RSS

Πέμπτη 6 Μαΐου 2010

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ

ΠΑΛΗΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΑΙΡΕΤΟΣ ΚΥΣΠΕ
ΤΗΛ. 6974750409
Α. Απίστευτα κι όμως αληθινά: Το πρωί ψηφίζουν νόμους, το βράδυ τους καταργούν...

α) Στις 15-3-2010 ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων ο Ν.3833/2010 όπου στο άρθρο 11 παρ. 8 προβλέπεται: «Από τη δημοσίευση του παρόντος δεν επιτρέπεται η απόσπαση εκπαιδευτικού προσωπικού σε θέσεις χωρίς πλήρη εκπαιδευτικά και διδακτικά καθήκοντα. Με ευθύνη του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, οι υφιστάμενες κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος αποσπάσεις εκπαιδευτικών μειώνονται υποχρεωτικά κατά πενήντα τοις εκατό (50%), το αργότερο μέχρι τις 30 Αυγούστου 2010.»

Με βάση το άρθρο 31 παρ. 6 του πολυνομοσχεδίου που κατατέθηκε και συζητείται στη Βουλή, καταργείται η παραπάνω διάταξη. Γιατί άραγε; Τι μεσολάβησε και άλλαξε γνώμη η πολιτική ηγεσία; Εγκατέλειψε την επικοινωνιακή πολιτική και κατανόησε πως οι αποσπάσεις στους φορείς, στα γραφεία εκπαίδευσης και στο Υπουργείο πραγματοποιούνται για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των υπηρεσιών και όχι για την εξυπηρέτηση των εκπαιδευτικών; Αλήθεια, γιατί η Υπουργός στο πολυνομοσχέδιο δεν συμπεριέλαβε διάταξη έτσι ώστε οι αποσπάσεις στους φορείς και στην Κεντρική Υπηρεσία να πραγματοποιούνται με εισήγηση του ΚΥΣΠΕ; Μήπως κάποιοι πίεσαν να πραγματοποιούνται αυτές οι αποσπάσεις υπό τον πλήρη έλεγχο της πολιτικής ηγεσίας;

β) Στις 29-3-2010 ψηφίστηκε ο Ν. 3839/2010 όπου στο άρθρο 6 αναφέρεται: «Το Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε.) συγκροτείται από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης και αποτελείται από: α) Τον διευθυντή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που αναπληρώνεται από προϊστάμενο γραφείου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και σε περίπτωση έλλειψης από διευθυντή σχολικής μονάδας. β) Δύο εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με βαθμό Α΄, με τους αναπληρωματικούς τους, που υπηρετούν στην περιφέρεια του οικείου Π.Υ.Σ.Π.Ε., οι οποίοι επιλέγονται με κριτήριο τη μεγαλύτερη προηγούμενη διοικητική εμπειρία σε θέση στελεχών εκπαίδευσης. Σε περίπτωση ίσης διοικητικής εμπειρίας επιλέγεται ο εκπαιδευτικός με τη μεγαλύτερη πραγματική δημόσια υπηρεσία. Ως διοικητική εμπειρία, για την εφαρμογή του παρόντος, νοείται η υπηρεσία σε θέσεις διευθυντή σχολείου, προϊσταμένου γραφείου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, προϊσταμένου διεύθυνσης πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και σχολικού συμβούλου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. γ) Δύο τακτικούς αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που αναπληρώνονται από δύο αναπληρωματικούς αιρετούς εκπροσώπους αυτών.» Με βάση το άρθρο 47 του πολυνομοσχεδίου καταργείται η διάταξη του Ν.3839/2010 και αντικαθίσταται ως εξής: «Δύο εκπαιδευτικούς με βαθμό Α΄ πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούν στην περιφέρεια του οικείου ΠΥΣΠΕ και οι οποίοι επιλέγονται με τους αναπληρωτές τους μεταξύ των δεκαπέντε που κατά την ημερομηνία συγκρότησης κατέχουν τη μεγαλύτερη πραγματική διοικητική υπηρεσία σε θέσεις διευθυντή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, προϊσταμένου γραφείου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ή διευθυντή σχολικής μονάδας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης»

Γιατί άραγε; Τι άλλαξε σε ένα μήνα και μάλιστα τη στιγμή που ολοκληρώνεται η ανασυγκρότηση αυτών των συμβουλίων με βάση το Ν.3839; Μήπως διαπίστωσε η πολιτική ηγεσία ότι δεν πέτυχε τον έλεγχο των συμβουλίων στο 100%; Μήπως δεν αρκέστηκε στο γεγονός ότι Περιφερειακός Διευθυντής όρισε εκπαιδευτικούς με 17 και 16 χρόνια αντίστοιχα διοικητικής εμπειρίας ως αναπληρωματικά μέλη και τακτικά με 2 χρόνια ισοπεδώνοντας το πνεύμα του νόμου αλλά και την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών;

Φαίνεται πως οι αντιδράσεις κάποιων για πλήρη έλεγχο των συμβουλίων οδήγησαν την πολιτική ηγεσία να προχωρήσει σε κατάργηση της προβλεπόμενης διαδικασίας με βάση το Ν.3839/2010, όπως άλλωστε έκανε και με την κατάργηση των αντίστοιχων διατάξεων του Π.Δ. 1/2003, και την αντικατάσταση με διάταξη που θα δίνει τη νομιμοφάνεια για πλήρη έλεγχο των συμβουλίων. Αλήθεια, ποιος θα περίμενε εν μέσω της μεγαλύτερης οικονομικής κρίσης της πατρίδας μας και της λήψης των πιο σκληρών και άδικων οικονομικών μέτρων εις βάρος, κυρίως, των Δημοσίων Υπαλλήλων, κάποιοι να ασχολούνται με τον κομματισμό και, ταυτόχρονα, για επικοινωνιακούς λόγους, να ευαγγελίζονται την αξιοκρατία; Μ' αυτή τη νοοτροπία και πρακτική θα πραγματοποιηθούν και οι επιλογές στελεχών εκπαίδευσης;
Β. Μεταθέσεις - Αποσπάσεις Εκπαιδευτικών
Μεταθέσεις
Με βάση το πολυνομοσχέδιο, άρθρο 30, οι προτεινόμενες αλλαγές είναι πρόχειρες και αποσπασματικές και δεν απαντούν σε καμιά περίπτωση στο αίτημα του κλάδου για αλλαγή όλου του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών.
Αποσπάσεις

Με βάση το άρθρο 31 του πολυνομοσχεδίου, «ουδεμία απόσπαση πραγματοποιείται πριν καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες της σχολικής μονάδας από την οποία αποσπάται ο εκπαιδευτικός και, ταυτόχρονα, εκπαιδευτικός της Π.Ε. που πλεονάζει στη σχολική μονάδα που ανήκει οργανικά αποσπάται σε άλλη σχολική μονάδα του ιδίου ΠΥΣΠΕ ή σε άλλη μονάδα αρμοδιότητας άλλου ΠΥΣΠΕ της ιδίας Περιφερειακής Διεύθυνσης.» Είναι να απορεί κανείς με τη διατύπωση των παραπάνω διατάξεων. Όπως προκύπτει, ο εκπαιδευτικός που θα αποσπάται από ένα ΠΥΣΠΕ σε άλλο ΠΥΣΠΕ θα είναι εξαρτώμενος από τη βούληση της υπηρεσίας να καλύψει το λειτουργικό κενό. Ενώ θα έπρεπε η υπηρεσία να προχωρά στην άμεση αποδέσμευση του εκπαιδευτικού αναλαμβάνοντας και την κάλυψη του λειτουργικού κενού που δημιουργείται.

Επίσης φανταστήκατε τι πρόβλημα θα δημιουργηθεί αν ο Περιφερειακός Διευθυντής κρίνει ότι συνάδελφος που υπηρετεί στην Κεφαλονιά πλεονάζει και τον αποσπά στην Κέρκυρα; Ή από τα Τρίκαλα στη Σκιάθο;

Αναμφισβήτητα το πολυνομοσχέδιο και με βάση τα παραπάνω είναι πρόχειρο και άδικο. Οι ατάκτως ερριμμένες και αποσπασματικές ρυθμίσεις του στοχοποιούν όλους τους εκπαιδευτικούς.

Γ. Επιλογή Προϊσταμένων Επιστημονικής Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε.

Μετά παρέλευση 4 μηνών, επιτέλους, συγκροτήθηκε το συμβούλιο επιλογής Σχολικών Συμβούλων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Συνεδρίασε για πρώτη φορά με τη νέα σύνθεσή του στις 29-4-2010. Βασικό θέμα ήταν η επιλογή των προϊσταμένων των τμημάτων Επιστημονικής Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Το συμβούλιο επέλεξε τους 13 Σχολικούς Συμβούλους για τις αντίστοιχες θέσεις με κατά περίπτωση κριτήρια. Άλλοι επιλέγηκαν με βάση επιστημονικά και άλλοι με βάση διοικητικά κριτήρια. Από τη στιγμή που οι επιλογές δε στηρίζονται σε αντικειμενικά, μετρήσιμα κριτήρια είναι εύλογο να αμφισβητούνται.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου