστε στη διάθεση του καθενός για διάλογο. Το απογοητευτικό είναι η ολιγωρία των ομοσπονδιών σε αυτό το ζήτημα. Παρόλα αυτά έχει ο καθένας από μας τον τρόπο, όταν υποπίπτει στην αντίληψή του οτιδήποτε, να απαντά έστω και μεμονωμένα και πάντα με επιχειρήματα και στοιχεία.

Δευτέρα, 12 Απριλίου 2010

ΝΕΑ ΚΩΛΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΑ ΕΚΛΟΓΗΣ ΤΟΥ "ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ"

Δεν μπορούν να εκλεγούν σε οποιοδήποτε αξίωμα στους νέους δήμους ή τις περιφέρειες:

-Οποιος έχει διατελέσει κατά το έτος διεξαγωγής των εκλογών γενικός διευθυντής ή διευθυντής δημόσιας υπηρεσίας,ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ που βρίσκεται στα όρια του δήμου ή της περιφέρειας στην οποία επιθυμεί να θέσει υποψηφιότητα το προηγούμενο της εκλογής 18μηνο.
- Υπάλληλοι που υπηρετούν σε ιδρύματα τα οποία έχουν συστήσει ή συμμετέχουν οι δήμοι στους οποίους επιθυμούν να εκλεγούν.
- Οι γενικοί διευθυντές,πρόεδροι,μέλη διοικητικών συμβουλίων,μέτοχοι και εταίροι κεφαλαιουχικών εταιρειών που έχουν συμβληθεί με τον δήμο ή με την περιφέρεια με συμμετοχή άνω του 5%.
- Υποψήφιοι που έχουν εκπέσει του αξιώματός τους κατόπιν αμετάκλητης δικαστικής απόφασης,καθώς και όσοι συνδέονται με οποιαδήποτε σύμβαση προμήθειας,εκτέλεσης έργου,παροχής υπηρεσιών,παραχώρησης εκμετάλλευσης έργου ή επιχείρησης με τον δήμο ή την περιφέρεια άνω των 5.000 ευρώ δεν μπορούν επίσης να εκλεγούν.

Από tovima.gr

Κυριακή, 11 Απριλίου 2010

ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ

Τα μυστικά της σημερινής συμφωνίας, πέρα από τις… χαρούλες που κάνουν στην τηλεόραση τα ντελίβερι μπόις είναι τα εξής:
1. Η συμφωνία προβλέπει ένα ποσό της τάξης των 40-45 δισ. ευρώ για φέτος και επιπλέον δανεισμό τα επόμενα χρόνια αν αυτό γίνει αναγκαίο.
2. Το επιτόκιο είναι 5% για τα διακρατικά δάνεια και 3%-3,5% για τα χρήματα που θα δώσει το ΔΝΤ.
3. Εδώ κρύβεται το μεγάλο σοκ: Η Ελλάδα θα πρέπει μόλις τελειώσει η τριετία και έχει πάρει φυσικά τα χρήματα, να τα επιστρέψει πίσω, προσαυξημένο, ανάλογα με το επιτόκιο που έχει συμφωνηθεί. Π.χ. αν δοθούν 30 δισ. με 5% για τα επόμενα πέντε χρόνια το επιπλέον ποσό θα είναι γύρω στα 4,5 δισ. ευρώ. Συν φυσικά το δάνειο με το επιτόκιο από το ΔΝΤ.
Η ουσία είναι ότι θα πρέπει να βρούμε και να πληρώσουμε τους… σωτήρες Ευρωπαίους τα επόμενα τρία χρόνια, όταν τα δάνεια από την αγορά αφορούσαν 10ετή και πλέον ομόλογα. Αυτό σημαίνει νέες αιματηρές περικοπές και βαθιά ύφεση για τουλάχιστον μία τριετία. Ο ελληνικός λαός θα επωμιστεί το βάρος του δανεισμού και φυσικά των λαθών της κυβέρνησης που οδήγησε τα spreads σε δυσθεώρητα επίπεδα.
Και κάτι τελευταίο αλλά εξαιρετικά σημαντικό: Σύμφωνα με πληροφορίες μας, την Παρασκευή το απόγευμα η συζήτηση για το επιτόκιο δανεισμού από την Ευρώπη κινούνταν στα επίπεδα του 3,5% – 3,75%. Το Σάββατο φέρεται να είχε κλειδώσει γύρω στο 4,25%-4,5% και για ποσό 25 δισ. ευρώ. Πώς ξαφνικά φτάσαμε στα 40 δισ. ευρώ και με επιτόκιο 5%; Τόσο γαλαντόμοι είναι οι Ευρωπαίοι και ειδικά οι Γερμανοί που μέχρι πρότινος δεν έδιναν ούτε ευρώ στην Ελλάδα; Και με ποιο τρόπο θα περάσουν τη συμφωνία από τα κοινοβούλιά τους;
Με λίγα λόγια δεν τους κοροϊδέψαμε εμείς. Αυτοί μας έχουν κοροϊδέψει βάζοντάς μας να πληρώσουμε σε τρία χρόνια ένα τεράστιο δάνειο, με υψηλό επιτόκιο και με αβέβαιο αποτέλεσμα αφού η κατάσταση της ελληνικής οικονομίας είναι άθλια και δεν διορθώνεται με τίποτε.

Από το antinews

ΗΘΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ


Πρόσφατα έπεσε το μάτι μου σε μια ενδιαφέρουσα περιγραφή των ηθικών προσόντων του δασκάλου από την Αμμάς Θεοδώρα.
Γράφει: "Ο διδάσκαλος οφείλει να είναι ξένος φιλαρχίας και αλλότριος κενοδοξίας, μακράν υπερηφάνιας, μη υπό κολακείας εμπαιζόμενος, μη υπό δώρων τυφλούμενος, μη υπό γαστρός νικώμενος, μη υπό οργής κρατούμενος, αλλά μακρόθυμος, επιεικής, υπέρ πάντα ταπεινόφρων. Έγκριτος είναι και ανεκτικός, κηδεμονικός και φιλόψυχος."
Συγκρατήστε το "μη υπό δώρων τυφλούμενος και μη υπό γαστρός νικώμενος". Προσεχώς μπορεί να βρεθούμε υπό την πίεση της γαστρός και υπό τον πειρασμό των δώρων...

Σύμφωνα με το Newsit η ΑΔΕΔΥ προχωρεί σε 24ωρη απεργία την Πέμπτη 22 Απριλίου.