RSS

Τετάρτη, 22 Σεπτεμβρίου 2010

«Σου βάφω το φροντιστήριο, μαθαίνεις στο παιδί μου Αγγλικά»

Στην ανταλλαγή υπηρεσιών καταφεύγουν πολλοί γονείς, καθώς αδυνατούν να πληρώσουν τα δίδακτρα στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών. Οι Θεσσαλονικείς κόβουν τις ξένες γλώσσες, λουκέτα και στα φροντιστήρια
Η δίνη της οικονομικής κρίσης στην οποία έχει περιέλθει η χώρα παρασύρει και τον κλάδο των φροντιστηρίων ξένων γλωσσών, με τους ιδιοκτήτες να κάνουν λόγο για μια κρίση άνευ προηγουμένου. Σε ορισμένες περιπτώσεις οι εγγραφές φοιτητών είναι μειωμένες έως 50%, ενώ η εκμάθηση δεύτερης ξένης γλώσσας αποτελεί πλέον όνειρο θερινής νυκτός. Πολλοί γονείς μάλιστα αδυνατώντας να αντεπεξέλθουν στα δίδακτρα προτείνουν στους ιδιοκτήτες ανταλλαγή υπηρεσιών, σηματοδοτώντας την επιστροφή της ανταλλακτικής οικονομίας: αντί χρημάτων για τα δίδακτρα προσφέρονται ανάλογα με την επαγγελματική τους ιδιότητα και τις δεξιότητές τους να βάψουν το φροντιστήριο, να το καθαρίζουν ή ακόμα και να διαχειρίζονται τα λογιστικά.

Οι επιπτώσεις της κρίσης είναι ήδη ορατές για τον κλάδο και παρά το γεγονός ότι οι τιμές των διδάκτρων είναι σταθερές από το 2008, σε πολλές επιχειρήσεις υπάρχει πτώση των εγγραφών με αποτέλεσμα οι εταιρίες να μην μπορούν να καλύψουν τα λειτουργικά τους έξοδα και να βάζουν λουκέτο.

Σύμφωνα με την πρόεδρο του Συλλόγου ιδιοκτητών κέντρου Ξένων Γλωσσών Β. Ελλάδας «Palso», Δάφνη Δοξά, συνολικά στη Θεσσαλονίκη δραστηριοποιούνται 580-600 φροντιστήρια, όμως ο κλάδος μετρά ήδη αρκετά «λουκέτα». «Η πρώτη εικόνα που έχουμε από τις εγγραφές δεν είναι καθόλου θετική, καθώς ήδη οι συνάδελφοι παρατηρούν μείωση των εγγραφών κατά 5-10%. Όμως αυτό που προκαλεί ανησυχία είναι οι ίδιοι οι γονείς, οι οποίοι είναι αρκετά διστακτικοί», υπογραμμίζει η κα Δοξά και προσθέτει: «Η οικονομική κρίση που διανύει η χώρα μάς γυρνά 50 χρόνια πίσω, όπου οι άνθρωποι αντί χρημάτων αντήλασσαν υπηρεσίες. Για παράδειγμα ένας γονιός που δυσκολεύεται να ξεχρεώσει συμφωνεί με την ιδιοκτήτρια να της βάψει το φροντιστήριο ή οι μητέρες προσφέρονται να καθαρίζουν τις αίθουσες. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν πόσο δύσκολα είναι τα πράγματα». Η πρόεδρος του Συλλόγου, εξάλλου, σημειώνει ότι επιτυχία πλέον θα είναι οι μαθητές να διατηρηθούν στα περσινά νούμερα.

Πτώση των νέων εγγραφών παρατηρεί και η πρόεδρος του Εκπαιδευτικού Συλλόγου lexicon, κα Σόνια Μυκωνίου. Όπως επισημαίνει στη Voria.gr, οι νέες εγγραφές είναι μειωμένες κατά 30%, ενώ απώλειες της τάξης του 15% παρατηρείται και στους εγγεγραμμένους μαθητές. «Πώς μπορεί ένας γονιός να στείλει το παιδί του σε φροντιστήριο όταν είναι άνεργος; Καθημερινά όλο και περισσότερες επιχειρήσεις κλείνουν, με εκατοντάδες εργαζομένους να μένουν άνεργοι, οι οποίοι σίγουρα θέλουν το παιδί τους να μάθει Αγγλικά, αλλά δυσκολεύονται να πληρώσουν τα δίδακτρα. Ακόμα και εκείνοι οι γονείς που έχουν χρήματα, φοβούνται, τα κρατάνε για ασφάλεια», τονίζει η κα Μυκωνίου. Μάλιστα, όπως λέει η ίδια, μειωμένη είναι η ζήτηση και στα τμήματα για μικρά παιδιά «Οι γονείς έρχονται, ρωτούν και στο τέλος μου λένε “θα πάει στο δημοτικό και ό,τι μάθει εκεί, μετά βλέπουμε...», σημειώνει χαρακτηριστικά η πρόεδρος.

«Κάθε πέρσι και καλύτερα» παραδέχεται στη Voria.gr ο ιδιοκτήτης του «Σπυρόγλου», Δημήτρης Τεμουρτζίδης, ο οποίος μετρά απώλειες της τάξης του 50% τόσο σε ό,τι αφορά το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται όσο και στις εγγραφές. Μάλιστα, ο ίδιος σημειώνει ότι στον τομέα της εκμάθησης δεύτερης γλώσσας καταγράφεται επικίνδυνη άπνοια. «Η φετινή χρονιά δεν έχει καμία σχέση ούτε με την προηγούμενη αλλά ούτε και με καμία άλλη. Οι γονείς είναι τρομοκρατημένοι και αυτό φαίνεται από τις ερωτήσεις που κάνουν. Δηλαδή, δεν τους ενδιαφέρουν οι υπηρεσίες, οι διδακτικές ώρες κτλ αλλά μόνο οι τιμές», αναφέρει ο κ. Τεμουρτζίδης. Μάλιστα, ο ίδιος έχει και δυο φροντιστήρια στην επαρχία, τα οποία όπως λέει είναι σε δυσμενέστερη κατάσταση. «Στην περιφέρεια είναι χειρότερα, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις που ακόμη δεν έχουμε εισπράξει τα δίδακτρα του προηγούμενου έτους. Ωστόσο, η γενικότερη εικόνα είναι ότι πέρασαν οι εποχές που ο ιδιοκτήτης όριζε τον τρόπο πληρωμής, τώρα οι γονείς είναι αυτοί που κάνουν τον διακανονισμό», υπογραμμίζει.

Την άποψη του κ. Τερμουτζίδη επιβεβαιώνει και ο ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου «Ζερβός», Ιωάννης Ζερβός, ο οποίος όπως υποστηρίζει υπάρχουν περιπτώσεις όπου η πληρωμή γίνεται ανά μήνα, κάτι που παλιότερα ήταν αδιανόητο, ενώ και ο ίδιος περιμένει να εισπράξει περσινά υπόλοιπα. «Αν η κατάσταση συνεχιστεί έτσι, θα έχουμε σοβαρό πρόβλημα, καθώς τα λειτουργικά έξοδα αυξάνονται συνεχώς. Εμείς διατηρούμε τις τιμές στα ίδια επίπεδα με το 2008 και ακόμα και αυτά δεν τα παίρνουμε,πώς λοιπόν θα επιβιώσουμε», αναρωτιέται ο κ. Ζερβός, που όπως εκτιμά οι εγγραφές μειώθηκαν κατά 15% σε σχέση με πέρσι και κατά 20% σε σχέση με το 2008.

Στα ίδια επίπεδα με πέρσι κινείται το φροντιστήριο «Lingua» της κας Άννας Σιώκη-Αλεξανδρίδη, η οποία όμως σημειώνει πως η δεύτερη γλώσσα ήδη καταγράφει πτώση. «Οι γονείς ενδιαφέρονται μόνο για Αγγλικά. Τα Γαλλικά, τα Ιταλικά και τα Γερμανικά παρουσιάζουν έντονη καθίζηση, καθώς είναι ελάχιστες οικογένειες που μπορούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά. Θεωρούν τη δεύτερη γλώσσα πολυτέλεια», υπογραμμίζει. Μάλιστα, η ίδια παραδέχεται ότι έχει δεχθεί πολλά «φέσια» από οικογένειες που έφυγαν και δεν πλήρωσαν.
voria.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου