Διάβασα σήμερα το σχέδιο δράσης -έτσι αποκαλείται τώρα η μεταρρύθμιση- του Υπουργείου στο πλαίσιο της υλοποίησης του προεκλογικού προγράμματος του ΠΑΣΟΚ για την εκπαίδευση. Πριν από όλα θέλω να καταθέσω μια επισήμανση που αφορά το σηματάκι των εξαγγελιών. Θεωρώ την επιλογή, ατυχή, γιατί χρησιμοποιώντας την πινακίδα του ΚΟΚ με το τρίγωνο, που προειδοποιεί για κίνδυνο, συνειρμικά παραπέμπει σε επικίνδυνες καταστάσεις κι όχι οράματα και τομές.
Χωρίς πρόθεση μηδενισμού και με καλοπροαίρετη διάθεση θεωρώ ότι οι εξαγγελίες αυτοακυρώνονται, καθώς συμπίπτουν με την ανακοίνωση των οικονομικών μέτρων. Εξαιρετικά λανθασμένο τάιμινγκ συνεπώς, κ. Διαμαντοπούλου. Άσχετα με τα όποια θετικά ή αρνητικά σημεία τους, τίθενται στην κρίση ενός απογοητευμένου και ταυτόχρονα εξοργισμένου συναδέλφου, κοκτέιλ που θα απευχόταν κάθε υπουργός.
Μεγαλεπήβολοι και φιλόδοξοι οι στόχοι του σχεδίου δράσης, οι περισσότεροι από τους οποίους έχουν διατυπωθεί πολλές φορές στο παρελθόν με εξαίρεση κάποιους που, για να είμαστε δίκαιοι, ακούγονται για πρώτη φορά. Για τη τεκμηρίωση του λανθασμένου τάιμινγκ αντιπαραβάλλω λίγα μόνο σημεία του σχεδίου με τα οικονομικά μέτρα και όχι μόνο:
ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Πρώτα ο μαθητής
α)χρήση διαδραστικών πινάκων, ηλεκτρονικό βιβλίο, προσωπικοί Η/Υ σε μαθητές - η εκπαίδευση παραμένει προτεραιότητα του προϋπολογισμού
ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ
α)Μείωση κατά 100 εκ. ευρώ του προγράμματος Δ.Ε. του υπουργείου Παιδείας και κατά 100
εκ. ευρώ των πιστώσεων νέων προγ/των του υπουργείου Παιδείας.
ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Πρώτα ο μαθητής
β)ισχυροποιείται ο ρόλος του εκπ/κού με υψηλό κύρος, θέση στην κοινωνία και
αμοιβή - ο εκπαιδευτικός είναι το κλειδί της εκπαιδευτικής διαδικασίας
ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ
β) περικοπή 12% στα επιδόματα
" 30% στα δώρα και την άδεια
ΦΠΑ, φορολογικοί συντελεστές, καύσιμα,τσιγάρα
ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Πρώτα ο μαθητής
γ) αξιοποίηση υπερκαλυπτόμενων ψηφιακών εφαρμογών (e-school)
ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ
γ) η υποστήριξη του e-school στους εκπαιδευτικούς
διακόπτεται συχνά λόγω μη πληρωμής του προσωπικού
Και ένα κερασάκι: προϋπόθεση της επιλογής των στελεχών εκπ/σης είναι η συμμετοχή τους σε προγράμματα αυτοαξιολόγησης σε α΄ φάση και αξιολόγησης σε β΄ φάση
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου