RSS

Τετάρτη, 16 Φεβρουαρίου 2011

Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ....


Τρίτη, 15 Φεβρουαρίου 2011

Το φαινόμενο που αγνόησε πως δεν ήταν Θεός


Έμοιαζε «καταδικασμένος» να περπατήσει στη Λεωφόρο της Δόξας. Από τα 17 του χρόνια ακόμη, οι συζητήσεις για το αν θα ξεπερνούσε τον Πελέ, έδιναν και έπαιρναν, αλλά η αλήθεια είναι πως οι εμφανίσεις του, έριχναν νερό στο μύλο. Τα γκολ του ήταν εντυπωσιακά, η ταχύτητα και η εκρηκτικότητα του, ήταν κάτι μοναδικό και στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του ’90, που ακόμη η τηλεόραση δεν είχε ανακαλύψει τον… έρωτα με το Τσάμπιονς Λιγκ και το ίντερνετ ήταν σε νηπιακή ηλικία, οι φήμες που ακολουθούσαν αυτό το παιδί, έτρεχαν με ταχύτητα γρηγορότερη του φωτός.

Ο Ρονάλντο, επονομάστηκε «φαινόμενο» και οι Μοίρες είχαν μαζευτεί γύρω του, διεκδικώντας το ποια θα προλάβαινε να τον πάρει με το μέρος της! Κάποιες φωνές, όπως του φυσιοθεραπευτή της εθνικής Βραζιλίας, που έλεγε πως τα γόνατα του δεν θα κρατήσουν μετά τα 25 χρόνια το βάρος ενός τόσο βαρυκόκκαλου σκελετού, είχαν πνιγεί μέσα στον ωκεανό των εγκωμιαστικών σχολίων.

Τα γκολ που έβαζε δεν ήταν απλά ωραία, αποτελούσαν μέρος μίας ανθολογίας βγαλμένης από την καλπάζουσα φαντασία συγγραφέα παιδικών κόμικ. Έπαιρνε τη μπάλα, την πετούσε μπροστά, έτρεχε και θαρρείς πως άλλαζε ταχύτητες σαν τα ταχύπλοα σκάφη. Οι προσποιήσεις του με συνεχείς αλλαγές ποδιών, αν και έμοιαζαν τόσο προβλέψιμες, όσο τα βίντεο από τα κατορθώματα του άρχιζαν να κάνουν το γύρο του κόσμου, παρέμεναν απίθανα δύσκολες στο να αντιμετωπιστούν!

Η μεταγραφή του στην Αϊντχόβεν τον έφερε σε ισορροπημένη επαφή με το ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο, η συγκυρία της παρουσίας του Μπόμπι Ρόμπσον στη Μπαρτσελόνα του έδωσε περισσότερη αυτοπεποίθηση να κάνει σε πιο δύσκολο επίπεδο τα κόλπα του και να αρχίσει να λατρεύεται παγκόσμια, ενώ η μετακίνηση του στην Ίντερ έμοιαζε να είναι το καταλυτικό σημείο της εκτόξευσης προς τον ήλιο.

Μόνο που σαν σύγχρονος Ίκαρος, ξεπέρασε τα όρια του και θεώρησε πως οι μοίρες θα ήταν πάντα στο πλευρό του. Δεν είχε υπολογίσει σωστά και όταν ήρθε το πρώτο στραπάτσο, εκείνη η καταραμένη μέρα με τις επιληπτικές κρίσεις την παραμονή του τελικού του Μουντιάλ του 1998, τα φτερά του είχαν λιώσει και η πτώση ήταν οδυνηρή.

Η υπερέκθεση επί τρία χρόνια στον αδυσώπητο κόσμο του μάρκετινγκ και η ασταμάτητη προπόνηση, με διαδοχικές σεζόν ανελέητων αγώνων, έφερε τον ακριβό φόρο που οι σούπερσταρ οφείλουν να πληρώσουν στο ανελέητο αγώνα κόντρα στην ανθρώπινη φύση.

Ίσως ο Ρονάλντο να ήταν ο πρώτος μάρτυρας, αυτής της σύγχρονης ανθρωποθυσίας, μίας βελτιωμένης έκδοσης των μονομάχων που ρίχνονται στην αρένα όχι πλέον κόντρα στα λιοντάρια, αλλά σε ένα περίεργο τέρας που λέγεται «εμπορική αξία». Όσο πιο πολλά χρήματα κερδίζουν τόσο πιο πολλές υποχρεώσεις έχουν. Και το κορμί, παραμένοντας γήινο, στέλνει τα μηνύματα παραπονούμενο, ωστόσο ποιο νέο παλικάρι έχει σκεφτεί πως στα 20 στα 22, στα 25 υπάρχει όριο σε οποιαδήποτε κατάχρηση;

Ο τραυματισμός σε ένα ματς της Ίντερ με τη Λάτσιο, μπροστά σε ένα γιγάντιο κοινό, σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση, ο τραγικός τρόπος που το γόνατο του λύγισε, τα δάκρυα του πόνου, οι αγωνιώδεις προσπάθειες επιστροφής, τον έκαναν πιο συμπαθητικό, πιο ανθρώπινο, πιο προσιτό.

Ο Μάσιμο Μοράτι, τον αγκάλιασε και τον προστάτεψε, σαν παιδί του αφήνοντας τον να επιστρέψει σιγά σιγά και χωρίς να ζορίσει την πανάκριβη επένδυση του. Ο αληθινά κερδισμένος από την υπομονή του Ιταλού μεγιστάνα θα ήταν η Βραζιλία που με τον Ρονάλντο να πετάει φωτιές, έφτασε στην κορυφή του κόσμου στη Γιοκοχάμα, στον τελικό του Μουντιάλ το 2002.

Ήταν μία ιστορία επιστροφής, που θύμιζε ελληνική τραγωδία, με ένα παιδί που κατακτούσε αυτό για το οποίο είχε γεννηθεί. Μόνο που και πάλι η ανθρώπινη φύση, λειτούργησε εγωϊστικά θεωρώντας και πάλι πως είναι θεϊκή.

Η αχαριστία στον Μοράτι για τα μάτια μίας θέσης στο πάνθεον των γκαλάκτικος του Πέρεθ, στη Ρεάλ που έμοιαζε καταδικασμένη να πετύχει, όπως ο Ρονάλντο στη ζωή του, δεν έμεινε ατιμώρητη. Οι καινούργιοι τραυματισμοί, τα συνεχόμενα εξωγηπεδικά παραστρατήματα, οι λάθος επιλογές, τον κατέβασαν γρήγορα από τον Όλυμπο.

Το τέλος δεν ήρθε τώρα, που ανακοίνωσε την αποχώρηση του. Αυτό έμοιαζε με μία ευθανασία, που ο ίδιος περιέγραψε γλαφυρά ως «θάνατο» στην αποχαιρετιστήρια συνέντευξη Τύπου. Το τέλος είχε έρθει χρόνια πριν και απλά κρατούσε την καριέρα του με μηχανήματα ζωντανή.

Μόνο που ανεξάρτητα του τέλους, ο Ρονάλντο θα μείνει πάντα στην μνήμη μας, σαν ένα παιδί που ονειρεύτηκε να κατακτήσει τον κόσμο και έστω και για λίγες εβδομάδες, ένα καλοκαίρι του 2002 το πέτυχε.
Χ. Σωτηρακόπουλος στο aixmi.gr

ΘΕΛΕΙ ΠΟΛΥ ΤΑΛΕΝΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΠΕΤΥΧΕΙΣ ΑΥΤΟ...

Δουλεύουμε πολύ, παράγουμε λίγα!

Οι Έλληνες είναι ο ο λαός που δουλεύει τις περισσότερες ώρες στην Ευρώπη, αλλά βγάζει τα λιγότερα απ’ όλους!
Δουλεύουμε πολύ, παράγουμε λίγα!

Μέχρι σήμερα ξέραμε ότι στην Ευρώπη, εργατικοί θεωρούνται οι πολίτες των βόρειων χωρών, ενώ εκείνοι του νότου είναι πιο νωθροί και τεμπέληδες. Μόνο που φαίνεται ότι κι αυτό ένας μύθος είναι.

Έτσι τουλάχιστον υποστηρίζει δημοσίευμα της Wall Street Journal, σύμφωνα με το οποίο οι Έλληνες εργάζονται τις περισσότερες ώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κατά μέσο όρο 42 ώρες την εβδομάδα, ενώ ακολουθούν οι Ισπανοί και οι Πορτογάλοι με 39 ώρες.

Αντίθετα, τις λιγότερες ώρες, 31 την εβδομάδα, εργάζονται οι Ολλανδοί, ενώ οι Γερμανοί εργάζονται 36 ώρες την εβδομάδα.

Αλλά ακόμη κι αν ο Έλληνας εργαζόμενος δουλεύει σκληρά, η δουλειά του φαίνεται πως πάει στα... χαμένα!

Οι Έλληνες παράγουν λιγότερο από 18,5 ευρώ κάθε ώρα εργασίας, οι Ισπανοί 24,4 ευρώ και οι Πορτογάλοι 13,8 ευρώ, ενώ από την άλλη πλευρά οι Ολλανδοί παράγουν 39,5 ευρώ Εδώ γράφουμε αυτά που θέλουμε να εμφανίζονται μετά το "Διαβάστε περισσότερα".

ΚΑΜΠΑΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΦΕΤ

Δείτε εδώ

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Δείτε εδώ

Σχολικά κέντρα

Εν αναμονή δημιουργίας σχολικών κέντρων
Εν αναμονή δημιουργίας σχολικών κέντρων Η Περιφερειακή Διεύθυνση …Εκπαίδευσης Κρήτης σκοπεύει στην δημιουργία σχολικών κέντρων σε μεγάλους δήμους της χώρας. Σύμφωνα με δηλώσεις του διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης, Απόστολο Κλινάκη, έφτασε η ώρα να δημιουργηθούν αυτά τα σχολικά κέντρα εφόσον μπορούν να εξασφαλισθούν οι υποδομές και η υλικοτεχνική υποδομή που απαιτείται.
Στόχος του σχεδιασμού είναι οι μαθητές να έχουν ποιοτικότερη εκπαιδευτική διαδικασία και ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση, «όχι μόνο στα λόγια αλλά και στην πράξη», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης.

Η επίσκεψη του κ. Κλινάκη στα Χανιά έγινε στο πλαίσιο του σχεδιασμού, που υπάρχει, για συζητήσεις με τα τοπικά στελέχη της εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση των θεμάτων που αφορούν την λειτουργία των σχολικών μονάδων

«Αυτές τις ημέρες, και επειδή μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου θα πρέπει να κατατεθούν από τους διευθυντές εκπαίδευσης οι προτάσεις για τις μεταβολές σχολικών μονάδων, οι επισκέψεις αυτές επικεντρώνονται στις συζητήσεις που αφορούν καταργήσεις, υποβιβασμούς, συγχωνεύσεις και ιδρύσεις σχολικών μονάδων». Σύμφωνα με τον κ. Κλινάκη η διαδικασία αυτή γίνεται κάθε χρόνο, ωστόσο από φέτος υπάρχει η ιδιαιτερότητα του «Καλλικράτη», που επιβάλει και την κατάθεση προτάσεων από τους δήμους.

Όπως είπε ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης, σε κάποιες περιοχές του νησιού οι ανάγκες για ίδρυση νέων σχολικών μονάδων είναι μεγάλες. «Η Κρήτη έχει αρκετές ιδιαιτερότητες. Έχουμε σχολικές μονάδες που βρίσκονται σε δυσπρόσιτες περιοχές, που είναι απομακρυσμένες από τα κέντρα και με δυσκολίες στο οδικό δίκτυο, δεν μπορείς να πεις ότι υπάρχει η δυνατότητα να προχωρήσεις σε μια μαζική συγχώνευση σχολικών μονάδων», δήλωσε ο κ. Κλινάκης
troktiko 2

Δευτέρα, 14 Φεβρουαρίου 2011

Με προσοχή παρακολουθεί το υπουργειο Υγείας την εξέλιξη των κρουσμάτων της νέας γρίπης.

"Συναγερμός" για τη νέα γρίπη

Με προσοχή παρακολουθεί το υπουργειο Υγείας την εξέλιξη των κρουσμάτων της νέας γρίπης. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν αργά το μεσημέρι σε σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο Υγείας, εξήντα άνθρωποι έχουν χάσει μέχρι τώρα τη ζωή τους στην Ελλάδα.

Συνολικά έχουν νοσηλευτεί στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας 208 άτομα από τα οποία τα 110 εξακολουθούν να νοσηλεύονται.

Οσον αφορά την επίπτωση του ιού, φαίνεται ότι προτιμά τις ηλικίες μεταξύ 30 και 65 αλλά και τους άνδρες καθώς το 56% όσων έχουν νοσηλευτεί σε ΜΕΘ είναι άνδρες.

Ενα άλλο στοιχείο το οποίο επισημαίνουν οι επιστήμονες είναι ότι περίπου το 37% όσων παρουσίασαν επιπλοκές από τη γρίπη ήταν
απολύτως υγιείς και δεν είχαν κανένα υποκείμενο νόσημα.

Ενδιαφέρον έχει και το στοιχείο από τους εξήντα ανθρώπους που έχουν χάσει τη ζωή τους μέχρι στιγμής, κανείς δεν είχε εμβολιαστεί.

Οι επιστήμονες τόνισαν για μια ακόμη φορά ότι το εμβόλιο μπορεί να γίνει και τώρα παρ΄ότι εκτίμησαν ότι η κορύφωση του φαινομένου αναμένεται μέχρι το τέλος του μήνα.

Ηδη εκτίμησαν ότι από τα τέλη της ερχόμενης εβδομάδας περιμένουν να δουν υποχώρηση των νέων κρουσμάτων.

Περισσότερα κρούσματα καταγράφονται στη Βόρεια Ελλάδα, πέντε ανά 100.000 κατοίκους, ενώ το ίδιο ποσοστό στην Αττική είναι 2,2 ανά 100.000 κατοίκους.

Οι επιστήμονες κάλεσαν τους πολίτες αλλά και τους γιατρούς να μην περιμένουν το τεστ που γίνεται για την ταυτοποίηση του ιού και να χορηγούν αμέσως αντιϊκά φάρμακα όταν υπάρχει υποψία με βάση την κλινική εικόνα του ασθενούς ότι πρέοκειται για γρίπη που οφείλεται στον ιό H1N1.

Τόνισαν επίσης ότι και ακόμα ο πολύ υψηλός πυρετός χωρίς άλλα συμπτώματα θα πρέπει να δημιουργεί δικαιολογημένη ανησυχία για την ύπαρξη νέας γρίπης.

Οσον αφορά το θέμα των ΜΕΘ εκπρόσωποι του υπουργείου, τόνισαν ότι βρίσκονται σε οριακό σημείο. Ηδη ωστόσο υπάρχει πρόβλεψη από τον υπουργό Υγείας ώστε να χρησιμοποιηθούν οι ΜΕΘ των στρατιωτικών νοσοκομείων αλλά και ιδιωτικών κλινικών εφόσον χρειαστούν.

Ερωτηθείς για το θέμα των 300 περίπου μεταναστών απεργών πείνας που εξακολουθούν να μένουν στο κτίριο "Υπατία", ο υπουργός Υγείας στο τέλος της ενημέρωσης, έκανε λόγο για "βόμβα λοιμώξεων" που αφορά κυρίως τους ίδιους τους ανθρώπους που ζουν εκεί και επισήμανε την άρνησή του να τους επισκεφθεί και να τους εξετάσει χθες κλιμάκιο του ΚΕΛΠΝΟ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι συγχωνεύσεις φέρνουν μετατάξεις

Οι καθηγητές αντιτίθενται στις συγχωνεύσεις σχολείων ενώ υποστηρίζουν ότι το πρόβλημα θα ενταθεί από τις συνταξιοδοτήσεις και την αναλογία «ένας προς πέντε» στις προσλήψεις
Εκατοντάδες καθηγητές, κυρίως γυμνασίων και λυκείων, θα μετατεθούν αναγκαστικά σε άλλα σχολεία τα οποία θα μπορούν να βρίσκονται και σε διαφορετικό νομό, εκτιμούν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες εξαιτίας των επικείμενων συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων.

Εντείνονται οι αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας για το θέμα των συγχωνεύσεων σχολείων, ενώ εντός της εβδομάδας θα υπάρξουν συνεδριάσεις δημοτικών συμβουλίων για το ζήτημα
Τα προβλήματα που θα ανακύψουν στα σχολεία και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών αναμένεται να διογκωθούν λόγω και άλλων δύο παραμέτρων. Η μία αφορά το «κύμα» συνταξιοδοτήσεων που αναμένεται να υπάρξει το καλοκαίρι (υπενθυμίζεται ότι πέρυσι αποχώρησαν μόνο από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση 7.500 καθηγητές) και η δεύτερη σχετίζεται με τον μικρό αριθμό προσλήψεων που θα γίνουν για το επόμενο σχολικό έτος, αφού θα επιτρέπεται μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις.

Την ίδια στιγμή, εντείνονται οι αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας για το θέμα των συγχωνεύσεων, ενώ εντός της εβδομάδας θα υπάρξουν συνεδριάσεις δημοτικών συμβουλίων προκειμένου να συζητήσουν το ζήτημα. Για την Τετάρτη έχει προγραμματιστεί παράσταση διαμαρτυρίας από γονείς και εκπαιδευτικούς έξω από το δημαρχείο της Αθήνας, για να εκφράσουν την αντίθεσή τους στις συγχωνεύσεις. Αναφορικά με τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, το πρόβλημα είναι ηπιότερο, σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, καθώς δεν αναμένονται μεγάλες αλλαγές στον νέο «χάρτη» των σχολείων.

Ο Λουκάς Καβακλής, αιρετός εκπρόσωπος στο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α' Αθήνας, τονίζει στο «Εθνος» ότι μόνο από τη συγχώνευση των συστεγαζόμενων σχολείων που ανήκουν στην Α' Αθήνας (δήμοι Αθήνας, Ζωγράφου, Γαλατσίου, Νέας Φιλαδέλφειας, Δάφνης, Υμηττού, Βύρωνα και Καισαριανής) θα «χαθούν» 350 οργανικές θέσεις.

«Ορισμένοι από αυτούς τους εκπαιδευτικούς θα πάρουν τις θέσεις συναδέλφων που θα συνταξιοδοτηθούν, ενώ η πλειοψηφία τους θα τεθεί στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ προκειμένου να τοποθετηθούν -στην καλύτερη περίπτωση- στα όρια του Περιφερειακού Συμβουλίου», αναφέρει ο κ. Καβακλής και προσθέτει: «Ο σχετικός νόμος, πάντως, δίνει τη δυνατότητα να τοποθετηθούν εκπαιδευτικοί που ''περισσεύουν'' και σε άλλες περιφέρειες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις οικογένειές τους».

Στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με συνδικαλιστές, αναμένεται να χαθούν περισσότερες από 200 οργανικές θέσεις στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αν προχωρήσουν οι συγχωνεύσεις σε μεγάλο αριθμό σχολείων.
ΕΘΝΟΣ

ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ:Μέσα στο Μάρτιο οι αποφάσεις-Στη συνέχεια οι μεταθέσεις και η επιλογή των νέων Διευθυντών Δημοτικών , Γυμνασίων και Λυκείων πλην των ΕΠΑ

Εν μέσω των μεγάλων αντιδράσεων το υπουργείο Παιδείας επισπεύδει τις διαδικασίες για την ολοκλήρωση όλων των διαδικασιών για τη συγχώνευση εκατοντάδων σχολικών μονάδων σε όλη τη χώρα.

Στις 20 του μήνα ολοκληρώνεται η διαβούλευση , μεταξύ 20 και 25 Φεβρουαρίου οι Περιφεραικοί Διευθυντές θα καταθέσουν στο υπουργείο τις προτάσεις τους, ενώ η Αννα Διαμαντοπούλου έχει προκαλέσει το υπουργείο όλους τους Δημάρχους για συζήτηση.

Επιδίωξη του υπ. Παιδείας είναι το αργότερο
μέχρι και τις 20 Μαρτίου να έχουν υπογραφεί από την υφυπουργό, αρμόδια για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Εύη Χριστοφιλοπούλου οι δύο αποφάσεις, η μία για τη
συγχώνευση των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων και η δεύτερη για τα Γυμνάσια , τα Λύκεια,

Αμέσως μετά η Κεντρική Υπηρεσία του υπ. Παιδείας με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης θα προχωρήσουν στην κατανομή του προσωπικού.

ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ-ΝΕΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ

Αφού πρώτα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες των συγχωνεύσεων και ιδρύσεων Σχολικών Μονάδων θα γίνουν οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών και στη συνέχεια πριν ή εμέσως μετά το Πάσχα προκηρυχθούν οι θέσεις ΤΕΤΡΑΕΤΟΥΣ ΘΗΤΕΙΑΣ όλων των σχολικών μονάδων της χώρας, με βάση τα νέα κριτήρια που θέτει ο νόμος 3848/10.

Η προκήρυξη δεν θα αφορά τα ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ η οποία αναμένεται να γίνει αμέσως μετά τη ψήφιση του νέου νόμου για την Τεχνικο επαγγελματική εκπαίδευση.

α) Υποψήφιοι για τις θέσεις διευθυντών δημοτικών σχολείων μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί όλων των ειδι­κοτήτων των κλάδων που υπηρετούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και οι εκπαιδευτικοί που αναφέρονται στο π.δ. 323/1993.

β) Υποψήφιοι για τις θέσεις διευθυντών σχολικών μο­νάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και Σ.Ε.Κ. μπορεί να είναι:

αα) Για θέσεις διευθυντών γυμνασίων, γενικών λυκεί­ων, ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ 01 έως και ΠΕ 20.

ββ) Για θέσεις διευθυντών Σ.Ε.Κ. εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ 12, ΠΕ 14, ΠΕ 17, ΠΕ 18, ΠΕ 19 και ΠΕ 20.

γγ) Για θέσεις διευθυντών των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. εκπαιδευ­τικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του κλάδου δασκά­λων, εκπαιδευτικοί του π.δ. 323/1993 και εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των αντίστοιχων προς τα διδασκόμενα γνωστικά αντικείμενα κλάδων, εφό­σον έχουν τα προσόντα τοποθέτησης και διορισμού σε θέσεις προσωπικού των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή υπηρετούν με οργανική θέση στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.

δδ) Για θέσεις διευθυντών στα γυμνάσια, τα λύκεια και τις λυκειακές τάξεις, που λειτουργούν εντός των Ειδι­κών Καταστημάτων Κράτησης Νέων, εκπαιδευτικοί που έχουν ασκήσει επί τρία τουλάχιστον έτη εκπαιδευτική υπηρεσία σε σχολική μονάδα που λειτουργεί σε Ειδικό Κατάστημα Κράτησης Νέων.

γ) Υποψήφιοι για τις θέσεις διευθυντών των παρακάτω τύπων σχολικών μονάδων μπορεί να είναι:

αα) Για θέσεις διευθυντών των Σ.Μ.Ε.Α.Ε εκπαιδευτικοί που έχουν τα προσόντα τοποθέτησης σε θέσεις εκπαι­δευτικών σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή υπηρετούν με οργανική θέση σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και έχουν υπηρεσία τριών τουλάχιστον ετών σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ.

ββ) Για θέσεις διευθυντών στα σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί κάτοχοι τίτλου ξένης γλώσσας, κατά προτίμηση της χώρας προέλευσης της πλειονότητας των μαθητών, σε επίπεδο τουλάχιστον Β2.

γγ) Για θέσεις διευθυντών στα μουσικά ή καλλιτεχνι­κά σχολεία εκπαιδευτικοί που έχουν τα ειδικά προσό­ντα που απαιτούνται για την τοποθέτηση στα σχολεία αυτά.

δδ) Για θέσεις διευθυντών των πειραματικών σχολείων των πανεπιστημίων εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έχουν τα προσό­ντα άσκησης καθηκόντων διευθυντή στα λοιπά σχολεία αντίστοιχης βαθμίδας και τα προσόντα τοποθέτησης σε θέσεις εκπαιδευτικών στα ανωτέρω σχολεία.

5. Ως υποδιευθυντές δημοτικών σχολείων, προϊστάμε­νοι ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων, υποδιευθυντές σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκ­παίδευσης, υποδιευθυντές Σ.Ε.Κ., στα οποία ασκούνται τριακόσιοι τουλάχιστον μαθητές και τα οποία λειτουρ­γούν σε πρωινό και απογευματινό κύκλο, καθώς και ως υπεύθυνοι τομέων Σ.Ε.Κ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί με οκταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία, που υπη­ρετούν κατά το χρόνο επιλογής με οργανική θέση στη σχολική μονάδα, την οποία αφορά η επιλογή και, προκει­μένου για υποδιευθυντές και υπευθύνους τομέων Σ.Ε.Κ., ανήκουν σε κλάδο ή ειδικότητα που προβλέπεται για το Σ.Ε.Κ. Αν οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας δεν πληρούν την προϋπόθεση της οκταετούς εκπαιδευτικής υπηρεσίας, υποψήφιοι μπορεί να είναι και εκπαιδευτικοί με μικρότερο χρόνο υπηρεσίας.

6. Ως προϊστάμενοι τμημάτων εκπαιδευτικών θεμάτων των διευθύνσεων εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτι­κοί με βαθμό Α΄ και οκταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία. Ειδικότερα, ως προϊστάμενοι τμημάτων εκ­παιδευτικών θεμάτων στις διευθύνσεις πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί όλων των ειδι­κοτήτων των κλάδων που υπηρετούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στις δε διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαί­δευσης εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ 01 έως και ΠΕ 20. Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν υποψήφιοι που πληρούν τις ανωτέρω προϋ­ποθέσεις, μπορεί να είναι υποψήφιοι και εκπαιδευτικοί με βαθμό Β΄ και μικρότερο χρόνο υπηρεσίας.

Αποτίμηση κριτηρίων επιλογής διευθυντών εκπαίδευσης, προϊσταμένων γραφείων, προϊσταμένων ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και διευθυντών σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ.

1. Τα κριτήρια επιλογής διευθυντών εκπαίδευσης, προϊσταμένων γραφείων, προϊσταμένων ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και διευθυντών σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. αποτιμώνται κατά τα οριζόμενα στις επόμενες παραγράφους.

2. Το κριτήριο της επιστημονικής – παιδαγωγικής συ­γκρότησης αξιολογείται με 24 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 13, με εξαίρεση το δεύτερο μεταπτυχιακό τίτ­λο σπουδών ή το δεύτερο διδακτορικό δίπλωμα και τα στοιχεία των περιπτώσεων ια΄ και ιβ΄ της παραγράφου 2 του ίδιου άρθρου, τα οποία δεν μοριοδοτούνται.

3. Το κριτήριο της υπηρεσιακής κατάστασης, καθο­δηγητικής και διοικητικής εμπειρίας αξιολογείται με 14 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:

α) Υπηρεσιακή κατάσταση: 8 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο. Οι μονάδες αυτές υπολογίζονται όπως προβλέ­πεται στην παράγραφο 3 του άρθρου 13.

β) Διοικητική και καθοδηγητική εμπειρία: 6 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο. Ειδικότερα:

αα) Άσκηση καθηκόντων παρέδρου επί θητεία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, περιφερειακού διευθυντή εκ­παίδευσης, σχολικού συμβούλου, διευθυντή εκπαίδευσης ή προϊσταμένου γραφείου εκπαίδευσης, προϊσταμένου ΚΕ.Δ.Δ.Υ., διευθυντή ή προϊσταμένου σχολικής μονά­δας ή Σ.Ε.Κ., προϊσταμένου τμήματος εκπαιδευτικών θεμάτων των διευθύνσεων εκπαίδευσης, υποδιευθυντή σχολικής μονάδας ή Σ.Ε.Κ., υπευθύνου κέντρου περι­βαλλοντικής εκπαίδευσης, προϊσταμένου διεύθυνσης ή τμήματος του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθη­σης και Θρησκευμάτων: 0,50 μονάδες για κάθε έτος. Η άσκηση καθηκόντων σε κάθε θέση του προηγούμενου εδαφίου αποτιμάται με 2 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, εκτός από την άσκηση καθηκόντων περιφερειακού δι­ευθυντή, διευθυντή ή προϊσταμένου γραφείου εκπαίδευ­σης ή διευθυντή σχολικής μονάδας, που αξιολογείται με 4 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο. Με 4 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο αξιολογείται και η άσκηση καθηκόντων προϊσταμένου ΚΕ.Δ.Δ.Υ. για τη θέση αυτή. Αν ο υποψή­φιος άσκησε καθήκοντα: i. διευθυντή και υποδιευθυντή σχολικής μονάδας ή Σ.Ε.Κ. ή προϊσταμένου σχολικής μονάδας ή υπευθύνου κέντρου περιβαλλοντικής εκπαί­δευσης, ii. προϊσταμένου διεύθυνσης και προϊσταμένου τμήματος του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων θεωρείται ότι τα καθήκοντα ασκή­θηκαν στην ίδια θέση.

ββ) Συμμετοχή σε κεντρικά, ανώτερα περιφερειακά και περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια ή σε συμβούλια επιλογής στελεχών και άσκηση καθηκόντων σε θέσεις διοίκησης φορέων του Δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, νομάρχη ή αντινομάρχη, δημάρχου ή αντιδημάρχου: 0,25 μονάδες για κάθε έτος συμμετοχής και έως 3 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο. Παράλληλη συμ­μετοχή σε συμβούλια δεν μοριοδοτείται αθροιστικά. Σε περίπτωση παράλληλης άσκησης καθηκόντων σε θέσεις της προηγούμενης περίπτωσης αα΄ δεν υπολογίζονται μονάδες από συμμετοχή σε υπηρεσιακά συμβούλια ή σε συμβούλια επιλογής στελεχών. Αν ο υποψήφιος άσκησε καθήκοντα σε περισσότερες θέσεις διοίκησης φορέων του Δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, θεωρείται ότι τα καθήκοντα ασκήθηκαν στην ίδια θέση. Στην περίπτωση των αιρετών οργάνων της τοπικής αυτοδιοίκησης αν ο υποψήφιος έχει ασκήσει έργο σε περισσότερες της μίας θέσεις μοριοδοτείται μόνο η μία.

γγ) Ειδικώς για την επιλογή διευθυντών Σ.Μ.Ε.Α.Ε., υπηρεσία σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή Τμήματα Ένταξης ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ.: 0,25 μονάδες για κάθε έτος και μέχρι 1 μονάδα κατ’ ανώτατο όριο.

Για την εφαρμογή των παραπάνω περιπτώσεων, χρό­νος εκπαιδευτικής υπηρεσίας ή καθοδηγητικής, διοι­κητικής ή διδακτικής εμπειρίας βραχύτερος του έτους μοριοδοτείται με 0,13 μονάδες για κάθε τρίμηνο. Χρόνος μικρότερος του τριμήνου δεν υπολογίζεται.

γ) Προσωπικότητα - γενική συγκρότηση: 15 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο. Οι μονάδες αυτές υπολογίζονται, σύμφωνα με όσα ορίζονται στις παραγράφους 4 και 5 του άρθρου 13. Ειδικά για την επιλογή εκπαιδευτικών σε θέσεις διευθυντών μουσικών ή καλλιτεχνικών σχολείων, κατά την προσωπική συνέντευξη του υποψηφίου συνε­κτιμώνται και οι ειδικές σπουδές ή το αναγνωρισμένο καλλιτεχνικό έργο και δράση. Η διάταξη της παραγρά­φου 6 του άρθρου 13 εφαρμόζεται αναλόγως.

δ) Συμβολή στο εκπαιδευτικό έργο: 12 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο. Το κριτήριο αυτό αποτιμάται με βάση τις αξιολογικές εκθέσεις του υποψηφίου που προβλέπονται κατά νόμο.

Κριτήρια επιλογής προϊσταμένων τμημάτων εκπαιδευτικών θεμάτων, υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ., υπεύθυνων τομέων Σ.Ε.Κ. και προϊσταμένων νηπιαγωγείων και ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων

Κριτήρια επιλογής των στελεχών του άρθρου αυτού είναι ιδίως η προσωπικότητα και η γενική συγκρότηση του υποψηφίου και, κυρίως, η ικανότητα του υποψηφίου να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, να επιλύει προβλήματα (διδακτικά, διοικητικά, οργανωτικά, λειτουργικά κ.λπ.), να δημιουργεί κατάλληλο παιδαγωγικό περιβάλλον και να εμπνέει τους εκπαιδευτικούς στην άσκηση των καθη­κόντων τους. Βασικό κριτήριο είναι η γνώση του αντι­κειμένου του προς άσκηση έργου, η οποία συνάγεται από: α) την επιστημονική – παιδαγωγική συγκρότηση του υποψηφίου και κυρίως το επίπεδο των σπουδών και γενικότερα τις σπουδές του, την ύπαρξη σπουδών ή επιμορφώσεων στην οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης και την πιστοποιημένη γνώση ξένων γλωσ­σών και Τ.Π.Ε. και β) την υπηρεσιακή κατάσταση και τη διοικητική εμπειρία, όπως προκύπτει από τη συνολική εκπαιδευτική υπηρεσία του υποψηφίου αλλά και την προϋπηρεσία σε άσκηση διοικητικού έργου ή την άσκη­ση καθηκόντων μέντορα.

Κρίση και επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ.

1. Τα αρμόδια συμβούλια επιλογής καταρτίζουν πίνακα υποψήφιων διευθυντών σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. με βάση τα κριτήρια επιλογής και τις υποβληθείσες δηλώσεις προτίμησης και με εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου 20.

Η εγγραφή υποψηφίων σε ένα πίνακα δεν εμποδίζει την εγγραφή του και στους άλλους. Οι τοποθετούμενοι διευθυντές από έναν πίνακα, με βάση τη σειρά προτίμησής τους, διαγράφονται από τους λοιπούς πίνακες.

2. Οι καταρτιζόμενοι πίνακες αναρτώνται στις διευθύν­σεις εκπαίδευσης. Οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλουν εγγράφως ένσταση κατά των ως άνω πινάκων εντός πέντε ημερών από την ανάρτησή τους. Ύστερα από την κρίση του συμβουλίου επί των ενστάσεων και την ανα­προσαρμογή των πινάκων, οι πίνακες αυτοί υποβάλλο­νται στον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης από τον οποίο κυρώνονται και ισχύουν από την 1η Σεπτεμβρίου του έτους κατάρτισης μέχρι την 31η Ιουλίου κάθε τέ­ταρτου έτους. Αν ελλείπει ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης και δεν έχει ορισθεί αναπληρωτής του, οι πίνακες κυρώνονται από τον διευθυντή της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης. Ύστερα από την κύρωσή τους οι πίνακες αναρτώνται εκ νέου στις περιφερειακές δι­ευθύνσεις και στις διευθύνσεις εκπαίδευσης.

3. Για την κρίση και επιλογή των διευθυντών των πει­ραματικών σχολείων των πανεπιστημίων εφαρμόζονται οι διατάξεις για την επιλογή και σύνταξη των πινάκων των διευθυντών των λοιπών σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

4. Επί των αιτήσεων των υποψήφιων διευθυντών γνω­μοδοτεί το εποπτικό συμβούλιο κάθε πειραματικού σχολείου, που αποτελείται από τον επόπτη και δύο αναπληρωτές επόπτες, μέλη Δ.Ε.Π. του πανεπιστημια­κού τμήματος που εποπτεύει το πειραματικό σχολείο. Τα μέλη του εποπτικού συμβουλίου ορίζονται με τους αναπληρωτές τους από τη γενική συνέλευση του οικεί­ου πανεπιστημιακού τμήματος. Το εποπτικό συμβούλιο καταρτίζει σχετικές εισηγητικές εκθέσεις, τις οποίες αποστέλλει στο οικείο ανώτερο περιφερειακό υπηρε­σιακό συμβούλιο.



Κρίση και επιλογή υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ., υπευθύνων τομέων Σ.Ε.Κ. και προϊσταμένων ολιγοθέσιων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων

1. Ο σύλλογος των διδασκόντων κάθε σχολικής μονά­δας και Σ.Ε.Κ., σε συνεδρίασή του, που πραγματοποιείται μέσα σε πέντε ημέρες από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων, από την οποία απέ­χουν οι υποψήφιοι, συντάσσει αιτιολογημένη πρόταση επιλογής υποδιευθυντή της σχολικής μονάδας ή του Σ.Ε.Κ. και υπευθύνων των τομέων του Σ.Ε.Κ., με βάση τα κριτήρια του άρθρου 15. Η ίδια διαδικασία ακολουθείται και στις περιπτώσεις που ορίζονται περισσότεροι του ενός υποδιευθυντές στην ίδια σχολική μονάδα.

2. Η πρόταση μαζί με το πρακτικό του συλλόγου των διδασκόντων διαβιβάζονται από τον διευθυντή της σχο­λικής μονάδας ή του Σ.Ε.Κ. στο αρμόδιο υπηρεσιακό συμ­βούλιο (Π.Υ.Σ.Π.Ε./Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) το οποίο, μετά από έλεγχο της συνδρομής των προϋποθέσεων και της νομιμότητας της διαδικασίας διαμόρφωσης της πρότασης, προτείνει στον οικείο διευθυντή εκπαίδευσης την τοποθέτηση των στελεχών της προηγούμενης παραγράφου.

3. Αν ο σύλλογος των διδασκόντων παραλείψει να υποβάλει την πρόταση της παραγράφου 1, η τοποθέ­τηση γίνεται με απόφαση του οικείου διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου, το οποίο λαμβάνει υπόψη τα κριτήρια του άρθρου 15.

4. Στην περίπτωση ολιγοθέσιων νηπιαγωγείων ή δη­μοτικών σχολείων η τοποθέτηση προϊσταμένων γίνεται ως εξής:

α) Στα διθέσια με απόφαση του οικείου διευθυντή εκ­παίδευσης, ύστερα από αιτιολογημένη πρόταση του οι­κείου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου, η οποία βασίζεται στα κριτήρια του άρθρου 15.

β) Στα τριθέσια και άνω σύμφωνα με τη διαδικασία των προηγούμενων παραγράφων. esos.gr

Κυριακή, 13 Φεβρουαρίου 2011

ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Με διακοπές οι συγκοινωνίες και αυτή την εβδομάδα

Νέα σειρά κινητοποιήσεων από Δευτέρα έχουν εξαγγείλει οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς , συνεχίζοντας έτσι τις αντιδράσεις τους στο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες που κατατίθεται αύριο στην ολομέλεια της Βουλής.

Συγκεκριμένα, για αύριο Δευτέρα, οι εργαζόμενοι σε μετρό και ΗΣΑΠ θα πραγματοποιήσουν 5ωρη στάση εργασίας από τις 11 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα.

Για την Τρίτη, ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου, ακινητοποιημένα θα παραμείνουν όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς καθώς οι εργαζόμενοι σε αυτά θα προχωρήσουν σε 24ωρη απεργία ενώ για την ίδια μέρα έχουν προγραμματίσει πορεία και συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τη Βουλή.

Υπενθυμίζεται επίσης, ότι από αύριο τίθεται σε ισχύ το αυξημένο εισιτήριο (1,40 ευρώ) και στον προαστιακό.
enet

Σε αγκάθι μπορεί να εξελιχθεί την επόμενη σχολική χρονιά ο εκπαιδευτικός «Καλλικράτης»

«Καλλικράτης» στο 3%-5% των σχολείων
Πρώτες προτάσεις συγχωνεύσεων
Σε αγκάθι μπορεί να εξελιχθεί την επόμενη σχολική χρονιά ο εκπαιδευτικός «Καλλικράτης», ο οποίος προβλέπει συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ηδη, οι πρώτες προτάσεις για συγχωνεύσεις σχολείων, ορισμένες εκ των οποίων παρουσιάζει η «Κ», έχουν διαμορφωθεί. Οι αλλαγές προκαλούν εντονότατες αντιδράσεις από γονείς και μαθητές –ήδη υπάρχουν λιγοστές καταλήψεις σχολείων– αλλά και από τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και δημοτικές αρχές. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», έως τα μέσα Μαρτίου θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ώστε να προχωρήσει ο προγραμματισμός της σχολικής χρονιάς 2011-2012. Θα έχουν προηγηθεί (έως τις 25 Φεβρουαρίου) οι προτάσεις των περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης για τα σχολεία που θα συγχωνευθούν και η συνάντηση της ηγεσίας του υπουργείου με εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (στις 28/2). Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, είναι νωρίς να προβλεφθεί το τελικό ποσοστό των σχολείων που θα συγχωνευθούν από τις 14.425 δημόσιες μονάδες που λειτούργησαν το 2010. Πάντως, οι πρώτες εκτιμήσεις το τοποθετούν μεταξύ 3% και 5%.

Διελκυστίνδα

Το θέμα έχει εξελιχθεί σε διελκυστίνδα. Η ΟΛΜΕ (εκπαιδευτικοί μέσης εκπαίδευσης) και η ΔΟΕ (δάσκαλοι), που έχουν προγραμματίσει απεργία για τις 22 και 23 Φεβρουαρίου, υποστηρίζουν ότι το υπουργείο Παιδείας λειτουργεί μόνο υπό την πίεση της εξοικονόμησης πόρων και αγνοεί τα ποιοτικά εκπαιδευτικά κριτήρια που απαιτούνται για τη λειτουργία ενός σχολείου. Από την πλευρά τους, οι δημοτικές αρχές αντιδρούν διότι, την ίδια στιγμή που πολλοί δήμοι είναι υπερχρεωμένοι, με τις συγχωνεύσεις σχολείων θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τα επιπλέον έξοδα για τη μεταφορά των μαθητών.

«Οι συγχωνεύσεις θα γίνουν με βάση παιδαγωγικά και δημογραφικά κριτήρια και θα αφορούν μικρό αριθμό σχολείων», ανέφερε στην «Κ» η αρμόδια υφυπουργός κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου. Η ίδια διαβεβαιώνει ότι θα τηρηθεί ο ανώτατος αριθμός μαθητών ανά τμήμα στους 25 στην πρωτοβάθμια και στους 30 στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το υπουργείο, πάντως, πίσω από τα επιχειρήματα των ΟΛΜΕ και ΔΟΕ διαβλέπει την ανησυχία των εκπαιδευτικών όσων σχολείων συγχωνευθούν για τις οργανικές τους θέσεις, ενώ αντιδράσεις προκαλεί και το ζήτημα της μείωσης των διευθυντικών θέσεων. Οσο για τις αντιδράσεις δημοτικών αρχόντων, σε πολλές περιπτώσεις αποδίδονται σε τοπικισμούς, ενώ ως αντεπιχείρημα για την αύξηση των εξόδων μεταφοράς προβάλλεται η εξοικονόμηση κονδυλίων από τη μείωση των κτιρίων που νοικιάζονται από τους δήμους για σχολεία. Επίσης, με τις συγχωνεύσεις μικρών σχολείων θα εξοικονομηθεί προσωπικό, που θα αξιοποιηθεί για τη βελτίωση των υπαρχόντων σχολείων (π.χ. μετατροπή κάποιου σχολείου σε ολοήμερο).

Οι προτάσεις

Για παράδειγμα προτείνονται:

- Η συνένωση ολιγοθέσιων γυμνασίων στην Εύβοια (Στενής με 25 μαθητές, Μακρυκάπας με 25 και Καθενών με 50), που έχουν τρεις διευθυντές και 30 καθηγητές. Η συνένωση θα γίνει σε καινούργιο κτίριο στους Καθενούς, που απέχουν από τη Στενή και τη Μακρυκάπα 10 λεπτά.

- Η συνένωση του 3ου εξαθέσιου Δημοτικού Μυτιλήνης με το 12ο εξαθέσιο Δημοτικό Μυτιλήνης σε ένα 12θέσιο Πειραματικό.

- Η συγχώνευση του μονοθέσιου Δημοτικού Ανω Λαψίστας Ιωαννίνων (11 μαθητές) με το διθέσιο της Κάτω Λαψίστας (25 μαθητές), που απέχουν 3 χλμ.

- Στη Φθιώτιδα η Μακρακώμη και η Σπερχειάδα, που απέχουν 3,5 χλμ., διαθέτουν η καθεμιά γυμνάσιο και λύκειο με περίπου 80 μαθητές το καθένα. Προτείνεται η συνένωσή τους σε ένα γυμνάσιο και λύκειο. Το ένα θα στεγάζεται στη Μακρακώμη και το άλλο στη Σπερχειάδα.

- Στον Νομό Λάρισας οι εννιά μαθητές του Γυμνασίου Ναρθακίου θα φοιτήσουν στα Φάρσαλα, που απέχουν 16 χλμ.

- Στον Νομό Τρικάλων οι 14 μαθητές του Δημοτικού Κεραμιδίου θα φοιτήσουν στο Δημοτικό Φαρκαδόνας. Η απόσταση είναι 4 χλμ.

- Στην Αθήνα προς συνένωση οδεύουν τα συστεγαζόμενα 2ο Γενικό Λύκειο (με 44 μαθητές), 4ο ΓΕΛ (104) και το 42ο ΓΕΛ (125).
kathimerini