RSS

Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2010

Μάχες για τα 9 εκατ. του «ψηφιακού σχολείου»

Την ώρα που το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) συρρικνώνεται χρόνο με το χρόνο (προβλέπεται μείωση στα 8,7 δισ. ευρώ το 2011 από 10,3 δισ. ευρώ το 2010) στη χώρα μας, ασκώντας οικονομικές πιέσεις σε αρκετούς επιχειρηματικούς κλάδους, στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης υπάρχει αξιοπρόσεκτη κινητικότητα.

Το σχέδιο της κυβέρνησης για το «ψηφιακό σχολείο» βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή την περίοδο και συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον και από οικονομικής πλευράς.

Πλήθος εταιρειών, κυρίως μικρομεσαίες, 29 στον αριθμό, από τους κλάδους της πληροφορικής και της εκπαίδευσης, συμμετέχουν στους διαγωνισμούς που εποπτεύονται από το υπουργείο Παιδείας για την προμήθεια διαδραστικών πινάκων και βιντεο-προβολέων υψηλής τεχνολογίας στα σχολεία. Σε πρώτη φάση οι χάι τεκ πίνακες θα τοποθετηθούν στη Β' Γυμνασίου 1.250 σχολείων που υπέβαλαν αίτημα έτσι ώστε να υπάρχει συνέχεια στην τεχνολογική «μύηση» των παιδιών, που πέρυσι ως μαθητές της Α' Γυμνασίου έλαβαν δωρεάν φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές (λάπτοπ). Θα ακολουθήσουν όλες οι τάξεις του Γυμνασίου (Α', Β', Γ') και η ΣΤ' Δημοτικού, δηλαδή το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί σε 1.190 γυμνάσια (60% του συνόλου) και σε δημοτικά σχολεία. Η δαπάνη για την αγορά των πινάκων σε πλήρη εφαρμογή (για όλες τις τάξεις) προϋπολογίζεται σε 9 εκατ. ευρώ.

Η όλη διαδικασία του διαγωνισμού και της επιλογής των εταιρειών δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από την ελληνική πραγματικότητα. Είναι δηλαδή γραφειοκρατική: τα σχολεία επιλέγουν από κατάλογο πέντε διαφορετικών πινάκων, με άλλη τιμή το κάθε είδος και ακολουθεί η διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού από κάθε σχολείο. Θα γίνουν δηλαδή σε πρώτη φάση 1.250 πρόχειροι μειοδοτικοί διαγωνισμοί. Η όλη διαδικασία, πάντως, όπως επισημαίνουν στελέχη εταιρειών που συμμετέχουν, έχει υψηλό βαθμό οργάνωσης και διαφάνειας.

Οι διαγωνισμοί είναι μειοδοτικοί, δηλαδή θα επιλεγούν οι εταιρείες που θα προσφέρουν τη χαμηλότερη τιμή. Ενα άλλο κριτήριο, το οποίο είναι σημαντικό για τα σχολεία (το ζήτησαν μετ' επιτάσεως οι καθηγητές) είναι η ανθεκτικότητα των πινάκων και η ελάχιστη εγγύηση τριών ετών για τη λειτουργία και τη συντήρηση του εξοπλισμού.

Οι περισσότερες από τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν είναι εμπορικές, δηλαδή δεν είναι κατασκευάστριες. Και η πλειονότητα των πινάκων είναι εισαγωγής, κατασκευάζονται από ξένες εταιρείες. Μία μόνο ελληνική εταιρεία έχει προχωρήσει σε δική της πατέντα και διαθέτει τους πίνακες με το λογότυπό της. Αρκετές μάλιστα από τις εταιρείες που συμμετέχουν πωλούν πίνακες του ίδιου ξένου κατασκευαστή.

Οι πιο μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου που διεκδικούν κομμάτι της πίττας είναι η Multirama του Πάνου Γερμανού, η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών Infoquest και η συνδεδεμένη «U», συμφερόντων Θεόδωρου Φέσσα. Οι επίσης εισηγμένες MLS Πληροφορική (που έχει βασικό μέτοχο τον Γιάννη Καματάκη) CPI, με βασικούς μετόχους τους Χρήστο και Αναστάση Παπαθάνο και η Q&R των αδελφών Παναγιώτη και Νίκου Πασχαλάκη. Μέτοχος της τελευταίας είναι και ο πρώην «βασιλιάς της πληροφορικής» Σάκης Πουλιάδης, η εταιρεία του οποίου βρίσκεται υπό χρεοκοπία στα χέρια των τραπεζών.
Ελευθεροτυπία

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου