RSS

Κυριακή 18 Ιουλίου 2010

Αγοράζω υβριδικό αυτοκίνητο ή συμβατικό;

Υβριδικό vs συμβατικό
Υβριδικό – οικογενειακό, αλλιώς συμβατικό χιλιάρι
Aν τα βασικά κριτήρια επιλογής είναι οι ρύποι και η κατανάλωση, τότε η απάντηση στο ερώτημα «να πάρω υβριδικό;» -σε πρώτη τουλάχιστον φάση- είναι θετική. Αντίστοιχου μεγέθους και δυνατοτήτων αυτοκίνητα είναι αδύνατον να καταναλώσουν τόσο λίγη βενζίνη (και άρα να έχουν τόσο μειωμένους ρύπους) όσο τα υβριδικά. Όμως υπάρχει μια «λεπτομέρεια»: εφ’ όσον μιλάμε για τις προσιτές στο ευρύ κοινό προτάσεις, η τιμή τους είναι κατά 5.000 έως 10.000 ευρώ μεγαλύτερη από εκείνη των αντίστοιχων συμβατικών.
Και για να πάρεις πίσω αυτά τα χρήματα από τη μειωμένη κατανάλωση και την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, θα πρέπει να περιμένεις μία δεκαετία! Εκτός αν είσαι ταξιτζής και διανύεις περίπου 100.000 χιλιόμετρα το χρόνο… Από την άλλη μεριά, παρεμφερή κατανάλωση (και αντίστοιχα μειωμένους ρύπους) μπορείς να πετύχεις αν πηγαίνεις στη δουλειά σου με κάποιο σύγχρονο «χιλιάρι».
Τα οποία κατά κανόνα κοστίζουν περίπου 10.000 ευρώ και όχι 20.000 – 30.000 ευρώ, όπως τα πιο προσιτά υβριδικά. Ωστόσο, ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης δεν μπορεί να παίξει το ρόλο του ενός και μοναδικού οικογενειακού αυτοκινήτου. Ενώ ένα τελευταίο επιχείρημα υπέρ των υβριδικών είναι η ελεύθερη κυκλοφορία στο δακτύλιο, που για έναν επαγγελματία που δραστηριοποιείται στο κέντρο μπορεί να είναι καθοριστικής σημασίας. Συνοψίζοντας: Αν δεν μας απασχολεί καθόλου το κόστος, το υβριδικό αυτοκίνητο είναι αυτήν τη στιγμή -για την Ελλάδα- η απόλυτη οικολογική επιλογή. Ωστόσο, επειδή ζούμε σε μια κοινωνία που βασίζεται στο χρήμα, θα πρέπει να τονίσουμε ότι λογική θεωρείται η αγορά ενός υβριδικού αυτοκινήτου μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Είναι γενικά λάθος να πιστεύει ο μέσος οδηγός ότι θα βγει οικονομικά κερδισμένος από την αγορά ενός υβριδικού αυτοκινήτου.
Εξαίρεση στον κανόνα αυτό αποτελούν τα πολυτελή υβριδικά (με τιμή άνω των 70.000 ευρώ). Εκεί υπάρχει ένα σαφές οικονομικό όφελος, και μάλιστα κατά την αγορά του αυτοκινήτου. Ο λόγος; Η απαλλαγή από το ειδικό τέλος ταξινόμησης (που στα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα ξεπερνά τις 20.000 ευρώ) καθιστά τα συγκεκριμένα υβριδικά αυτοκίνητα αισθητά φθηνότερα από τα αντίστοιχα συμβατικά! Ή μήπως ηλεκτρικό; Για τα ηλεκτρικά, τα πράγματα είναι παραπάνω από απλά: είναι πολύ νωρίς, τώρα μπαίνουν σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι βάσεις για τη διάδοση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου και σε πρώτη φάση είναι βέβαιο ότι θα «εξηλεκτριστούν» μεγάλες εταιρείες και οργανισμοί. Οι ιδιώτες, στην Ελλάδα τουλάχιστον, θα πρέπει να περιμένουν.
quality.net

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου