RSS

Σάββατο 27 Μαρτίου 2010

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΤΗΝ ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ "ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ"


Αν σύλλογος διδασκόντων Δημοτικού Σχολείου ή Νηπιαγωγείου που έχει επιλεγεί για την πιλοτική εφαρμογή του "Νέου Σχολείου" αρνηθεί τη συμμετοχή του, εξαιρείται της εφαρμογής. Αυτή είναι η δέσμευση του Διευθυντή Σπουδών στο Σύλλογο Εκπ/κών "Αριστοτέλης" ύστερα από συνάντησή τους. Αφορμή της συνάντησης ήταν ο ορισμός του 59ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών καθώς και του 141ου Νηπιαγωγείου Αθηνών ως σχολείων «πιλοτικής εφαρμογής» του " Νέου Σχολείου".
Οι Σύλλογοι Διδασκόντων οι οποίοι ενημερώθηκαν μετά τον ορισμό των σχολείων ως υποψήφια της πιλοτικής εφαρμογής ομόφωνα είχαν αρνηθεί τη συμμετοχή τους. Ο Διευθυντής Σπουδών δεσμεύτηκε ότι κανένα σχολείο στο οποίο δεν υπάρχει η σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων δε θα συμπεριληφθεί στη λίστα ως σχολείων «πιλοτικής εφαρμογής» του "Νέου σχολείου". Μάλιστα δεσμεύτηκε ότι θα υπάρξει και γραπτή διευκρίνιση για το εν λόγω θέμα.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

Αρκετά συχνά ανεβαίνουν στο διαδίκτυο ή δημοσιεύονται στις εφημερίδες καταγγελίες που αφορούν τον κλάδο της Α/θμιας Εκπ/σης. Είναι αναφαίρετο δικαίωμα βέβαια και χρήσιμο να επισημαίνονται από πολίτες τα κακώς κείμενα στο χώρο της εκπαίδευσης, όπως είναι επιβεβλημένο να δίνονται και απαντήσεις από τη ΔΟΕ, από συλλόγους εκπαιδευτικών ή και ακόμα από μεμονωμένους συναδέλφους. Στις αρχές της εβδομάδας αναρτήθηκε από το troktiko.blog καταγγελία γονέα για τη λειτουργία του ολοήμερου την παραμονή της 25ης Μαρτίου και την Παρασκευή 26 Μαρτίου. Επειδή η καταγγελία περιείχε πολλές ανακρίβειες έκρινα σκόπιμο να απαντήσω για να μη μένουν εσφαλμένες εντυπώσεις. Παραθέτω στη συνέχεια την καταγγελία του γονέα και την απάντησή μου:
Καταγγελία
"Aργία με το έτσι θέλω!"
"Σήμερα με ειδοποίησαν στο σχολείο ότι την παραμονή της 25ης Μαρτίου δεν θα λειτουργήσει το Ολοήμερο και θα πρέπει τα παιδιά να τα πάρουμε στις 10:00!!!
Αγανάκτησα, τελικά το ολοήμερο σχολείο είναι για να διευκολύνει τους γονείς ή όχι; Τα προηγούμενα χρόνια τις παραμονές αργιών λειτουργούσε κανονικά, το ΠΑΣΟΚ άρχισε πάλι τα δωράκια στους αγαπητούς Δασκάλους! Ποιος είναι αυτός ο υπηρεσιακός παράγοντας του υπουργείου που με εντολή του έκλεισε τα ολοήμερα, με ποιο δικαίωμα; Που θα αφήσουμε τα παιδιά μας εμείς οι εργαζόμενοι γονείς; Ποιος εργοδότης θα μας δώσει ...
άδεια; Τελικά η εκπαίδευση κυρία Διαμαντοπούλου λειτουργεί υπέρ των παιδιών και της κοινωνίας ή υπέρ των δασκάλων;
Καταρχήν έχει ληφθεί υπόψη ότι επιβαρύνεται ο προϋπολογισμός με ημερομίσθια υπαλλήλων που δεν παράγουν έργο; Το κόστος του δασκάλου του ολοήμερου ημερήσια είναι 80Ε και των ειδικοτήτων περίπου 30Ε άρα 110Ε συνολικά για χιλιάδες ολοήμερα σχολεία και νηπιαγωγεία. Συνολικά, αν βάλεις και το μισό ημερομίσθιο που δεν θα δουλέψουν οι δάσκαλοι του κανονικού προγράμματος,το κόστος για τον προϋπολογισμό είναι αρκετά εκατομμύρια ευρώ για υπηρεσίες που δεν παρασχέθηκαν.
Το σύνταγμα αναφέρει ότι όταν προκύπτει κόστος για τον προϋπολογισμό πρέπει να υπάρχει κοινή υπουργική απόφαση μεταξύ υπουργείου οικονομικών και του υπουργείου που λαμβάνει την απόφαση, υπάρχει κάτι τέτοιο; Το γνωρίζει το υπουργείο οικονομικών;
Η όλη κατάσταση έρχεται σε αντίθεση με την εγκύκλιο λειτουργίας του ολοήμερου η οποία αναφέρει ποιες μέρες θα είναι κλειστά τα ολοήμερα, άρα υπάρχει ανακολουθία διοίκησης και ανατροπή του προγραμματισμού για μας τους γονείς.
Επίσης λόγω του προηγμένου κάθε παραμονή αργίας δεν θα λειτουργούν τα ολοήμερα, έτσι μόλις θεσμοθετήθηκε καινούργια αργία για τους δάσκαλους!!
Η οικονομική επιβάρυνση των γονιών που δεν έχουν να αφήσουν τα παιδιά τους κάπου τεράστια, αλλά σίγουρα δεν τους ενδιαφέρει. Αν λάβει κανείς υπόψη ότι την Παρασκευή πάλι τα σχολεία θα έχουν ημιαργία, καλό τριήμερο για τους δασκάλους και καλό Πάσχα από τώρα!! Στη υγεία των κορόιδων!! Στην υγεία των γκεμπελίσκων των υπουργείων που κάνουν ό,τι θέλουν γράφοντας και το Σύνταγμα στα παλιά τους τα παπούτσια!"

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

Η απάντησή μου:

Διευκρινιστική απάντηση στην καταγγελία γονέα για το ολοήμερο σχολείο.

Διάβασα σε ανάρτηση της Δευτέρας, 22 Μαρτίου 2010, την καταγγελία αναγνώστη για τη μη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου την Τετάρτη 24 Μαρτίου. Προς ενημέρωση του γονέα και αποκατάσταση της αλήθειας παραθέτω τα εξής:
α) Το ολοήμερο σχολείο είναι αποτέλεσμα κυρίως των μακροχρόνιων αγώνων της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας. Οι εκπαιδευτικοί της Α/θμιας Εκπαίδευσης από τη δεκαετία του ΄80 διείδαν πρώτοι τις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας και έθεσαν ως πρώτο αίτημα στις διεκδικήσεις τους τη δημιουργία του ολοήμερου σχολείου. Ένα ολοήμερο σχολείο που θα έλυνε το πρόβλημα των εργαζόμενων γονέων και δε θα λειτουργούσε ως φύλαξη και πάρκινγκ, αλλά ως κέντρο πολύπλευρων δραστηριοτήτων. Ο κλάδος των δασκάλων και νηπιαγωγών ακόμα και όταν πέτυχε το στόχο του, τη δημιουργία δηλαδή του ολοήμερου, δε σταμάτησε και δε θα σταματήσει να αγωνίζεται ώστε να βελτιωθούν οι ατέλειες και να απολαύσει το παιδί του Έλληνα φορολογούμενου εκπαίδευση αντάξια των προσδοκιών του, χωρίς να χρειάζεται να πληρώνει για αυτό. Για το σκοπό αυτό η ΔΟΕ έχει διεξαγάγει έρευνες, έχει διοργανώσει ημερίδες και έχει καταθέσει προτάσεις για τη βελτίωση του ολοήμερου σχολείου. Όλα τα παραπάνω έγιναν χωρίς οι εκπαιδευτικοί να έχουν ή να επιδιώξουν οποιοδήποτε οικονομικό ή άλλο όφελος.
β) Το ολοήμερο σχολείο λειτουργεί κανονικά από την έναρξη του σχολικού έτους μέχρι τη λήξη του εκτός από την 27η Οκτωβρίου, τη 17η Νοεμβρίου και την 24η Μαρτίου, ημέρες οι οποίες είναι αφιερωμένες στις εορταστικές εκδηλώσεις για τις αντίστοιχες επετείους. Σε όλα τα σχολεία της Α/θμιας Εκπαίδευσης καθώς και στα σχολεία που λειτουργούν ολοήμερα τμήματα πραγματοποιούνται εκδηλώσεις σύμφωνα με όσα προβλέπονται στα Προεδρικά Διατάγματα 200/1998 και 201/1998.
Τίποτα νέο και καμιά αυθαίρετη πρωτοβουλία διευθυντή ή συλλόγου διδασκόντων σχολείου δεν έχει προκύψει φέτος.
γ) Την τελευταία ημέρα πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων, την Παρασκευή πριν από το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας και την προσεχή Παρασκευή 26 Μαρτίου το ολοήμερο σχολείο λειτουργεί κανονικά.
δ) Όσον αφορά στην καταγγελία για τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς του ολοήμερου πρέπει να γνωρίζει ο αναγνώστης ότι εργάζονται απλήρωτοι για μεγάλο χρονικό διάστημα, μετακινούνται κατά τη διάρκεια της εβδομάδας σε διαφορετικά σχολεία και προσπαθούν να προσφέρουν υπό αντίξοες συνθήκες.
ε) Αντί συνεπώς για αντιπαραθέσεις και καταγγελίες ωφέλιμο είναι να ενώσουμε τις φωνές μας, γονείς και εκπαιδευτικοί, ώστε να βελτιωθούν οι υλικοτεχνικές υποδομές, να αναμορφωθούν τα προγράμματα σπουδών, να καλυφθούν τα κενά για να εκπληρώσει το ολοήμερο σχολείο τον πραγματικό σκοπό του που δεν είναι άλλος από την παροχή δημόσιας και δωρεάν παιδείας.

Ευχαριστώ πολύ
Κωνσταντίνος Δουρούκας
Δάσκαλος

ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΙ


Παρά την κρίση και παρά τις πρωτοβουλίες φορέων, εταιρειών, κλάδων και εργαζομένων να τιθασεύσουν τις τιμές υπάρχουν περιπτώσεις επαγγελματιών που προσπαθούν να αποκομίσουν όσο το δυνατόν περισσότερα κέρδη ειδικά την περίοδο της Μεγάλης Εβδομάδας και του Πάσχα. Αναφέρομαι σε κάποια πρατήρια βενζίνης κατά μήκος των εθνικών οδών,συμπεριλαμβανομένης και της Αττικής οδού. Εκμεταλλευόμενοι τον εγκλωβισμό των οδηγών και την απουσία επιλογών έχουν ανεβάσει την τιμή της βενζίνης στα ύψη. Και δε μιλάμε για περιπτώσεις πρατηρίων σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές,αλλά για βενζινάδικα που βρίσκονται ελάχιστα χιλιόμετρα από τα διυλιστήρια του Σκαραμαγκά και της Ελευσίνας. Και στο επιχείρημά τους ότι πληρώνουν υψηλά ενοίκια υπάρχει η απάντηση ότι έχουν υψηλό τζίρο. Επειδή λοιπόν δεν πρέπει να επιβραβεύουμε τέτοιες περιπτώσεις καλό είναι να γεμίζουμε το ρεζερβουάρ πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι και προτού μπούμε στις εθνικές οδούς για τη έξοδο και επιστροφή του Πάσχα.

Παρασκευή 26 Μαρτίου 2010

ΔΩΡΟ ΤΩΝ ΤΑΞΙΤΖΗΔΩΝ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ


Κατά καιρούς έχουμε σύρει πολλά στους ταξιτζήδες για τη συμπεριφορά τους, για τις διπλές και τριπλές κούρσες, για τις απρόοπτες στάσεις, για, για, για...Το αίτημά τους όμως στο Υπουργείο να μην εισπράξουν δώρο τις ημέρες του Πάσχα είναι μια κίνηση που δεν περνά απαρατήρητη. Ποιος Τρισέ και Όλι Ρεν... Μόνο η αλληλεγγύη των εργαζομένων θα μας σώσει..

«Νέο Σχολείο», δρόμοι παλιοί

«Νέο Σχολείο», δρόμοι παλιοί.Διαβάστε το άρθρο στο alfavita.gr του καλού συνάδελφου Γ. Λογοθέτη, αιρετού του ΠΥΣΠΕ, εδώ
Επισκεφθείτε και το ιστολόγιο εδώ

Πέμπτη 25 Μαρτίου 2010

Η ΦΥΛΑΚΗ ΤΟΥ ΓΕΡΟΥ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ ΣΤΟ ΠΑΛΑΜΗΔΙ


Στο Παλαμήδι, αλλά σε διαφορετικό χώρο από αυτόν που επισκεπτόμαστε ως «φυλακή του Κολοκοτρώνη», ήταν έγκλειστος ο «γέρος του Μoριά». Η φοβερή φυλακή του δεν ήταν το σκοτεινό ανήλιαγο μπουντρούμι στον προμαχώνα του Αγίου Ανδρέου στο οποίο μπαίνεις σκυμμένος από μία πόρτα η οποία μόλις ξεπερνά το ένα μέτρο, αλλά σε ένα κτίριο που βρίσκεται στον προμαχώνα του Μιλτιάδη και είναι μικρό, ισόγειο, με παράθυρο.
Η ταύτιση βασίζεται σε επιστολή αυτόπτη μάρτυρα της εποχής, όπως έχει συμπεράνει ο αρχαιολόγος Χρήστος Πιτερός, από τη Δ’ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων Αργολίδας.
Η ταύτιση της φυλακής όπου ο Κολοκοτρώνης έζησε ως βαρυποινίτης, καθώς είχε καταδικαστεί σε θάνατο από το καθεστώς αντιβασιλείας του Οθωνα (26 Μαΐου του 1834) έγινε από τον κ. Πιτερό με βάση μελέτη της Ρεγγίνας - Κουάκ Μανουσάκη. Ο ίδιος ο Κολοκοτρώνης δεν κάνει πλήρη περιγραφή της φυλακής στα απομνημονεύματά του, αλλά μια συνοπτική αναφορά. Το ιστορικό αυτό κενό όμως φωτίζεται από μία και μοναδική μαρτυρία αυτόπτη μάρτυρα της εποχής, της Μπεττίνας φον Σαβινύ. Ηταν η σύζυγος του Κ. Σχινά, υπουργού Δικαιοσύνης της Αντιβασιλείας, που καταδίκασε τον Κολοκοτρώνη αρχικά σε θάνατο και στη συνέχεια σε 25ετή κάθειρξη.
Η Μπετίνα φον Σαβινύ επισκέφθηκε το Παλαμήδι στις 14 Μαρτίου του 1835 και περιγράφει τον θρυλικό Ελληνα πολέμαρχο να «κάθεται σε ένα σπιτάκι στη μέση μιας αυλής, η οποία περιβάλλεται από ψηλούς τοίχους...». Ο κ. Πιτερός ταυτίζει λοιπόν τη φυλακή του Κολοκοτρώνη με τα ερείπια ενός οικίσκου που υπάρχει στον Προμαχώνα του Μιλτιάδη. Στον χώρο αυτόν σώζεται μέχρι σήμερα μια μικρή πλακόστρωτη αυλή περίπου 4 επί 4μ με ψηλούς τοίχους τριγύρω της και ένα μικρό ισόγειο κτίσμα ενός δωματίου (3,60 Χ 2,50 μ.) με κανονική πόρτα, παράθυρο και κτιστό πέτρινο πεζούλι.
Γι’ αυτό, ο αρχαιολόγος προτείνει, μαζί με την προστασία του ενετικού φρουρίου του Παλαμηδιού, να προωθηθούν κατά προτεραιότητα έργα συντήρησης των φυλακών του προμαχώνα του Μιλτιάδη και της φυλακής του Κολοκοτρώνη.

Από την Ελευθεροτυπία και το ethnos.gr
Το σκοτεινό μπουντρούμι, που έχει ταυτιστεί στη συνείδησή μας ως φυλακή του Κολοκοτρώνη στο Παλαμήδι, φαίνεται πως τελικά δεν είναι ο χώρος που έμεινε έγκλειστος ο θρυλικός Γέρος του Μοριά μετά την καταδίκη του σε θάνατο (26 Μαΐου 1834) από το καθεστώς της Αντιβασιλείας του Οθωνα.

Η φυλακή του ήταν όντως στο Παλαμήδι, όχι όμως στον προμαχώνα του Αγίου Ανδρέα, σε εκείνη την ανήλιαγη τρύπα που μπαίνεις σκυφτός από μία πορτούλα (1,05 x 0,69 μ.) και κατεβαίνεις σε βάθος 2,5 μ. χωρίς σκαλοπάτια, παράθυρο ή μία οπή εξαερισμού. Ηταν σε ένα μικρό ισόγειο κτίσμα με παράθυρο και μικρή αυλή στον προμαχώνα του Μιλτιάδη. Η νέα αυτή ταύτιση της φυλακής του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη βασίζεται σε μια επιστολή αυτόπτη μάρτυρα της εποχής, σύμφωνα με.. τον αναπληρωτή διευθυντή της Δ' Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων Χρήστο Πιτερό, που έχει υπηρετήσει χρόνια στο Ναύπλιο και διατηρεί μεγάλο ενδιαφέρον για τα μνημεία της περιοχής.

«Η ερμηνεία εκείνου του θεοσκότεινου μπουντρουμιού, στον προμαχώνα του Αγίου Ανδρέα, δίπλα στην ομώνυμη εκκλησία, ως χώρου φυλακής του Κολοκοτρώνη είναι ατεκμηρίωτη και δημιούργημα της λαϊκής φαντασίας κατά τη μεταπολεμική περίοδο. Σαφώς πρόκειται για ιστορική πλάνη», μας είπε ο κ. Πιτερός, επισημαίνοντας πως «οι σωζόμενες φυλακές καταδίκων-βαρυποινιτών στον διπλανό προμαχώνα του Μιλτιάδη διαθέτουν αυλή, κανονικές πόρτες εισόδου και φεγγίτες εξαερισμού».

Ο ίδιος ο Κολοκοτρώνης δεν κάνει πλήρη περιγραφή της φυλακής στα απομνημονεύματά του, αλλά μια συνοπτική αναφορά. Το ιστορικό αυτό κενό, όμως, φωτίζεται από μια και μοναδική μαρτυρία αυτόπτη μάρτυρα της εποχής, της Μπετίνας φον Σαβινί, συζύγου του Κ. Σχινά, υπουργού Δικαιοσύνης της Αντιβασιλείας, που καταδίκασε τον Κολοκοτρώνη αρχικά σε θάνατο και στη συνέχεια σε 25ετή κάθειρξη.

Η Μπετίνα φον Σαβινί επισκέφθηκε το Παλαμήδι στις 14 Φεβρουαρίου 1835, όταν ήταν φυλακισμένος ο Κολοκοτρώνης, όπως η ίδια σημειώνει σε μια επιστολή. Τον περιγράφει να «κάθεται σε ένα σπιτάκι στη μέση μιας αυλής, η οποία περιβάλλεται από ψηλούς τοίχους...».

Τη μαρτυρία αυτή ανακάλυψε και δημοσίευσε η ιστορικός Ρεγγίνα Quack-Μανουσάκη στο περιοδικό του Δήμου Ναυπλίου «Ναυπλιακά Ανάλεκτα» (7, 1989, 165-167). Με βάση αυτή τη μοναδική πληροφορία, ο κ. Πιτερός ταυτίζει σε μελέτη του, που δημοσιεύθηκε στο ίδιο περιοδικό («Ναυπλιακά Ανάλεκτα» 7, 1989, 179-183) τη φυλακή του Κολοκοτρώνη με τα ερείπια ενός οικίσκου, που υπάρχει στον Προμαχώνα του Μιλτιάδη, δίπλα στις φυλακές των βαρυποινιτών.

Στον χώρο αυτό «σώζεται μέχρι σήμερα, μια μικρή πλακόστρωτη αυλή (4 x 3,90 μ.) με ψηλούς τοίχους γύρω γύρω και ένα μικρό ισόγειο κτίσμα ενός δωματίου (3,60 x 2,50 μ.) με κανονική πόρτα, ένα παράθυρο και ένα κτιστό πέτρινο πεζούλι, όπου καθόταν ο Θ. Κολοκοτρώνης τις ατέλειωτες ώρες και ημέρες της φυλάκισής του. Ο χώρος αυτός ταυτίζεται πλήρως με την περιγραφή της Μπετίνας φον Σαβινί, στον οποίο φυλακίστηκε ο αγωνιστής της Ελευθερίας και δημιουργεί έντονη συναισθηματική φόρτιση και συγκίνηση στον επισκέπτη».

Γι' αυτό, ο αρχαιολόγος προτείνει, μαζί με την προστασία του ενετικού φρουρίου του Παλαμηδιού που στέφει το Ναύπλιο και το οποίο βρίσκεται σήμερα σε κακή κατάσταση, λόγω της φθοράς από τις καιρικές συνθήκες, αλλά και από τους επισκέπτες, να προωθηθούν κατά προτεραιότητα έργα συντήρησης των φυλακών του προμαχώνα του Μιλτιάδη και της φυλακής του Κολοκοτρώνη, ως φόρο τιμής στη μνήμη των Αγωνιστών του '21.

Είναι αλήθεια πως αυτό το κομμάτι της νεότερης Ιστορίας το θυμόμαστε κάθε χρόνο τέτοιον καιρό, αλλά αμέσως μετά το ξεχνάμε. Οπως και το θλιβερό γεγονός ότι ο μέγιστος στρατηγός του ελληνικού απελευθερωτικού αγώνα «πληρώθηκε» με καταδίκη σε θάνατο και φυλάκιση από το καθεστώς της Αντιβασιλείας του ανήλικου Βαυαρού βασιλιά Οθωνα, παρά την άρνηση των δικαστών Α. Πολυζωίδη και Γ. Τερτσέτη να υπογράψουν την καταδικαστική απόφαση. *

Ελευθεροτυπία

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

Τετάρτη 24 Μαρτίου 2010

ΟΛΟΤΑΧΩΣ ΓΙΑ ΤΡΙΑΝΤΑΡΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΧΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ


Σε παλαιότερη ανάρτηση είχα εκφράσει τους φόβους μου για τάξεις με τριάντα μαθητές από την προσεχή σχολική χρονιά, καθώς καταλαβαίναμε όλοι οι παροικούντες την εκπαιδευτική Ιερουσαλήμ ότι με μηδενικούς διορισμούς φέτος ήταν αδύνατο να καλυφθούν τα κενά που θα προκύψουν. Δυστυχώς οι φόβοι μου επαληθεύτηκαν, καθώς σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας "ΤΑ ΝΕΑ" αναφέρει ότι: "Οι νέες ρυθμίσεις προκαλούν αναστάτωση σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς, ενώ έχουν βεβαίως και σημαντικές συνέπειες στη σχολική εκπαίδευση. Πρώτον και κύριον το υπουργείο Παιδείας ζητά από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τα σχολεία να επανέλθουν στα τμήματα των 30 μαθητών για να εξοικονομηθούν εκπαιδευτικοί, καθώς στη νέα σχολική χρονιά προβλέπεται μείωση κατά 50% των διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών και κατά 70% των προσλήψεων αναπληρωτών. Το γεγονός αυτό αναμένεται να επηρεάσει αρνητικά την εκπαιδευτική διαδικασία ιδιαίτερα στις λαϊκές περιοχές που πλήττονται από τη σχολική αποτυχία (Δυτική Αθήνα, Δυτική Θεσσαλονίκη, Πειραιάς κ.λπ.), καθώς και στις περιοχές όπου συγκεντρώνεται μεγάλος όγκος αλλοδαπών μαθητών (Καλλιθέα, Μενίδι, Ταύρος, κέντρο Αθήνας κ.λπ.). Επίσης είναι ορατός ο κίνδυνος να μην μπορούν να λειτουργήσουν σε πλήρη ανάπτυξη τα ολοήμερα σχολεία, η πρόσθετη διδακτική στήριξη, αλλά και οι τάξεις υποδοχής, αφού η μείωση των προσλήψεων θα δημιουργήσει εδώ τα μεγαλύτερα προβλήματα."
-Νέο Σχολείο, ψηφιακές τάξεις και άλλες καινοτόμες εξαγγελίες δε συμβαδίζουν με πολυμελή τμήματα, κ. Υπουργέ.

Τρίτη 23 Μαρτίου 2010

ΠΛΑΦΟΝ ΣΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΣΕ ΟΚΤΩ ΝΟΜΟΥΣ


Το πλαφόν που, όπως διαβάσαμε, σκοπεύει να ορίσει το Υπουργείο Ανάπτυξης στην τιμή της βενζίνης σε οκτώ νομούς λόγω της έκρηξης της αισχροκέρδειας έχει μια όψη φαινομενικά ελκυστική. Η άλλη όψη όμως που δε φαίνεται είναι ότι ανεβάζει στο μέγιστο σημείο και επίσημα τις τιμές των καυσίμων ακόμα και στα πρατήρια που διατηρούσαν χαμηλότερες τιμές.

-4% ΠΟΛΥ ΚΡΥΟ...

Σύμφωνα με το διοικητή της Deutsche Bank ο ρυθμός ανάπτυξης της Ελλάδας για το προσεχές διάστημα θα είναι -4% και η ανεργία θα φτάσει στο 20%. Εφιαλτικές προβλέψεις που ελπίζουμε να μην επαληθευτούν.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ

Άσχημα τα νέα για τις συναδέλφισσες που δεν έχουν ή δε θα θεμελιώσουν δικαιώματα ως το 2013. Διαβάστε αναλυτικά τις αλλαγές εδώ

Δευτέρα 22 Μαρτίου 2010

ΣΤΟΧΟΠΟΙΗΣΗ;

Αυξάνονται τα δημοσιεύματα και οι εκθέσεις ξένων και ελληνικών φορέων σε βάρος των εκπαιδευτικών. Τελευταίο δείγμα η έκθεση του ΟΟΣΑ για τις παθογένειες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Η έκθεση αναφέρει μεταξύ άλλων: "Η Ελλάδα μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ έχει, αναλογικά, τους περισσότερους καθηγητές λυκείου για κάθε μαθητή". Προτείνει συνεπώς την αύξηση της χαμηλής αναλογίας μαθητών ανά δάσκαλο, ώστε να απελευθερωθούν πόροι για την επιβράβευση των καλών εκπαιδευτικών. Υποδεικνύει γι΄ αυτό τη μείωση του ρυθμού των προσλήψεων επικαλούμενος ότι, ενώ μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ η Ελλάδα έχει τη μικρότερη αναλογία μαθητών λυκείου ανά καθηγητή, ένας στους τρεις υποψηφίους στις κρίσιμες εξετάσεις για τα ΑΕΙ παίρνει βαθμό κάτω από τη βάση. Αδυνατώ να αντιληφθώ τι είδους συλλογιστική είναι αυτή σύμφωνα με την οποία, αν αυξήσω την αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό θα έχω τη δυνατότητα να δώσω μπόνους σε εκπαιδευτικούς που "αριστεύουν". Επειδή δε θέλω να είμαι κακοπροαίρετος, προσπαθώ να πείσω τον εαυτό μου ότι οι πρόσφατες εξαγγελίες του Υπουργείου για μηδενικούς διορισμούς και αριστεία σε εκπαιδευτικούς και η έκθεση του ΟΟΣΑ είναι καθαρή σύμπτωση. Το δημοσίευμα αυτό έρχεται ως συνέχεια ενός μπαράζ αναλόγων που αναφέρονται σε μικρά ωράρια σε σχέση με τους υπόλοιπους εργαζόμενους, υπερβολικά μεγάλο αριθμό διακοπών-εξετάζεται κι αυτό, όπως είπε η κ. Διαμαντοπούλου σε πρόσφατη συνέντευξη- αμφίβολη αποτελεσματικότητα κ.ά. Χωρίς να βλέπω φαντάσματα και εφιάλτες που έχουν στόχο τον κλάδο παρακολουθώ με περιέργεια μια συντονισμένη προσπάθεια. Το μυαλό μου όπως και πολλών άλλων πάει κάπου, γιατί γνωρίζουμε πως λειτουργεί πολλές φορές η ενημέρωση στη χώρα, αλλά προτιμώ να μιλάω με στοιχεία. Δε θεωρώ ότι βρισκόμαστε στριμωγμένοι και απολογούμενοι, αλλά καλό είναι να είμαστε σε εγρήγορση και προετοιμασμένοι για απαντήσεις με επιχειρήματα.

Κυριακή 21 Μαρτίου 2010

ΕΙΣΑΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΚΑΤΙ ΜΑΓΙΚΟ...

Πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας

Εύλογη είναι η ανησυχία των αδιόριστων εκπαιδευτικών για τη λήψη του πιστοποιητικού παιδαγωγικής επάρκειας. Όσοι φοιτούν θα λαμβάνουν το πιστοποιητικό από το πανεπιστήμιο. Το πρόβλημα υφίσταται με αυτούς που έχουν αποφοιτήσει. Το Υπουργείο πρέπει να δώσει την ευκαιρία με δικό του φορέα σε όσους επιθυμούν να αποκτήσουν το πιστοποιητικό, γιατί διαφορετικά πολύς κόσμος θα παραιτηθεί από το δικαίωμα για διορισμό.

ΑΞΙΕΠΑΙΝΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ


Για να μη γκρινιάζουμε συνέχεια με τις εξελίξεις καθημερινά, οφείλουμε να επαινέσουμε την πρωτοβουλία της αεροπορικής εταιρείας Aegean,η οποία έπειτα από πολύμηνο σχεδιασμό και σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, το Μουσείο της Ακρόπολης και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, προσφέρει σε μαθητές την ευκαιρία να γνωρίσουν και να θαυμάσουν από κοντά την πολύτιμη ελληνική μας κληρονομιά και το εξαιρετικό Μουσείο της Ακρόπολης.
10.000 παιδιά της Γ΄ Γυμνασίου από τις πόλεις και τα χωριά της Κρήτης, της Κέρκυρας, της Κεφαλονιάς, της Κω, της Λέσβου, της Λήμνου, της Μυκόνου, της Ρόδου, της Σάμου, της Σαντορίνης και της Χίου θα μεταφερθούν από την αεροπορική εταιρεία στην Αθήνα για να δουν το νέο Μουσείο.