ΘΕΜΑ 1ο:
«Σύγκλιση Τακτικής Γενικής Συνέλευσης, Πέμπτη 27–5– 2010».
Το Δ. Σ. του συλλόγου στην τακτική συνεδρίασή του στις 19-4-2010 αποφάσισε, σύμφωνα με το καταστατικό, τη σύγκληση Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μελών του στις 27 – 5 – 2010, ημέρα Πέμπτη και ώρα 08:30 στα 3ο–11ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου (Φλοίας 33).
Θέματα Ημερήσιας Διάταξης
1.Εκλογή Προεδρείου.
2.Συζήτηση επί των θεμάτων της Η. Δ. της 79ης Γ. Σ. του κλάδου(την ημερήσια διάταξη της 79ης Γ.Σ. του κλάδου θα τη βρείτε στο site της ΔΟΕ) και συζήτηση επί των πεπραγμένων του Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε
3. Συζήτηση επί της πρότασης του Υπουργείου Παιδείας για την εκπαίδευση (πολυνομοσχέδιο).
4. Διεκδικητικό πλαίσιο - Πρόγραμμα Δράσης 2010-2011.
5.Ενημέρωση από τους αιρετούς του Π. Υ. Σ. Π. Ε.
5.Ψηφίσματα
ΘΕΜΑ 2ο:
«Πρόταση του Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών 2ου Γραφείου Αμαρουσίου για τη μη συμμετοχή των Σχολείων στην πιλοτική εφαρμογή της διαδικασίας της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου».
(Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πρότυπο πρακτικού από τους συλλόγους διδασκόντων)
Παίρνοντας υπόψη την εγκύκλιο υπ’ αριθμ. ………………………του Υπουργείου Παιδείας καθώς και το έγγραφο (37 σελίδων) για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας κατέληξε στα παρακάτω:
1. Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας γίνεται προσπάθεια να θεσμοθετηθεί η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου «σε πρώτη φάση ως εσωτερική διαδικασία». Η διατύπωση αυτή αφήνει σαφώς να εννοηθεί ότι θα ακολουθήσει η θεσμοθέτηση της εξωτερικής αξιολόγησης, διαδικασία η οποία έχει καταδικαστεί στη συνείδηση του εκπαιδευτικού κόσμου ως προσπάθεια ελέγχου, χειραγώγησης, επιβολής ποινών και τρομοκράτησης για τους εκπαιδευτικούς καθώς και κατηγοριοποίησης και ανταγωνισμού για τις σχολικές μονάδες.
2. Θεωρούμε ότι οι υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας γνωρίζουν, καλύτερα από τον καθένα, ποια είναι η υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων, ποιοι είναι οι οικονομικοί πόροι, ποιο είναι το ανθρώπινο δυναμικό, ποιες είναι οι επιδόσεις των μαθητών. Κάθε σχολικό έτος, η κάθε σχολική μονάδα συμπληρώνει περίπου μια ντουζίνα στατιστικούς πίνακες για διάφορες υπηρεσίες του Υπουργείου με όλα τα παραπάνω στοιχεία. Άρα δε χρειάζεται η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης για να μάθει το Υπουργείο αυτά που ήδη γνωρίζει σχετικά με τα «ποσοτικά» στοιχεία των σχολικών μονάδων της χώρας.
3. Η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης εισάγει μια νέα φιλοσοφία, πέραν της μέτρησης των ποσοτικών στοιχείων, αυτής της μέτρησης της επίδοσης των μαθητών, η οποία θα αποτελέσει κριτήριο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων. Θεωρούμε πως δεν είναι τυχαίο ότι από την επίσημη αξιολόγηση ουσιαστικά «αγνοούνται» ή καταγράφονται τυπικά οι αμέτρητοι κοινωνικοί και εκπαιδευτικοί παράγοντες που επηρεάζουν και συνδιαμορφώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία και το εκπαιδευτικό έργο. Κοινωνική προέλευση, οικογενειακή κατάσταση, συνθήκες διαβίωσης και κατοικίας, υλικοτεχνική υποδομή σχολείου, τύπος εξετάσεων, σχολικά βιβλία, εκπαιδευτικό κλίμα, παιδαγωγικές μέθοδοι. «Αγνοούνται» οι κοινωνικές και γεωγραφικές ανισότητες που διαμορφώνουν αντίξοες συνθήκες για την εκπαίδευση των μαθητών από τα ασθενέστερα οικονομικά και κοινωνικά στρώματα. Παραλείπονται όλοι εκείνοι οι παράγοντες που οδηγούν στον Καιάδα της εγκατάλειψης του σχολείου και του αναλφαβητισμού.
4. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει την απόλυτη ευθύνη για την εκπαιδευτική πολιτική καθορίζοντας τη χρηματοδότηση των σχολείων, τα αναλυτικά προγράμματα και τα βιβλία, τη σχολική στέγη και την υλικοτεχνική υποδομή των σχολικών μονάδων, τους διορισμούς των εκπαιδευτικών, τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα (25 έως 28 μαθητές ανά τμήμα σήμερα), τα προγράμματα αντισταθμιστικής αγωγής, όπου υπάρχουν, την εκπαιδευτική νομοθεσία κ.τ.λ.
Θεωρούμε ότι η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης όπως προτείνεται από το Υπουργείο Παιδείας, που «έχει ως στόχο να αναδείξει τη σχολική μονάδα ως βασικό φορέα προγραμματισμού και υλοποίησης του εκπαιδευτικού έργου και να βελτιώσει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης», μεταθέτει τις δικές του ευθύνες για την κατάσταση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα στις σχολικές μονάδες δηλ. στους ώμους των εκπαιδευτικών.
5. Θεωρούμε ότι οι εφαρμοζόμενες εκπαιδευτικές πολιτικές είναι εκείνες που τροφοδοτούν την ύπαρξη των κοινωνικών και μορφωτικών ανισοτήτων ανάμεσα στους μαθητές και αυτές θα έπρεπε να είναι το κεντρικό θέμα σε μια διαδικασία αξιολόγησης της εκπαίδευσης και όχι η ανάδειξη του εκπαιδευτικού σε κεντρικό ρυθμιστή της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της επιτυχίας ή αποτυχίας της.
6. Κομβικό ζήτημα για εμάς είναι η αύξηση των μορφωτικών ευκαιριών των μαθητών μας, διαδικασία η οποία μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από την αναβάθμιση της Δημόσιας δωρεάν Παιδείας με την αύξηση της χρηματοδότησης της και τη δημιουργία ενός πλαισίου σύγχρονων μορφωτικών – κοινωνικών δικαιωμάτων, κατοχυρωμένων και εγγυημένων για όλους από την Πολιτεία, σε ένα σχολείο ίσων ευκαιριών για όλους.
Συνάδελφοι, η συμμετοχή όλων μας στην Τακτική Γ. Σ. του συλλόγου μας είναι επιβεβλημένη για την ενημέρωση μας πάνω στα προβλήματα του κλάδου που βιώνουμε καθημερινά, για να εκφράσουμε τη γνώμη και τις θέσεις μας, για την προώθηση των λύσεών τους.
Υπενθυμίζουμε ότι όσοι συνάδελφοι δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στις εργασίες της Γ. Σ. είναι υποχρεωμένοι να βρίσκονται στο χώρο της εργασίας τους και να ασκούν τα καθήκοντά τους.
Μέλη του συλλόγου μας με πλήρη δικαιώματα είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα σχολεία και νηπιαγωγεία της περιοχής ευθύνης του συλλόγου (μόνιμοι, αναπληρωτές και ωρομίσθιοι), οι οποίοι είναι ταμειακώς εντάξει.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου