RSS

Δευτέρα 22 Μαρτίου 2010

ΣΤΟΧΟΠΟΙΗΣΗ;

Αυξάνονται τα δημοσιεύματα και οι εκθέσεις ξένων και ελληνικών φορέων σε βάρος των εκπαιδευτικών. Τελευταίο δείγμα η έκθεση του ΟΟΣΑ για τις παθογένειες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Η έκθεση αναφέρει μεταξύ άλλων: "Η Ελλάδα μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ έχει, αναλογικά, τους περισσότερους καθηγητές λυκείου για κάθε μαθητή". Προτείνει συνεπώς την αύξηση της χαμηλής αναλογίας μαθητών ανά δάσκαλο, ώστε να απελευθερωθούν πόροι για την επιβράβευση των καλών εκπαιδευτικών. Υποδεικνύει γι΄ αυτό τη μείωση του ρυθμού των προσλήψεων επικαλούμενος ότι, ενώ μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ η Ελλάδα έχει τη μικρότερη αναλογία μαθητών λυκείου ανά καθηγητή, ένας στους τρεις υποψηφίους στις κρίσιμες εξετάσεις για τα ΑΕΙ παίρνει βαθμό κάτω από τη βάση. Αδυνατώ να αντιληφθώ τι είδους συλλογιστική είναι αυτή σύμφωνα με την οποία, αν αυξήσω την αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό θα έχω τη δυνατότητα να δώσω μπόνους σε εκπαιδευτικούς που "αριστεύουν". Επειδή δε θέλω να είμαι κακοπροαίρετος, προσπαθώ να πείσω τον εαυτό μου ότι οι πρόσφατες εξαγγελίες του Υπουργείου για μηδενικούς διορισμούς και αριστεία σε εκπαιδευτικούς και η έκθεση του ΟΟΣΑ είναι καθαρή σύμπτωση. Το δημοσίευμα αυτό έρχεται ως συνέχεια ενός μπαράζ αναλόγων που αναφέρονται σε μικρά ωράρια σε σχέση με τους υπόλοιπους εργαζόμενους, υπερβολικά μεγάλο αριθμό διακοπών-εξετάζεται κι αυτό, όπως είπε η κ. Διαμαντοπούλου σε πρόσφατη συνέντευξη- αμφίβολη αποτελεσματικότητα κ.ά. Χωρίς να βλέπω φαντάσματα και εφιάλτες που έχουν στόχο τον κλάδο παρακολουθώ με περιέργεια μια συντονισμένη προσπάθεια. Το μυαλό μου όπως και πολλών άλλων πάει κάπου, γιατί γνωρίζουμε πως λειτουργεί πολλές φορές η ενημέρωση στη χώρα, αλλά προτιμώ να μιλάω με στοιχεία. Δε θεωρώ ότι βρισκόμαστε στριμωγμένοι και απολογούμενοι, αλλά καλό είναι να είμαστε σε εγρήγορση και προετοιμασμένοι για απαντήσεις με επιχειρήματα.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου