RSS

Κυριακή 25 Απριλίου 2010

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 2ου ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π. Ε.
2ΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
Προς τα μέλη του συλλόγου

Κοινοποίηση: Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε.
κ. κ. Σχ. Συμβούλους
(περιοχής ευθύνης Συλλόγου μας )
Πολυνομοσχέδιο Υπουργείου Παιδείας: Επιστρέφεται ως απαράδεκτο


Το Δ.Σ . του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου, μετά από τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης, αναφορικά με το θέμα της κατάθεσης του Πολυνομοσχεδίου για την Εκπαίδευση στο Υπουργικό Συμβούλιο και αφού συζήτησε τις διατάξεις του Πολυνομοσχεδίου στη συνεδρίασή του της 23ης Απριλίου 2010 αποφασίζει:
Α) Καταγγέλλει ως αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή την πολιτική που υλοποιείται από το Υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση στο χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Β) Καλεί τα μέλη του Συλλόγου και την Εκπαιδευτική κοινότητα να συσπειρωθούν γύρω από τα συνδικαλιστικά τους όργανα και μαζικά και αποφασιστικά να αντιπαλέψουν μέχρι την ανατροπή της την αντιλαϊκή – αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης.
1) - Οι ρυθμίσεις του Πολυνομοσχεδίου για τον τρόπο διορισμού των εκπαιδευτικών πετούν στο «καλάθι των αχρήστων» τις προϋπηρεσίες χιλιάδων αναπληρωτών και ωρομίσθιων συναδέλφων μας ανατρέποντας τις ζωές τους, επιβάλλοντας τους ουσιαστικά ως μοναδικό τρόπο διορισμού την επιτυχία στο διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π.

- Η μεταβατική περίοδος των 2 ετών είναι κυριολεκτικά κοροϊδία, αφορά λίγους εκπαιδευτικούς και κλείνει την πόρτα του διορισμού σε χιλιάδες αναπληρωτές και ωρομίσθιους που πρόσφεραν για χρόνια στην εκπαίδευση, αφού μειώνει δραματικά τους διορισμούς μονίμων (50%) και αναπληρωτών (70%) την επόμενη διετία (Πρακτικά αυτούς τους απολύει).

- Καταργεί ολοκληρωτικά το πτυχίο σαν προσόν διορισμού υποβιβάζοντας το σε ένα ελάχιστο από τα απαιτούμενα προσόντα ακόμα και για να είναι κάποιος υποψήφιος για τον ΑΣΕΠ. Οι εκπαιδευτικοί για να διοριστούν πλέον, εκτός από τον ΑΣΕΠ, θα χρειάζονται «πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης», μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους, σεμινάρια, προυπηρεσία κ.λ.π.
- Το νομοσχέδιο κάνει σαφές ότι οι διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ «θα είναι ανοικτοί». Αυτό σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός διοριστέων. Το υπουργείο Παιδείας θα διορίζει όσους θέλει από τους υποψηφίους που έχουν πιάσει τη βαθμολογική βάση, ανάλογα με το ποιες είναι κάθε φορά... οι ανάγκες της οικονομίας και όχι της εκπαίδευσης.
2) Όχι μόνο διατηρείται ο απαράδεκτος θεσμός του ωρομισθίου αλλά «ωρομισθοποιείται» ο θεσμός του αναπληρωτή. Η κυβέρνηση ανασύρει από το χρονοντούλαπο του ν. 1566 διάταξη που δεν εφαρμόστηκε ποτέ για τον «αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου».

- Επιχειρείται η αύξηση του ωραρίου των μονίμων εκπαιδευτικών μέσω της υποχρέωσης για 5ωρη υπερωρία ως προϋπόθεση για να προσληφθούν οι νέου τύπου αναπληρωτές.

- Κλείνει η στρόφιγγα των διορισμών για πολλά χρόνια με τις συγχωνεύσεις τμημάτων (30 μαθητές ανά τμήμα), την υπερσυγκέντρωση και τις συγχωνεύσεις σχολείων με το πρόγραμμα «Καλλικράτης», καθώς και τις 5 ώρες υποχρεωτικής υπερωρίας των μονίμων.

- Φτιάχνεται μια νέα φουρνιά φτηνών αναπληρωτών–στα όρια περίπου του ωρομίσθιου– τους οποίους θα χρησιμοποιεί μαζικά για να «μπαλώνουν τις τρύπες» που θα μένουν από εξάντληση ωραρίου, αξιοποίηση δεύτερης ειδικότητας, υπερωρίες κλπ. Διευρύνεται έτσι ακόμα περισσότερο το φάσμα και η πολυτυπία των ελαστικών σχέσεων εργασίας στο δημόσιο σχολείο.
Επιβεβαιώνεται πανηγυρικά η εκτίμηση όσων υποστήριζαν ότι ο πραγματικός στόχος αλλαγής του συστήματος διορισμών είναι η μείωση του αριθμού των διοριζόμενων εκπαιδευτικών.
3)Αναφέρεται στο πολυνομοσχέδιο: «στόχος είναι ο προσδιορισμός των αναγκαίων εκπ/κών να συνδέεται με το σχολείο, το οποίο είναι η κεντρική μονάδα σχεδιασμού-προγραμματισμού». Με την υλοποίηση του σχεδίου «Καλλικράτης» φαίνεται ότι οι εκπαιδευτικοί θα προσλαμβάνονται από τα σχολεία ή τις Διευθύνσεις. Το κάθε σχολείο θα έχει την ευθύνη για τη λειτουργεία του. Ουσιαστικά θα χρηματοδοτείται από την «τοπική κοινωνία» κι αν τα χρήματα δε φτάνουν θα ψάχνει για χορηγούς.
4) - Παρά τις διακηρύξεις της Υπουργού Παιδείας και τη στοχοποίηση των εκπαιδευτικών που επιχείρησε το προηγούμενο διάστημα, αυτοαναιρείται, διατηρώντας το bonus των μορίων (έστω και μειωμένο) για όσους αποσπώνται στο Υπ. Παιδείας και τις υπηρεσίες του.
- Μεταθέσεις θα γίνονται μόνο σε πραγματικά κενά και κανένας εκπαιδευτικός δε θα μετακινείται εάν δεν υπάρχει αντικαταστάτης του. Οι αποσπάσεις ουσιαστικά καταργούνται και οι ελάχιστες που θα γίνονται θα αποφασίζονται με «επιστημονικά» κριτήρια.
5) Για τις επιλογές των στελεχών θα επιβραβευτούν όσοι σπεύσουν να εκτελέσουν υπάκουα τα όσα προβλέπει η προς υλοποίηση αυτοαξιολόγηση, αφού η εμπειρία αξιολόγησης θα είναι προυπόθεση επιλογής σε θέση στελέχους.
6) Εισάγεται με τη διαδικασία του «δόκιμου εκπαιδευτικού» η ουσιαστική αμφισβήτηση της μόνιμης εργασίας του νέου εκπαιδευτικού. Έτσι, ο εκπαιδευτικός που κατέχει δύο πτυχία (βασικό και πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης), έχοντας επιτύχει στις αντίστοιχες εξετάσεις και μετά από πιθανά πολλαπλές επιτυχίες στον ΑΣΕΠ για να διοριστεί, θα ξανακρίνεται στη 2ετία από τον «Αξιολογητή», «Μέντορα» για το εάν είναι ικανός για εκπαιδευτικός αλλιώς θα μετατάσσεται.
7)Μέσω του «δόκιμου εκπαιδευτικού» που μετά τη διετία αξιολογείται, ξεκινά η εφαρμογή και της κακόφημης ατομικής αξιολόγησης όλων των εν ενεργεία εκπαιδευτικών με πρώτο βήμα την αυτοαξιολόγηση που φαίνεται ότι σε δεύτερη φάση θα συνδεθεί με τη χρηματοδότηση.
Για το ζήτημα της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας η υποστήριξη από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας ότι «η σχολική μονάδα είναι ο βασικός φορέας βελτίωσης της παρεχόμενης εκπαίδευσης καθώς και ότι οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς με τις δράσεις τους είναι υπεύθυνοι για την αποτελεσματικότερη οργάνωση της διοίκησης και της διαχείρισης της σχολικής μονάδας», είναι και η καρδιά της προτεινόμενης μορφής αξιολόγησης.
Στην πραγματικότητα με βάση αυτή την αντίληψη για άλλη μια φορά το κράτος, η κυβέρνηση και οι αντίστοιχοι φορείς που ασκούν εκπαιδευτική πολιτική μεταθέτουν τις ευθύνες τους στη σχολική μονάδα και στους εμπλεκόμενους με αυτή.
Είναι απορίας άξιο η κυβέρνηση να εντάσσει ως παραμέτρους στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας τα μέσα και τους πόρους, τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα κ.λπ. ειδικά σε μια περίοδο που με απόφαση της κυβέρνησης, οι περικοπές των δαπανών για την εκπαίδευση έφτασαν μέχρι τις δραματικές μειώσεις στον αριθμό των διορισμών μονίμων κι αναπληρωτών εκπαιδευτικών,
Όταν το υπουργείο προωθεί την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, την αύξηση και την εντατικοποίηση του σχολικού χρόνου παρ’ όλες τις παιδαγωγικές κι επιστημονικές ενστάσεις που έχουν εκφραστεί, όταν στα κείμενα σχετικά με το νέο σχολείο θέτει ως βασικές δεξιότητες γνώσεις στενής, εργαλειακού τύπου, μάθησης που είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για τη ευελιξία και την προσαρμογή στο πνεύμα της δια βίου μάθησης για τις ανάγκες της αγοράς,

· όταν για πολλοστή φορά ετοιμάζονται νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία χωρίς να έχει γίνει κριτική αποτίμηση των προηγούμενων,

· όταν οι ταξικοί φραγμοί ενισχύονται,

·όταν οι υποστηρικτικές δομές του δημόσιου σχολείου διαλύονται,
η αναζήτηση των ευθυνών και των όρων βελτίωσης κυρίως και πρωτίστως στη σχολική μονάδα και στους εμπλεκόμενους με αυτή εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς επιδιώκει να αθωώσει την κρατική και κυβερνητική εκπαιδευτική πολιτική.
Δεν έχουμε αυταπάτες! Οι στόχοι του Υπουργείου Παιδείας μέσα από τις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης που προωθεί είναι:
α) Να μεταθέσει την ευθύνη για τη σημερινή κατάσταση των σχολείων στους εκπαιδευτικούς, τους διευθυντές και τους γονείς, ενοχοποιώντας τους για αδράνεια και "έλλειψη επιχειρηματικού πνεύματος", έτσι ώστε να μείνει στο απυρόβλητο η κρατική πολιτική και να στρωθεί το χαλί για την προώθηση της αξιολόγησης – χειραγώγησης.
β)Να προωθήσει τη μετακύλιση των ευθυνών και των δαπανών των δημόσιων σχολείων κατευθείαν στους "πελάτες" (δηλ. στους γονείς).
γ)Να επιβάλλει στα στελέχη εκπαίδευσης και ειδικότερα στους διευθυντές, την εκσυγχρονισμένη εκδοχή του management, που στηρίζεται στην "τέχνη του επιχειρείν" και αντιλαμβάνεται το σχολείο σαν προβληματική επιχείρηση που οφείλει να αναζητήσει χρηματικές πηγές, εισφορές από τους γονείς, δωρεές, ευεργέτες, φιλανθρωπίες κλπ.
Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας είναι ο δούρειος ίππος για την αξιολόγηση-χειραγώγηση του εκπαιδευτικού.
Για τους παραπάνω λόγους καλούμε:
- Τους συλλόγους διδασκόντων να αρνηθούν να συμμετέχουν στην αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων,

- Τους σχολικούς συμβούλους να μη συμπράξουν στην προώθηση των κυβερνητικών σχεδιασμών

Θεωρώντας ότι η συναίνεση στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια του υπουργείου οδηγεί ολόκληρο τον κλάδο σε ομηρία και στην πραγματικότητα η συμμετοχή στα πιλοτικά προγράμματα αυτοαξιολόγησης γίνεται η κερκόπορτα για την προώθηση στην επόμενη φάση της αξιολόγησης χειραγώγησης των εκπαιδευτικών και της πλήρους προσαρμογής της εκπαίδευσης στις επιδιώξεις της αγοράς, καλούμε το Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. να λάβει απόφαση που να καταδικάζει το Πολυνομοσχέδιο και τις ρυθμίσεις του και να αναλάβει όλες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες για την αγωνιστική απάντηση που πρέπει να δώσει ο κλάδος για την ανατροπή της αντιλαϊκής – αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης.


ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.


Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΛΕΜΠΕΣΗ ΑΙΚ. ΛΥΣΙΚΑΤΟΣ Ν.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου