RSS

Δευτέρα 28 Ιουνίου 2010

Στα πανεπιστήμια οι εισαγωγικές εξετάσεις

Ο φοιτητής θα εισάγεται στη σχολή και όχι σε τμήμα. Μετά από 1-1,5 χρόνο και ανάλογα με τις επιδόσεις του θα εγγράφεται εκεί που επιθυμεί.
Την ανάληψη από τα πανεπιστήμια της επιλογής των φοιτητών με γραπτές εξετάσεις σε περιορισμένο αριθμό μαθημάτων, προτείνουν οι πρυτάνεις, ενώ οι υποψήφιοι θα εισάγονται σε σχολή και όχι σε τμήμα. Στη συνέχεια έπειτα από 1-1,5 χρόνο και ανάλογα με τις επιδόσεις του, ο φοιτητής θα εγγράφεται στο τμήμα που επιθυμεί ή θα αλλάζει σχολή. Ουσιαστικά, τα ίδια τα πανεπιστήμια θα έχουν τον πρώτο λόγο τόσο για τον αριθμό των φοιτητών που θα έχουν όσο και για την ορθή κατανομή τους στα διάφορα τμήματα.
Η πρόταση αυτή φαίνεται ότι έχει πιθανότητες αποδοχής από το υπουργείο Παιδείας, ενώ κατά τη διάρκεια της 64ης συνόδου των πρυτάνεων, η οποία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στο Λιτόχωρο Πιερίας, η χωροταξική αναδιάρθρωση των ΑΕΙ και ιδιαίτερα των ΤΕΙ αναδείχθηκε για άλλη μια φορά σε μείζον ζήτημα.

Με την αναδιάρθρωση θα πρέπει να συγχωνευτούν ή να καταργηθούν γνωστικά αντικείμενα, που δεν συγκεντρώνουν τις προτιμήσεις των υποψηφίων.

Σύσκεψη
Η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, παρουσιάζοντας τον νόμο-πλαίσιο για την ανώτατη εκπαίδευση, γνωστοποίησε ότι στο τέλος Αυγούστου θα γίνει σχετική σύσκεψη με τη συμμετοχή και επιστημόνων και καθηγητών από το εξωτερικό.

Το νομοσχέδιο ύστερα από τη διαβούλευση, που θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο, θα κατατεθεί στη Βουλή στις αρχές του 2011 και θα προβλέπει, μεταξύ άλλων, τον τρόπο εισόδου σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, τις εξεταστικές περιόδους και άλλα ζητήματα.

Οι αλλαγές θα κινούνται σε τέσσερις ενότητες, που θα αφορούν το μοντέλο διοίκησης του πανεπιστημίου με ορίζοντα την αυτοτέλεια και λογοδοσία του, το νέο πλαίσιο σπουδών -εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο- τη διεθνοποίηση των πανεπιστημίων (ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών, ξένοι φοιτητές κ.ά.), καθώς και τη λειτουργική τους ενοποίηση, δηλαδή τη χωροταξική και θεματική τους αναδιάρθρωση. Ωστόσο η υπουργός απέκλεισε αυξήσεις στη χρηματοδότηση των πανεπιστημίων (αντιστοιχεί στο 1,4% του ΑΕΠ).

«Τα προβλήματα είναι θεσμικά, αφορούν την αυτοτέλεια και αυτοδιοίκηση των πανεπιστημίων, μέχρι την οργάνωση σπουδών και τον διεθνή τους ρόλο. Δεν θεωρώ ότι αν δεν λυθεί το θέμα της χρηματοδότησης με τον τρόπο που θα θέλαμε, δεν μπορούμε να προχωρήσουμε σε αλλαγές. Θα προχωρήσουμε σε μεγάλες θεσμικές αλλαγές, που θα υποβοηθήσουν και το χρηματοδοτικό», τόνισε η κ. Διαμαντοπούλου.

Εκτενής αναφορά έγινε και στο άσυλο, με τους πρυτάνεις να δέχονται ότι το πλαίσιο νόμου που υπάρχει είναι επαρκές.

Συμφωνία
Αναφορικά με τη λογοδοσία και την οικονομική ανεξαρτησία των πανεπιστημίων, πρυτάνεις και υπουργείο φαίνεται να καταλήγουν σε συμφωνία τετραετών οικονομικών προγραμματισμών για τα ΑΕΙ, οι οποίοι όμως θα περιλαμβάνουν και τη μισθοδοσία των εκπαιδευτικών. Θα είναι σαν 4ετείς προϋπολογισμοί, με τις διοικήσεις των πανεπιστημίων να καθορίζουν τον τρόπο διαχείρισης των κονδυλίων που έχουν και να δίνουν λόγο γι' αυτό. Πάντως, η υπουργός απέκλεισε το ενδεχόμενο αύξησης της χρηματοδότησης των ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Κατά τη διάρκεια της συνόδου, εκπαιδευτικοί από την Πιερία «πολιόρκησαν» το ξενοδοχείο, όπου βρίσκονταν σε εξέλιξη οι εργασίες και διαμαρτυρήθηκαν για τα οικονομικά μέτρα της κυβέρνησης.

Αντιπροσωπία τους με επικεφαλής τον πρόεδρο της τοπικής ΕΛΜΕ, παρέδωσε υπόμνημα με τα αιτήματά τους στην υπουργό Παιδείας.
Ημερησία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου