RSS

Σάββατο, 25 Δεκεμβρίου 2010

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

Χρόνια πολλά, ψηλά το κεφάλι, αφήστε τη γκρίνια και ελάτε να φτιάξουμε καμιά δίπλα!



ΔΙΠΛΕΣ ΜΑΝΙΑΤΙΚΕΣ
Για 60 περίπου κομμάτια δίπλες θα χρειασθούμε 10 αυγά χωριάτικα 1½ κιλό αλεύρι (περίπου) για όλες τις χρήσεις, 1 κουταλάκι αλάτι, 4 κουταλιές της σούπας ζάχαρη, 3 βανίλλιες και καλό λάδι για το τηγάνισμα. Επίσης 1 κιλό μέλι για το μέλωμα, καρύδι και κανέλλα.

Πρώτα-πρώτα κτυπάμε πολύ καλά τ’ ασπράδια και προσθέταμε σε αυτά τους κρόκους κτυπημένους με την ζάχαρη.

Εν συνεχεία προσθέταμε το αλάτι, τις βανίλλιες και λίγο-λίγο το αλεύρι, ανακατεύοντας με το χέρι.

Θέλει προσοχή, διότι η ζύμη σφίγγει πολύ εύκολα. Πρέπει να είναι μέτρια προς το σκληρό. Αφού ζυμώσωμε πολύ καλά το ζυμάρι, λαδώνοντας τα χέρια μας συχνά για να μην κολλάνε, αρχίζαμε ν' ανοίγωμε τα φύλλα με τον πλάστη ή με το ειδικό μηχάνημα. Τα φύλλα πρέπει να είναι λεπτά και να απλωθούν ένα-ένα σε επιφάνεια στρωμένη με ύφασμα για να μην κολλήσουν.

Για το τηγάνισμα, θα χρειαστούμε ένα βαθύ και μεγάλο τηγάνι, με μπόλικο ελαιόλαδο. Η φωτιά μας θα πρέπει να είναι δυνατή, αλλά να μην καπνίζει το λάδι. Κόβομε τα φύλλα της ζύμης, τετράγωνα κομμάτια 8Χ8cm περίπου ή λωρίδες και τα ψήνομε, διπλώνοντας τα σε διάφορα σχήματα.

Το κλασικό σχήμα είναι ο κύλινδρος αλλά και τα μαντηλάκια, οι φιόγκοι και τα γαρύφαλλα. Ένα-ένα κομμάτι που ψήνεται το βγάζομε σε ένα σουρωτήρι για να στραγγίζουν τα λάδια του.

Για το μέλωμα, ετοιμάζαμε ένα ζεστό σιρόπι από 1 κιλό μέλι + 3/4 ποτηριού νερό (να βράσουν 2').

Βουτάμε μια-μια τις δίπλες στο σιρόπι και τις βάζομε ξανά σε τρυπητό να στραγγίσουν. Τις στολίζαμε με ψιλοκομμένο καρύδι και κανέλλα και τις παρουσιάζαμε μέσα σε μεγάλους δίσκους ή καλαθάκια.

Όταν προορίζονται για γάμο, τις αραδιάζομε σε μεγάλα πανέρια στρωμένα με ασπροκεντημένο λινό ύφασμα και τις στολίζομε με κουφέτα και λουλούδια.

Καλή επιτυχία σε όσους θελήσουν να ξαναθυμηθούν την συνταγή και σε όσους την επιχειρήσουν για πρώτη φορά. Κ. Εξαρχουλέα - ΓεωργιλέαΕδώ γράφουμε αυτά που θέλουμε να εμφανίζονται μετά το "Διαβάστε περισσότερα".

Ξέρετε τι συμβαίνει στο παιδί σας online;


Πριν από λίγες εβδομάδες είδε το φως της δημοσιότητας η τελευταία πανευρωπαϊκή έρευνα EU Kids Online που διεξήχθη σε 25 χώρες στην Ευρώπη σε παιδιά ηλικίας 9-16 ετών και σε έναν από τους γονείς τους. Η συντονίστρια του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, Δρ Βερόνικα Σαμαρά, σχολιάζει τα αποτελέσματα:
«Σύμφωνα με την έρευνα, τα Ελληνόπουλα βρίσκονται

ακόμα αρκετά πίσω στη χρήση του Διαδικτύου σε σχέση με τα άλλα παιδιά στην Ευρώπη – καθώς το πρώτο «κλικ» στο Διαδίκτυο γίνεται 3-4 χρόνια αργότερα από ότι από συνομήλικούς τους στην υπόλοιπη Ευρώπη - με το 33% των ανήλικων χρηστών να έχει εμπειρία κάποιου διαδικτυακού κινδύνου, το 2% να έχει ανταλλάξει εικόνες ή μηνύματα σεξουαλικού περιεχομένου, και το 54% να έχει προφίλ σε κάποια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.
Οι Έλληνες γονείς δηλώνουν άγνοια για τους κινδύνους του Διαδικτύου
Την ίδια στιγμή, οι Έλληνες γονείς συνεχίζουν να δηλώνουν άγνοια για τις αρνητικές εμπειρίες των παιδιών τους στο Διαδίκτυο.
Διαβάζοντας τα λεπτομερή αποτελέσματα της έρευνας, δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι χρήστες του Διαδικτύου είναι όλο και νεότεροι, παρόλα αυτά, τα υψηλά ποσοστά παιδιών και νέων που έχουν υπολογιστή και πρόσβαση στο Διαδίκτυο στο δωμάτιό τους θα πρέπει να μας προβληματίσει, τη στιγμή που είναι γνωστό ότι συνιστάται ο υπολογιστής να είναι τοποθετημένος σε σημείο του σπιτιού προσβάσιμο από όλη τη οικογένεια, ακόμα δε περισσότερο αν συνδυαστεί με την άγνοια των γονέων για τους κινδύνους του Διαδικτύου.
Τα αποτελέσματα αυτά υπογραμμίζουν την ανάγκη να είναι οι γονείς ενήμεροι, να είναι μέντορες για το παιδί τους, και να θέτουν ξεκάθαρους κανόνες για τη χρήση του υπολογιστή στο σπίτι.
Από την έρευνα φαίνεται ότι 9 στα 10 παιδιά στη Ευρώπη χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο τουλάχιστον σε εβδομαδιαία βάση, ενώ 6 στα 10 παιδιά τα χρησιμοποιούν καθημερινά ή σχεδόν καθημερινά. Τα παραπάνω ποσοστά πρέπει επίσης να αφυπνίσουν τους γονείς, ειδικά αυτούς που απορρίπτουν το Διαδίκτυο και δεν πιστεύουν ότι πρέπει να το αντιμετωπίσουν, είτε γιατί θεωρούν τον εαυτό τους πολύ απασχολημένο ή πολύ μεγάλο για την τεχνολογία αυτή, είτε γιατί απλά δεν θέλουν να το γνωρίσουν. Πώς σκοπεύουν όμως να συμβουλέψουν και να προστατεύσουν οι γονείς το παιδί τους, αν δεν ξέρουν καν περί τίνος πρόκειται;
Το πολύ δύο ώρες μπροστά σε οποιαδήποτε οθόνη
Ο μέσος όρος του χρόνου σύνδεσης στο Διαδίκτυο που μας αποκαλύπτει η έρευνα - περίπου 1,5 ώρες καθημερινά (σχεδόν 2 ώρες για τα παιδιά 15-16 χρονών) - δεν είναι μικρός. Η Αμερικάνικη Ακαδημία Παιδιατρικής (American Academy of Pediatrics) συνιστά ως μέγιστο χρόνο καθημερινής παραμονής μπροστά σε οθόνη το πολύ 2 ώρες για παιδιά και νέους (συμπεριλαμβανόμενης της τηλεόρασης, του υπολογιστή ή οποιασδήποτε άλλης δραστηριότητας μπροστά σε οθόνη). Πρόσφατη έρευνα της Μονάδας Εφηβικής Υγείας του Πανεπιστημίου Αθηνών, που δημοσιεύτηκε στο European Journal of Pediatrics, δείχνει ότι η εβδομαδιαία χρήση του Διαδικτύου άνω των 10 ωρών μπορεί να οδηγήσει σε παθολογική χρήση στο μέλλον, συμφωνώντας με τις οδηγίες της Αμερικάνικης Παιδιατρικής Ακαδημίας που παραθέσαμε παραπάνω.
Υπερβολικά υψηλή η χρήση κινητού από παιδιά στην Ελλάδα
Σχετικά με τη χρήση κινητών τηλεφώνων από παιδιά και νέους, θα πρέπει να δούμε με πολύ προσοχή το γεγονός ότι η Ελλάδα βρίσκεται στη πρώτη θέση της έρευνας με 68%, όταν μάλιστα ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 21%!
Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον ότι παιδιά ηλικίας 11 ή 12 χρονών δίνουν απαντήσεις σχετικά με την ιδιωτικότητα στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (Facebook,Τwitter κ.λπ.), όταν στα πιο δημοφιλή από αυτά υποτίθεται ότι δεν επιτρέπεται η χρήση από άτομα κάτω των 13 ετών. Σε κάθε περίπτωση, η ανυπαρξία βασικών ψηφιακών δεξιοτήτων από τους ανήλικους χρήστες αποδεικνύει ότι η εκπαίδευση σε αυτές πρέπει πλέον να αρχίζει σε πολύ νεαρή ηλικία.
Προσοχή στη χρήση web camera από τα παιδιά
Δεν αποτελεί έκπληξη ο τρόπος που χρησιμοποιούν τα παιδιά το Διαδίκτυο: μετά τη μελέτη για το σχολείο, στις υψηλότερες θέσεις χρήσης βρίσκουμε την θέαση βίντεο, τα παιχνίδια, την επικοινωνία και το «κατέβασμα» δεδομένων. Παρόλα αυτά, θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη το γεγονός ότι 3 στα 10 παιδιά χρησιμοποιούν web κάμερες, αποκαλύπτοντας έτσι στο Διαδίκτυο το παρουσιαστικό τους – ειδικά σε σχέση με το φαινόμενο grooming, δηλαδή την προσέγγιση ανήλικων από παιδεραστές με σκοπό την κακοποίηση και με το ζήτημα συναντήσεων με αγνώστους.
Σχετικά με την επικοινωνία στο Διαδίκτυο, θα πρέπει να μας προβληματίσει ιδιαίτερα το γεγονός, ότι 1 στα 2 παιδιά βρίσκει ευκολότερο να είναι ο εαυτός του στο Διαδίκτυο από ότι στον πραγματικό κόσμο.
Είναι επίσης ανησυχητικό ότι 1 στα 3 παιδιά μιλούν για προσωπικά πράγματα online, σε σχέση με το πόσο καλά διαφυλάσσουν την προσωπική τους σφαίρα, αναφερόμενοι για άλλη μια φορά στο grooming ή στις συναντήσεις με αγνώστους στον πραγματικό κόσμο.
Συνάντηση επαφών online εν αγνοία των γονέων
Κατά μέσο όρο, 1 στα 12 παιδιά (και 1 στα 7 για ηλικίες 15-16 χρονών) συναντούν εκτός Διαδικτύου μια online επαφή τους, ενημερώνοντας για αυτό είτε συνομηλίκους τους είτε απλά κανένα. Σε συνδυασμό με την άγνοια των γονέων, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων η συνάντηση αυτή φαίνεται υψηλού κινδύνου.
Αλλά η άγνοια των γονέων φαίνεται εξίσου μεγάλη και για τους υπόλοιπους κινδύνους του Διαδικτύου, σύμφωνα με την έρευνα.
1 στα 7 παιδιά έχει δει εικόνες σεξουαλικού περιεχομένου ή έλαβε τέτοιου είδους εικόνες ή μηνύματα online, αλλά η πλειοψηφία αυτών των παιδιών δεν ενοχλήθηκε. Τι σημαίνει αυτό για τη σωστή σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας και την ανάπτυξη μιας φυσιολογικής σεξουαλικής ζωής; Μήπως τέτοιου είδους ερεθίσματα σε τόσο νεαρές ηλικίες μπορούν να βλάψουν σε μεγάλο βαθμό το παιδί στην κατανόηση του φύλου του και τη υγιή σχέση με το άλλο φύλο;
Τέλος, σε θέματα αντιμετώπισης των online κινδύνων, ακόμα και αν τα νούμερα δεν είναι τελείως αποθαρρυντικά, πρέπει να γίνουν πολλά για να καλλιεργηθεί η εμπιστοσύνη των παιδιών προς τους γονείς τους και προς άτομα που πραγματικά μπορούν να τα βοηθήσουν σε σχέση με άσχημες online εμπειρίες.
Επίσης, πρέπει να γίνουν ακόμα πολλά για να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να λάβουν ενεργή δράση απέναντι σε δυνάμενους κινδύνους, και όχι να περιμένουν απλά ότι η κακή εμπειρία θα «εξαφανιστεί» από μόνη της, ή να αισθάνονται ένοχα για κάτι κακό που τους συνέβη και που δεν ευθύνονται.
Συμπερασματικά, πιστεύουμε ότι η περαιτέρω ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας σε εθνικό επίπεδο θα δώσει περισσότερα ενδιαφέροντα αποτελέσματα».
Σχολίασε η Δρ. Βερόνικα Σαμαρά Συντονίστρια του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου tech.in

Τετάρτη, 22 Δεκεμβρίου 2010

ΩΧ! ΑΥΤΟ ΜΑΣ ΕΛΕΙΠΕ ΤΩΡΑ...

Προβλήματα γονιμότητας αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί

Σύμφωνα με αποτελέσματα έρευνας υπερδιπλάσια πιθανότητα να εμφανίσουν προβλήματα γονιμότητας έχουν οι γυναίκες εκπαιδευτικοί σε σύγκριση με τον γενικό πληθυσμό.
Η μελέτη των επιστημόνων του νοσοκομείου «Έλενα» και του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης, έδειξε ότι το ποσοστό των γυναικών εκπαιδευτικών με προβλήματα γονιμότητας φτάνει το 17,6% έναντι 6,8% που αντιπροσωπεύει τον γενικό πληθυσμό.
Οι επιστήμονες αξιολόγησαν δύο ομάδες γυναικών, όπου στην πρώτη συμμετείχαν 359 εκπαιδευτικοί και στη δεύτερη 395 νοικοκυρές.
Όπως φάνηκε από την έρευνα, οι εκπαιδευτικοί εμφάνιζαν υψηλότερο ποσοστό των φυσικών κυττάρων φορέων σε σύγκριση με τις νοικοκυρές.
Τα συγκεκριμένα κύτταρα προστατεύουν το ανθρώπινο σώμα από «εισβολείς», όπως είναι οι ιοί.
newsbeast

Τρίτη, 21 Δεκεμβρίου 2010

Το φαινόμενο Λαυρεντιάδη

Φαινομένου Λαυρεντιάδη συνέχεια
Δεν έχει περάσει πολύς καιρός που γράφαμε από εδώ για το φαινόμενο Λαυρεντιάδη, τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες, τις εξαγορές εκδοτικών ομίλων, ποσοστών σε μεγάλες εταιρείες και σε αγορά ό,τι κινούνταν στο χώρο των Media κι όχι μόνο. Από τότε η αγορά είχε αρχίσει να ανησυχεί για το φαινόμενο αυτό που γέμιζε με λεφτά τον κόσμο αλλά που κανείς δεν μπορούσε να εξηγήσει τι συνέβαινε, από που προέρχονταν αυτά τα χρήματα και σε τι αποσκοπούσε ο κ. Λαυρεντιάδης. Να θυμίσουμε δε ότι παρ’ ολίγο να είναι σήμερα το αφεντικό και του Ολυμπιακού αφού οι συζητήσεις με τον Κόκκαλη είχαν φτάσει κοντά σε συμφωνία και μάλιστα είχε βάλει πολλά χρήματα για το γήπεδο Καραϊσκάκη.
Σοβαρά ήταν τα ερωτήματα που είχαν εγερθεί για την
πώληση πριν μερικά χρόνια της εταιρείας Νεοχημική στο αμερικανικό fund Carlyle το οποίο σχετίζεται και με εμπόριο όπλων. Πήρε τεράστια ποσά, έφτιαξε την Alapis, και μετά από λίγο ξανα-αγόρασε τη Νεοχημική για ένα κομμάτι ψωμί αφού η εταιρεία είχε σχεδόν διαλυθεί.
Τους τελευταίους μήνες, όμως, ο… σωτήρας των ελληνικών Media άρχισε σταδιακά να αποχωρεί από την ενεργό σκηνή. Αποτραβήχτηκε στην Ελβετία, άφησε όλο τον όμιλο στο συνεταίρο του Π. Κυριακίδη και ουδέν νεώτερο. Κανένα ενδιαφέρον για τις εκδοτικές του εταιρείες, μάλιστα άρχισαν να κλείνουν και κάποια, η χρηματοδότηση σταματά σταδιακά και κανείς δεν γνωρίζει τι μπορεί να συμβαίνει. Ωσπου χθες, επιβεβαιώθηκε η φήμη ότι ο Λαυρεντιάδης αποχωρεί σταδιακά από όλα τα επιχειρηματικά του εγχειρήματα. Ανακοινώθηκε η πώληση ποσοστού 15% των μετοχών της Alapis σε κάποιον… Βουλγαρο-άραβα ονόματι Mario Al-Jebouri. Πλέον, τo ποσοστό του κ. Λαυρεντιάδη στην Alapis περιορίστηκε στο 6,119% από 21,325%.
Πλέον τα ερωτήματα πληθαίνουν. Το βασικότερο είναι γιατί το φαινόμενο Λαυρεντιάδη, ο οποίος έπαιρνε από τα 35 του χρόνια για την επιχειρηματική του δραστηριότητα, έχει αρχίσει να σκάει σαν φούσκα;
Υπάρχουν άλλωστε διάφορες φήμες στην αγορά ότι επίκεινται έρευνες για τις συμφωνίες του παρελθόντος και για τις σχέσεις με τους Αμερικανούς. Οπως και οι φήμες που λένε ότι αγόρασε τόσα χρόνια εκδοτικές εταιρείες προκειμένου στη δύσκολη στιγμή να έχει με το μέρος του τα Media.
antinews

Εκπαιδευτικό λογισμικό

Δείτε εδώ

Και στην Κούβα αλλάζουν ή βουλιάζουν

Στις μέρες μας, κάθε σικ αριστερός που σέβεται τον εαυτό του αισθάνεται το χρέος να επισκεφθεί μία φορά στη ζωή του την Κούβα, για δύο λόγους: Για να προλάβει να θαυμάσει τον σοσιαλισμό, προτού ο Φιντέλ μάς αφήσει χρόνους, αλλά και για να απολαύσει τα περίφημα πούρα. Υποθέτω ότι αυτά ήσαν τα κριτήρια και στην περίπτωση του υφυπουργού Εξωτερικών Σπύρου Κουβέλη, ο οποίος επισκέφθηκε προσφάτως την Κούβα, καθώς και ένα τρίτο, ειδικού τύπου: Η αφόρητη ανία, λόγω των ισχνών αρμοδιοτήτων του στο υπουργείο, εξαιτίας της οποίας οποιαδήποτε ευκαιρία για ένα ταξιδάκι θα ήταν καλοδεχούμενη.
Εκ πρώτης όψεως, το βαρύ πρόγραμμα που είχε ο υφυπουργός κατά την τετραήμερη παραμονή του προξενεί κατάπληξη. Συναντήθηκε με επτά υφυπουργούς της κουβανικής κυβέρνησης: Γεωργίας, Μεταφορών, Εξωτερικών, Βιομηχανίας και Τροφίμων, Επιστημών και Τεχνολογίας, Εξωτερικού Εμπορίου, Πολιτισμού. Διερωτάται κανείς τι είδους συνεργασία θα μπορούσε να αναπτυχθεί από ελληνικής πλευράς με την Κούβα, της οποίας η άλλοτε επιδοτούμενη από τη Σοβιετική Ενωση οικονομία είναι σήμερα υπό
κατάρρευση και με την οποία οι εμπορικές σχέσεις μας περιορίζονται, ως επί το πλείστον, στην εκ μέρους μας εισαγωγή κουβανέζικων πούρων και την εξαγωγή Κνιτών για τη συγκομιδή του ζαχαροκάλαμου.
Ωστόσο, αυτή η θεώρηση των πραγμάτων είναι μάλλον επιφανειακή. Κούβα και Ελλάδα έχουν εν μέρει κοινό παρελθόν, ίσως έχουν όμως και κοινό δρόμο προς το μέλλον, αφού η κρατικιστική οργάνωση της ελληνικής οικονομίας, ο διαδεδομένος αντιαμερικανισμός και η πληθώρα των δημοσίων υπαλλήλων, την καθιστούν ένα είδος «Κούβας του Αιγαίου», ενώ και οι δύο χώρες αντιμετωπίζουν σήμερα την πρόκληση της προσαρμογής τους στην πραγματικότητα της οικονομίας της αγοράς. Και το αποδεικνύει η ρητορική του Ραούλ Κάστρο στη δίωρη ομιλία που εκφώνησε το περασμένο Σάββατο στη Βουλή της Κούβας, η οποία μεταδόθηκε από την τηλεόραση: «΄Η διορθώνουμε την κατάσταση ή βουλιάζουμε» είπε ο πρόεδρος της Κούβας, παραπέμποντας στο δίλημμα «ή αλλάζουμε ή βουλιάζουμε» του Γιώργου Παπανδρέου.
Να είναι ένα όλως συμπτωματικό γεγονός; Να οφείλεται στη βαθιά επίδραση που άσκησε η διεισδυτική σκέψη του Σπύρου Κουβέλη στους Κουβανούς υφυπουργούς, κατά την τετραήμερη επίσκεψη του; Ο, τι και αν είναι, η πορεία της Κούβας και της Ελλάδας συμπίπτουν σε πολλά σημεία. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Ελληνας υφυπουργός Εξωτερικών πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στην Κούβα, παρότι το καθεστώς της χώρας δεν επέτρεψε την έξοδο από τη χώρα του αντικαθεστωτικού Γκιγιέρμο Φαρίνας, για να παραλάβει το βραβείο Ζαχάρωφ για την Ελευθερία της Σκέψης, που του απένειμε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Αλλά και οι προτροπές του Ραούλ Κάστρο προς τους συμπατριώτες του θα μπορούσαν κάλλιστα να απευθύνονται σε μεγάλη μερίδα Ελλήνων: «Πολλοί Κουβανοί», είπε στην ομιλία του, «συγχέουμε τον σοσιαλισμό με τις επιδοτήσεις, την ισότητα με την ισοπολιτεία. Δεν είναι λίγοι αυτοί που ταυτίζουν το κουπόνι προϊόντων με μια κοινωνική κατάκτηση που ποτέ δεν πρέπει να καταργηθεί». Πάνω κάτω, όπως και στην Ελλάδα...
kathimerini.gr

Δικαίωμα παραμονής στην υπηρεσία υπαλλήλων μετά τη συμπλήρωση ορίου ηλικίας και τριακονταπενταετίας

H Γενική Γραμματέας του υπ. Εσωτερικών Ευσταθία Μπεργελέ, εξέδωσε την ακόλουθη εγκύκλιο- η οποία στάλθηκε προς όλα τα υπουργεία:
Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 19 του άρθρου 10 του ν.3863/2010 (ΦΕΚ 115Α΄) αντικαθίσταται ως εξής: «κατά την πρώτη εφαρμογή της διάταξης, η αίτηση γίνεται αποδεκτή εφόσον υποβληθεί μέχρι 31.12.2010. Δυνατότητα ασκήσεως δικαιώματος έχουν και όσοι έχουν αυτοδικαίως απολυθεί από 1ης Ιουνίου 2010, εφόσον δεν έχει εκδοθεί η πράξη συνταξιοδοτήσεως κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.»
Επισημαίνουμε ότι οι υπηρεσίες θα πρέπει να ενημερώσουν κατεπειγόντως και με οποιοδήποτε πρόσφορο μέσο: όλους τους υπαλλήλους που πρόκειται να αποχωρήσουν λόγω ορίου ηλικίας και τριακονταπενταετίας μέχρι 31-12-2010 και υπέβαλαν εκπρόθεσμη αίτηση παραμονής, για το δικαίωμα που τους παρέχεται με την προαναφερόμενη διάταξη.
όλους τους υπαλλήλους που πρόκειται να αποχωρήσουν λόγω ορίου ηλικίας και τριακονταπενταετίας μέχρι 31-12-2010 και δεν έχουν υποβάλει αίτηση, για το δικαίωμα που τους παρέχεται με την προαναφερόμενη διάταξη.όλους τους υπαλλήλους που απολύθηκαν αυτοδίκαια από 1ης Ιουνίου 2010 ότι, στην περίπτωση που δεν έχει εκδοθεί πράξη συνταξιοδότησής τους, δύνανται να υποβάλουν αίτηση επαναφοράς, η οποία πρέπει να υποβληθεί μέχρι 31-12- 2010.
Επαναλαμβάνεται ότι, σύμφωνα με την παρ. 19 του άρθρου 10 του ν.3863/2010, οι υπάλληλοι δύνανται να παραμείνουν στην υπηρεσία έως και τρία (3) επιπλέον έτη και πάντως όχι πέραν του 65ου έτους της ηλικίας.
Διευκρινίζεται ότι, για την παραμονή των υπαλλήλων στην υπηρεσία εκδίδεται πράξη παράτασης παραμονής, η οποία δεν δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Για τους υπαλλήλους που απολύθηκαν μετά την 1η Ιουνίου 2010 θα εκδοθεί πράξη επαναφοράς στην υπηρεσία η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με την προϋπόθεση βέβαια να μην έχει εκδοθεί πράξη συνταξιοδότησης κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης επαναφοράς και παραμονής στην υπηρεσία σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 9 του Ν.3899/2010.
Τονίζεται ότι η παράταση παραμονής στην υπηρεσία, ή η επαναφορά είναι δικαίωμα του υπαλλήλου και δεν προϋποθέτει την αποδοχή της αίτησης από οποιοδήποτε όργανο της Διοίκησης και για οποιοδήποτε λόγο.
Δεδομένης της προθεσμίας υποβολής αίτησης έως και την 31-12-2010, οι Διευθύνσεις Διοικητικού ή Προσωπικού των Υπουργείων παρακαλούνται να κοινοποιήσουν άμεσα την παρούσα εγκύκλιο στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου που εποπτεύουν.
Τέλος, επισημαίνεται ότι η παρ. 5 του άρθρου 9 του ν.3899/2010 δεν αφορά το προσωπικό των Ο.Σ.Α. α’ βαθμού, δεδομένου ότι με την προαναφερόμενη διάταξη τροποποιείται το άρθρο 155 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007) και συνεπώς καταλαμβάνει μόνο το προσωπικό που υπάγεται στις διατάξεις του Κώδικα αυτού.
esos.gr

Δευτέρα, 20 Δεκεμβρίου 2010

Νέα πειραµατικά σχολεία µε στόχο το άριστα!

Εκ βάθρων αναµόρφωση του θεσµού των πειραµατικών σχολείων που είχαν εγκαταλειφθεί τα τελευταία χρόνια, µε σκοπό να ξαναγίνουν κέντρα αριστείας, εισηγείται τώρα η Αννα ∆ιαµαντοπούλου.

Με σχέδιονόµου πουπροετοιµάζει αυτές τις ηµέρες το υπουργείο Παιδείας – και τα βασικά του σηµεία παρουσιάζουν σήµερα «ΤΑ ΝΕΑ» – προβλέπεται ηπλήρης αναµόρφωση του θεσµού: σύνδεση όλων των πειραµατικών σχολείων µε τα πανεπιστήµια, δηµιουργία τροποποιηµένων προγραµµάτων σπουδών ώστε να υλοποιούνται καινοτοµίες, ένταξη στον θεσµό και πρωτοβάθµιωνσχολείων (των 28 ολοήµερων πειραµατικών δηµοτικών που πρωτολειτούργησαν φέτος), ίδρυση νέων πειραµατικών σε περιοχές όπου λειτουργούν πανεπιστηµιακές σχολές, δηµιουργία πειραµατικών και στην επαγγελµατική εκπαίδευση και σύνδεσή τους µε τα ΤΕΙ. Επίσης προβλέπεται δυνατότητα κατ’ εξαίρεση εγγραφής µαθητών“µε αποδεδειγµένα ιδιαίτερες ικανότητες”, ενώτα νέα πειραµατικάθα οργανώνουν και οµίλους µαθηµάτων µαζί µε δηµόσια σχολεία των περιοχών τους µεσκοπό τη δηµιουργία πυρήνων αριστείας.

Σκοπός της κ.Αννας ∆ιαµαντοπούλου είναι να επανακτήσει ο θεσµός των πάλαι ποτέ προτύπων και πειραµατικών σχολείων την αίγλη των περασµένων ετώνκαι να αποτελέσουν ξανά κοιτίδα παραγωγής ιδεών. Κάθε πειραµατικόθα ακολουθεί ωρολόγιοπρόγραµµα ανάλογα µε τις ανάγκες και συνθήκες λειτουργίας του. Προκειµένου νααναπτυχθούν οιιδιαίτερες ικανότητεςκαι κλίσεις των µαθητών, όχι µόνον του πειραµατικού σχολείου αλλά και των σχολικών µονάδων της ευρύτερης περιοχής που θα ενταχθούν, δηµιουργούνται όµιλοι. Θα λειτουργούν πέρα από το ωρολόγιο πρόγραµµα (8ηκαι 9η ώρα) µία ή δύο φορές την εβδοµάδα και θα αφορούν γνωστικούς τοµείς όπως τα µαθηµατικά, τις φυσικές επιστήµες, τη γλώσσα, τη λογοτεχνία κ.λπ. αλλά και άλλα πεδία όπως τα εικαστικά, τον αθλητισµό. Στόχος είναι οι πυρήνες αριστείας και δηµιουργικότητας που θα αξιοποιούν τις αυξηµένες ικανότητες ορισµένων µαθητών χωρίς να υπονοµεύεται η κοινωνικοποίησή τουςλόγω αποκοπής από τηνοµάδα των συνοµηλίκων τους και ένταξης σε ειδικά τµήµατα. Πώς θα γίνεται η εγγραφή
Η εγγραφή στους οµίλους µαθητών που φοιτούν στα δηµόσια σχολεία της ευρύτερης περιοχής θα γίνεται κατόπιν αιτήσεως των γονέων και µε τη σύµφωνη γνώµη του αρµόδιου σχολικού συµβούλου και του διευθυντή. Τα υφιστάµενα πειραµατικά σχολεία πουδιαθέτουν δηµοτικό, γυµνάσιο και λύκειο διατηρούν τη µεταξύ τους σύνδεση ώστε οι απόφοιτοι της µιας βαθµίδας να εγγράφονται αυτόµατα στην επόµενη. Ο αριθµός των µαθητών που θα εγγράφονται στο πειραµατικό γυµνάσιο είναι δυνατόν να είναι αυξηµένοςέως και 50% σε σχέση µε τοναριθµό των αποφοίτων του συνδεδεµένου δηµοτικού και η εισαγωγή θα γίνεται µε τεστ δεξιοτήτων. Αντίστοιχα, ο αριθµός των µαθητώνπου εγγράφονται στο πειραµατικό λύκειο είναι δυνατόν να είναι αυξηµένος έως και 25% σε σχέση µε τον αριθµό των αποφοίτων του συνδεδεµένου γυµνασίου.

Η ευθύνηκαι ταέξοδα µετακίνησης των µαθητών βαρύνουν τους γονείςτόσο για την πλήρη φοίτησή τους στα πειραµατικά όσο και στους οµίλους.

Σύµφωνα µε το σχέδιο, το διδακτικό προσωπικό των πειραµατικών σχολείων θα αποτελείται από εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων και των ειδικοτήτων της δηµόσιας εκπαίδευσης. Η επιλογή θα γίνεται µε βάση τον αξιολογικό πίνακα που θα καταρτίζεται από το Επιστηµονικό Εποπτικό Συµβούλιο (ΕΕΣ) του κάθε πειραµατικού.

Ο ενδιαφερόµενος εκπαιδευτικός θα υποβάλλει την αίτησή του µετον φάκελο προσόντων τουστη σχολική µονάδα που θα έχει προκηρύξει τη θέση.Κάθε εκπαιδευτικός µπορεί να υποβάλει αίτηση υποψηφιότητας για δεκαπέντε το πολύ σχολικές µονάδες οποιαδήποτε περιφερειακής διεύθυνσης µεσειρά προτίµησης. Ο επιλεγόµενος θατοποθετείται για πενταετή θητεία που µπορεί να ανανεώνεται έπειτα από επαναξιολόγησή του. Στη διάρκεια της θητείας σε πειραµατικό ουδείς εκπαιδευτικός θα µετατίθεται ήθα αποσπάται.
ta nea online

ΤΑ ΓΚΟΛ ΤΟΥ ΘΡΥΛΟΥ ΣΤΟΝ Α΄ ΓΥΡΟ

Κυριακή, 19 Δεκεμβρίου 2010

ΚΩΣΤΑΣ ΓΚΟΤΖΟΣ (Ρεπόρτερ ΠΑΟ)


" Είναι δυνατόν παίκτης των δύο εκατομμυρίων μικτά ετησίως(Κ.Κατσουράνης) να τρέχει πιο πολύ όταν σπριντάρει στο τέλος του αγώνα για να αποφύγει το ντου του κόσμου, απ’ ότι όταν κυνηγάει τον αντίπαλο;"