Θέση πάρκινγκ μέσω κινητού
Το πρώτο πανελλαδικό Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης με χρήση κινητού τηλεφώνου (μηνυμάτων SMS), σχεδίασε και ανάπτυξε το Εργαστήριο Κινητών Ραδιοεπικοινωνιών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Το mobiPARK δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να εκμεταλλευτούν τη συσκευή του κινητού τους τηλεφώνου για να βρουν θέση πάρκινγκ, σε όσους δήμους έχουν εγκαταστήσει το σύστημα αυτό.
Η στάθμευση γίνεται αφού ο πολίτης προμηθευτεί την ειδική κάρτα στάθμευσης με κινητό τηλέφωνο και στείλει ένα γραπτό μήνυμα στο 54155, με χρέωση 0,1071 € ανά SMS. Κάθε φορά που θέλει να παρκάρει το αυτοκίνητό του, στέλνει ένα SMS με τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος και τον αριθμό της θέσης στάθμευσης, με χρέωση 0,1071 € ανά SMS. Όταν θελήσει να ξεπαρκάρει, στέλνει με SMS ένα κενό μήνυμα στον ίδιο αριθμό, για να σταματήσει η χρέωσή του.
Σε σχέση με τα παραδοσιακά παρκόμετρα, το νέο σύστημα έχει πολλά πλεονεκτήματα: το τέλος στάθμευσης είναι φτηνότερο, η χρέωση γίνεται ανά λεπτό στάθμευσης και όχι με την ώρα, ενώ δεν απαιτείται η τοποθέτηση κάρτας στο παρμπρίζ του οχήματος. Επίσης, διευκολύνονται τα άτομα με αναπηρία, αφού δεν χρειάζεται να πηγαίνουν κάθε φορά στα σημεία πώλησης για να προμηθεύονται κάρτες στάθμευσης και να επιστρέφουν στα οχήματά τους για να τις τοποθετούν. Τέλος, το mobiPARK παρέχει και επιπλέον υπηρεσίες, όπως μηνύματα ενημέρωσης και προειδοποίησης για τον εναπομείναντα χρόνο στάθμευσης, αναζήτηση ελεύθερης θέσης στάθμευσης, πληρωμή προστίμων, αναλυτικός λογαριασμός, κλπ.
Μέχρι στιγμής, το mobiPARK έχει τεθεί σε εφαρμογή στο Αγρίνιο, τη Ναύπακτο, σε περιοχές των Δήμων Καρδίτσας και Τρικκαίων, ενώ μελλοντικά αναμένεται να εγκατασταθεί στη Βέροια, στο Καρπενήσι, στον Πύργο, στη Βουλιαγμένη, στην Αγία Παρασκευή και στην Κατερίνη. Ο δήμος, δε, δεν επιβαρύνεται οικονομικά από την εγκατάσταση και την τοποθέτηση του συστήματος, καθώς το πανεπιστήμιο αναλαμβάνει όλα τα έξοδα εγκατάστασης.
«Με το mobiPARK επιτυγχάνεται σημαντική βελτίωση του επιπέδου ζωής, καθώς η διεκπεραίωση των υποχρεώσεων των πολιτών γίνεται ταχύτερη, η χρήση των οχημάτων γίνεται μικρότερη, ενώ ταυτόχρονα δίνονται και περισσότερα κίνητρα για την αξιοποίηση των εναλλακτικών μέσων μετακίνησης. Παράλληλα, λοιπόν, με την ομαλή κυκλοφοριακή ροή των αυτοκινήτων, μειώνονται και οι εκπομπές ρύπων από τις άσκοπες μετακινήσεις» δήλωσε στον Ελεύθερο Τύπο ο τεχνικός υπεύθυνος του συστήματος, Δημήτρης Νικητόπουλος
http://tvxs.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου