Σάββατο 12 Ιουνίου 2010
ADIDAS VS NIKE ΣΤΟ ΜΟΥΝΤΙΑΛ...
Το πρώτο αποφασιστικό γκολ του Μουντιάλ που άρχισε χθες με τον αγώνα Νότιας Αφρικής- Μεξικού, μπήκε πριν από τρία χρόνια. Μπήκε όταν η Νike, η αμερικανική εταιρεία αθλητικών ειδών, εξαγόρασε την
Umbro, τη βρετανική εταιρεία που ειδικεύεται σε ποδοσφαιρικά είδη και προμηθεύει παραδοσιακά την εθνική ομάδα της Αγγλίας. Με τη συμφωνία αυτή η Νike έδειξε την αποφασιστικότητά της να ανταγωνιστεί τη γερμανική Αdidas μέσα στην ευρωπαϊκή της έδρα. Σήμερα ο αγώνας που κάνουν οι εταιρείες αυτές για τις χορηγίες των ομάδων ποδοσφαίρου είναι πιο σκληρός από ποτέ. Το μεγάλο έπαθλο που κυνηγούν όλοι, όμως, δεν είναι ένα Κύπελλο, αλλά οι πωλήσεις αντιγράφων των εμφανίσεων των ομάδων που συμμετέχουν στο Μουντιάλ σε φιλάθλους σε ολόκληρο τον κόσμο, με αξία εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Με τις πωλήσεις αντιγράφων από φανέλες ποδοσφαιρικών ομάδων, οι εταιρείες αθλητικών ειδών ελπίζουν ακόμη ότι θα αποκτήσουν πιστό κοινό που θα αγοράσει και άλλα προϊόντα τους, όπως παπούτσια.
Στο Μουντιάλ οι 12 από τις 32 ομάδες- περιλαμβανομένης και της Αργεντινής, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ισπανίας και της Νότιας Αφρικής- θα φορούν φανέλες με το σήμα της Αdidas που είναι και επίσημος σπόνσορας της διοργάνωσης, σε αντίθεση με τη Νike.
Η αμερικανική εταιρεία όμως, που έγινε γνωστή στη διεθνή ποδοσφαιρική σκηνή το 1996 όταν υπέγραψε συμφωνία- σταθμό με τη Βραζιλία, είναι σπόνσορας σε 10 εθνικές ομάδες του Μουντιάλ, στις οποίες περιλαμβάνονται και κάποια φαβορί για το τρόπαιο.
Τα μεγαλύτερα ντιλ
Το ντιλ μεταξύ της Εθνικής Αγγλίας και της Umbro, την οποία η Νike διατηρεί σαν ξεχωριστή μάρκα, είναι το πιο προσοδοφόρο στην ιστορία του ποδοσφαίρου, αξίας 34 εκατ. ευρώ τον χρόνο, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών Sport+Μarkt. «Η Αdidas βρίσκεται ακόμη λίγο πιο πίσω από τη Νike σε αναγνωρισιμότητα», λέει ο γενικός διευθυντής της Sport+Μarkt, Η. Ζastrow: «Εχουν καλή άμυνα, αλλά η Νike παίζει επιθετικά», προσθέτει.
Η αμερικανική εταιρεία έχει ήδη δημιουργήσει τις προϋποθέσεις να ενισχύσει τη θέση της στο επόμενο Μουντιάλ που θα γίνει το 2014 στη Βραζιλία, υπογράφοντας επταετές συμβόλαιο με την Εθνική Γαλλίας, αξίας 40 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Με τον τρόπο αυτό οι φανέλες της Γαλλίας γίνονται οι πιο ακριβοπληρωμένες στην ιστορία. Με τη συμφωνία αυτή η Γαλλία τετραπλασιάζει την τρέχουσα αξία της χορηγίας που έχει σήμερα από την Αdidas. Η Νike θέλει τόσο πολύ να βρεθεί στην κορυφή, που λίγο πριν εξαγοράσει την Umbro, το 2007, προσπάθησε να κάνει συμφωνία με την Εθνική Γερμανίας προσφέροντας σύμφωνα με πληροφορίες σχεδόν τα διπλάσια απ΄ όσα δίνει τώρα στη Γαλλία. Ομως η γερμανική εθνική ομάδα αποφάσισε να συνεχίσει να συνεργάζεται με την Αdidas και για την απόφασή της αυτή κατάφερε να διπλασιάσει το ποσό της χορηγίας από την Αdidas στα 20 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Αλλά κι άλλες εταιρείες έχουν μπει δυναμικά στο παιχνίδι. Η Ρuma δαπανά 30 εκατ. ευρώ φέτος σε χορηγίες ομάδων του Μουντιάλ, σε σύγκριση με τα 104 εκατ. ευρώ που δίνουν μαζί η Νike και η Umbro και τα 85 εκατ. ευρώ που δίνει η Αdidas, σύμφωνα με τα στοιχεία της Sport+Μarkt. Η Ρuma όμως κερδίζει πολλά από τις συνεργασίες της στις οποίες περιλαμβάνεται και αυτή με την ομάδα της Ιταλίας.
Στο παιχνίδι έχει μπει ακόμη η ισπανική Joma, που είναι χορηγός μόνο σε μια ομάδα, την Εθνική Ονδούρας. Ομως η εταιρεία εκτιμά ότι από το Μουντιάλ θα αυξήσει φέτος 40% τις πωλήσεις της στη χώρα αυτή και 15% στις ΗΠΑ. Σπόνσορες είναι ακόμη και η αμερικανική Βrooks που συνεργάζεται με την ομάδα της Χιλής και η ιταλική Legea που συνεργάζεται με τη Βόρεια Κορέα.
ΤΑ ΝΕΑ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου